Standardowe i niestandardowe zdarzenia pixela Facebooka

Image Description
Łukasz Paterek
wt 30.03.2021

Prowadząc działania promocyjne na Facebooku chcesz dokładnie wiedzieć jakie zyski przynoszą kampanie, ile dokonano zakupów z przekierowań reklam, ile wypełniono formularzy na stronie czy dokonano innych, wartościowych dla Ciebie akcji. Zanim zdobędziesz tę wiedzę musisz zrozumieć jak działają standardowe i niestandardowe zdarzenia pixela Facebooka, które dają ogromne możliwości mierzenia efektów działań reklamowych i optymalizacji kampanii.

Kiedy możemy mierzyć zdarzenia?

Mierzenie zdarzeń na Twojej stronie umożliwi pixel Facebooka. Pixel jest to kawałek kodu HTML, który możesz wygenerować w panelu Menedżera firmy. Aby zaczął działać, musi zostać wgrany w kod strony. Więcej na temat tego jak stworzyć i zainstalować pixel Facebooka przeczytasz TU. Zainstalowany pixel zbiera dane z witryny i dostarcza je do Twojego konta reklamowego na Facebooku. Dzięki temu będziesz mógł zmierzyć skuteczność reklam na podstawie działań użytkowników w witrynie.

Czym są zdarzenia Facebooka?

Zanim przejdziesz do analizowania wyników swoich kampanii musisz skonfigurować zdarzenia na stronie. Za każdym razem, gdy na Twojej stronie dochodzi do działania (np. gdy, ktoś doda produkt do koszyka lub wypełni formularz kontaktowy) pixel Facebooka zaczyna działać i rejestruje wskazane akcje jako zdarzenie. Żeby pixel “wiedział” co ma mierzyć musimy mu to wskazać. Możemy to zrobić uruchamiając standardowe i niestandardowe zdarzenia pixela Facebooka, które wymagają konfiguracji.

Jakie korzyści daje mierzenie zdarzeń w witrynie?

Zgromadzone dane pozwolą na realne zwiększenie sprzedaży w witrynie lub osiągnięcie innych założonych celów.

Dzięki połączeniu strony z Facebookiem będziesz mógł dotrzeć z remarketingiem do osób, które odwiedziły już Twoją witrynę, np. będziesz mógł wyszczególnić użytkowników, którzy dodali produkt do koszyka, ale nie dokonali zakupu i przygotować dla nich specjalną kampanię reklamową. Możliwości remarketingowych jest jednak o wiele więcej, a poznasz je we wpisie Michała TU.

Zebrane dane pozwolą również na tworzenie grup podobnych odbiorców i docierać do nowych osób, które przypominają Twoich najlepszych klientów. Dzięki temu dotrzesz do nowych użytkowników, którzy mogą być zainteresowani Twoimi produktami lub usługami. Pozwoli to również na tworzenie grup niestandardowych odbiorców, o których będę pisał w kolejnej części tekstu. 

Standardowe zdarzenia pixela Facebooka

Standardowe zdarzenia są wstępnie zdefiniowane i obejmują działania, które identyfikujemy i obsługujemy w produktach reklamowych. Zdarzenia zaczynają działać, gdy dodasz je do kodu pixela Facebooka na swojej stronie, więc ponownie, musisz pracować z kodem swojej witryny.

Przykład kodu witryny do którego dodano zdarzenie standardowe.
1 – Kod witryny; 2 – Kod piksela Facebooka; 3 – Kod zdarzenia
Źródło: Facebook for Business

Wyróżniamy 17 najważniejszych standardowych zdarzeń pixela Facebooka.

Po dodaniu zdarzeń na stronie możesz rejestrować wyniki, optymalizować kampanie pod kątem konwersji czy tworzyć grupy odbiorców. 

Zdarzenia standardowe pozwalają na efektywne prowadzenie kampanii. Jednak Facebook przewidział, że mogą pojawić się sytuacje, w których użytkownicy będą potrzebowali więcej swobody w definiowaniu zdarzeń, dlatego powstały zdarzenia niestandardowe.

Niestandardowe zdarzenia pixela Facebooka

Zdarzenia niestandardowe to po prostu akcje, które nie mieszczą się w kategorii standardowych zdarzeń. Umożliwiają tworzenie reguł dla zdarzeń lub adresów URL. Każdemy zdarzeniu niestandardowemu możemy nadać własną nazwę, zgodnie z tym jaką akcję reprezentują. 

Konwersjami niestandardowymi mogą być, np.:

  • kliknięcie w określony przycisk na stronie,
  • pozostanie na stronie przez określony czas,
  • odwiedzenie konkretnej podstrony,
  • mierzenie zakupów powyżej określonej kwoty.

Pozwoli Ci to na tworzenie grup niestandardowych odbiorców. Przykład zastosowania: możesz stworzyć grupę użytkowniczek, które zrobiły zakupy powyżej 200 zł i przygotować dla nich specjalną kampanię reklamową z kodem rabatowym lub, możesz przygotować kampanię cross sellingową dla tej grupy odbiorców.

Konto reklamowe może zawierać maksymalnie 100 konwersji niestandardowych. Możesz usuwać te, z których nie chcesz już korzystać i tworzyć nowe. Konwersji niestandardowych nie możesz używać w przypadku dynamicznych reklam produktów (o których możesz przeczytać więcej TU).

Konwersje niestandardowe możesz dostosować do celów firmy oraz do strony internetowej, którą posiadasz. Wszystko zależy od Twoich potrzeb.

Podsumowanie

Standardowe i niestandardowe zdarzenia pixela Facebooka to podstawa dla tworzenia efektywnych kampanii reklamowych. Zdarzenia pozwolą Twojemu pixelowi “uczyć się” jak i jakich konwersji dokonują użytkownicy na stronie. Informacje te możesz wykorzystać w lepszym docieraniu do swoich klientów.

Dzięki zainstalowaniu zdarzeń na stronie zyskujesz ogromne możliwości:

  • bardziej efektywnej optymalizacji reklam,
  • sprofilowania działań remarketingowych dla szczególnych grup użytkowników,
  • możesz zobaczyć realne efekty kampanii,
  • wpłyniesz na wzrost sprzedaży,
  • będziesz mógł tworzyć niestandardowe grupy odbiorców oraz wykorzystywać dane do tworzenia grup podobnych użytkowników.

Konfiguracja zdarzeń standardowych i niestandardowych wymaga podstawowej wiedzy programistycznej lub znajomości Google Tag Managera. Jeśli chcesz, aby takie rozwiązanie zostało zaimplementowane w Twojej witrynie i na Twoim koncie reklamowym skontaktuj się z nami, pomożemy w tej kwestii.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (1 głosy, średnia ocena: 5,00)
Loading...
Image Description

Swoją przygodę zaczynał w marketingu tradycyjnym, w którym ma ponad 4 letnie doświadczenie. Po zdobyciu pierwszych doświadczeń w marketingu internetowym postanowił w pełni postawić na rozwój w tym kierunku. W agencji AdPeak zajmuje się prowadzeniem kampanii efektywnościowych w Google Ads oraz w mediach społecznościowych. Absolwent kierunku Komunikacja zintegrowana - reklama, PR, branding. Prywatnie fan czytania reportaży oraz weekendowych wypadów do Kampinoskiego Parku Narodowego.