Audyt stron docelowych

Audyt stron docelowych jest dopełnieniem audytu technicznego, w którym określono m.in. w jaki sposób powinno się szukać fraz kluczowych i umieszczać je w obrębie ważnych elementów optymalizacyjnych takich jak np. nagłówki H1, czy też metaznaczniki.

Kiedy warto przeprowadzić audyt stron docelowych?

Audyt stron docelowych jest szczególnie przydatny w poniższych sytuacjach:

  • nie masz pewności, czy podstrony serwisu w odpowiedni sposób uwzględniają ważne słowa kluczowe powiązane z Twoim profilem działalności,
  • serwis ma wyraźnie mniej podstron niż bezpośrednia konkurencja, co może oznaczać, że struktura wewnętrzna jest zbyt uboga, a istniejące podstrony prawdopodobnie zbyt ogólne do osiągnięcia dobrych wyników dla bardziej precyzyjnych fraz kluczowych,
  • dotychczas nikt nie optymalizował elementów takich jak metaznaczniki, nagłówki H1 oraz adresy URL.

Standardowym zaleceniem dla większości branż jest również prowadzenie bloga lub działu poradnikowego w celu ciągłego rozwijania zawartości serwisu i budowania autorytetu w oczach Google. Nie masz pomysłu na taki dział? Chciałbyś wiedzieć, na jakie tematy pisać, by zwiększyć widoczność w Google na frazy z zakresu long tail? A może chcesz zoptymalizować już istniejące artykuły? Ta usługa jest właśnie dla Ciebie.

Jak przebiega audyt stron docelowych?

W przypadku analizy istniejących serwisów pierwszym etapem jest zgromadzenie informacji o wszystkich podstronach poprzez Screaming Frog, które jest zaawansowanym narzędziem skanującym pełną strukturę serwisu oraz m.in. prezentującym aktualnie uzupełnione elementy wchodzące w skład analizy.

Narzędzie Keyword Explorer w Ahrefs

Podczas przeprowadzanej analizy słów kluczowych korzystamy głównie z narzędzia Ahrefs, które bazuje m.in. na oficjalnych danych pochodzących z Planera Słów Kluczowych Google Ads i estymuje realne i wiarygodne miesięczne liczby wyszukiwań wybranej frazy w wynikach organicznych Google. Na podstawie zgromadzonych i pogrupowanych fraz przygotowywane są kolejne elementy takie jak optymalne adresy URL, metaznaczniki <title>, nagłówki H1 oraz ew. dodatkowe informacje dotyczące pomysłów na optymalizację danej podstrony.

Jeśli jesteś dopiero na etapie projektowania serwisu, możliwa jest również analiza w zbliżonej formie, w której zaprezentowana zostanie modelowa struktura z punktu widzenia SEO, co pozwoli od początku przygotować serwis zgodnie z zasadami optymalizacji.

Czy dokument obejmuje również informacje o warstwie tekstowej?

W rozszerzonej wersji audytu stron docelowych dokładnie analizowane są również informacje o użytych słowach kluczowych oraz ogólnej długości warstwy tekstowej na danej podstronie. Rekomendacje oparte są o zebrane informacje o charakterystyce wyników pojawiających się w TOP10 na wybraną frazę kluczową – analiza pozwala powiedzieć, jaka jest średnia długość warstwy tekstowej konkurencji, jak również jakich słów najczęściej używano w warstwie tekstowej, co finalnie pomoże w przygotowaniu tekstów na Twoją stronę.

Napisz do nas.