Reklama mobilna w Google

Odsetek odbiorców dysponujących urządzeniami mobilnymi do przeglądania Internetu wzrasta każdego dnia. Żyjemy w czasach, gdy większość osób posiada swojego smartfona oraz aktywnie poszukuje na nim produktów i usług, którymi jest zainteresowany.

 Odbiorcy nie rozstają się z nimi na krok, tworząc takie zjawiska jak multiscreening lub efekt FOMO. W większości przypadków pierwszy kontakt odbiorcy z marką lub produktem odbywa się właśnie przez urządzenie mobilne. Tylko od nas zależy, czy zachowamy odpowiednią widoczność w tym kanale i pozwolimy się odnaleźć. Reklama mobilna nam to umożliwia.

Multiscreening – wykorzystanie USER ID

Od dawna reklamodawcy zmagają się z problemem zdefiniowania jednego użytkownika na wielu urządzeniach. Dzięki opcji USER ID i poprawnym jej zaimplementowaniu mamy możliwość rozpoznawania takiego odbiorcy. Uruchamiając tę funkcjonalność jesteśmy w stanie zdefiniować, czy czynności wykonane na trzech różnych urządzeniach, jak przykładowo komputer, tablet i smartfon zostały wykonane przez jednego użytkownika, czy może przez trzy zupełnie niezwiązane z sobą osoby.

Mobile Search

Reklama w wyszukiwarkach na smartfony rządzi się zupełnie innymi prawami. Ekrany telefonów są dużo mniejsze niż na desktopie, przez co drastycznie spada efektywność reklam na niższych pozycjach. Ważny jest czas, kontekst, dedykowana komunikacja oraz geotargetowanie. Jeszcze bardziej liczy się wykorzystanie rozszerzeń reklam, takich jak rozszerzenia połączeń lub rozszerzeń lokalizacji. Pojawiają się zupełnie nowe możliwości w postaci rozszerzeń cen oraz rozszerzeń aplikacji. Wspólnie wybierzemy strategię odpowiednią dla Twojego biznesu. Te same słowa kluczowe używane w środowisku mobilnym oraz identyczne używane w ekosystemie desktopowym mogą różnić się diametralnie pod względem intencji, jakimi kieruje się użytkownik. Ta wiedza jest kluczowa przy okazji inicjowania każdej kampanii, żeby nie wyciągać błędnych wniosków.

Uniwersalne Kampanie Promujące Aplikację

Nawet najlepsza aplikacja mobilna może okazać się spektakularną porażką, jeśli nie posiada grona aktywnych odbiorców. Google stwarza możliwości promowania aplikacji w wyszukiwarce, w sieci reklamowej, włączając w to inne aplikacje mobilne oraz YouTube. Kampania uniwersalna sama wybiera najodpowiedniejsze miejsca docelowe i formaty, kierując się określoną przez nas maksymalną stawką za pobranie aplikacji. Reklamy kierowane są do osób, które z dużym prawdopodobieństwem ściągną apliakcję. Należy jednak pamiętać, że kampania nie kończy się na pobieraniu przez użytkowników aplikacji. Większość ściągniętych aplikacji nigdy nie zostaje uruchomiona ponownie. Aby do tego nie dopuścić musimy zadbać o przeprowadzenie kampanii mającej zbudowanie zaangażowania. Innymi słowy trafić ponownie do naszych użytkowników i przekonać ich do wykonania pożądanego w aplikacji działania jak przykładowo logowanie, zakup, przejście na określony poziom w grze.

Reklama Mobilna – Wybór kampanii uniwersalnej

Reklama Mobilna – Wybór kampanii uniwersalnej

Firebase

Firebase to nowe narzędzie Google dedykowane do rozwoju i analizy aplikacji mobilnych. Dzięki temu narzędziu reklama mobilna może być jeszcze skuteczniejsza. Implementując je w naszej aplikacji dostajemy dostęp do nieosiągalnych nigdzie indziej danych, które otwierają przed nami szereg nowych możliwości. Znajdziemy w nim narzędzie o nazwie Firebase Analytics, dzięki któremu możemy zbadać demografię naszych użytkowników, ich retencję, zaangażowanie w poszczególne treści, a także przychody, jakie dzięki nim osiągnęliśmy. Sam Firebase – po jego zainstalowaniu – automatycznie definiuje konwersje i mikrokonwersje, które dostępne są w naszej aplikacji, przez co nie musimy martwić się nowymi wdrożeniami. Ważny jest również fakt, że dane zbierane w Analytics są zbierane w czasie rzeczywistym, co w znacznym stopniu usprawnia nam analizę. Mamy również możliwość segmentacji naszych odbiorców i na tej podstawie (przy pomocy Firebase Remote Config) dokonywania testów A/B aplikacji.

    Napisz do nas.