Audyt techniczny SEO

Działania z zakresu SEO to wieloetapowy i długotrwały proces. Pomimo szeregu dodatkowych czynników rankingowych wpływających na widoczność serwisów, kluczowe jest zbudowanie solidnych fundamentów, by kolejne czynności przyniosły jak najwięcej korzyści.

Te fundamenty to serwis pozbawiony błędów technicznych oraz wykorzystujący maksymalny potencjał, który tkwi w poprawnej prezentacji treści, którą roboty wyszukiwarek są w stanie z łatwością zaindeksować i zinterpretować. Audyt techniczny SEO to kompleksowy dokument, który analizuje wszystkie istotne elementy związane z obecną kondycją serwisu pod kątem SEO i wskazuje sposoby na poprawę odnalezionych błędów. Taka analiza jest podstawą dla webmastera do wprowadzenia zmian, które pomogą stronie w osiągnięciu jak najlepszych wyników w Google.

Co wchodzi w skład audytu SEO?

Każdy z kilkunastu punktów audytu dzieli się na część teoretyczną, w której opisywane jest dane zagadnienie i jego znaczenie, a także analizy serwisu wraz z rekomendacjami zmian i checklistą wdrożenia. Podczas audytu odpowiadamy między innymi na poniższe pytania:

  • czy strona nie ma technicznych błędów utrudniających indeksowanie lub powodujących duplikację treści?
  • jak wygląda stan i forma linkowania wewnętrznego?
  • czy podstrony są odpowiednio rozbudowane oraz czy są odpowiednio ukierunkowane pod kątem słów kluczowych?
  • czy nagłówki, adresy URL i tytuły są odpowiednio zoptymalizowane?
  • czy czas ładowania serwisu umożliwia szybkie i swobodne poruszanie się po opublikowanych treściach?
  • czy serwis został poprawnie zaprojektowany w kontekście urządzeń mobilnych?
  • czy przykładowy wynik na liście wyników wyszukiwania wygląda na tyle zachęcająco, żeby potencjalny klient w niego kliknął?
  • czy istnieją inne problemy, które obniżają pozycję witryny w wynikach organicznych Google?
Analiza narzędziem Screaming Frog

Co należy zrobić po otrzymaniu audytu technicznego?

Audyt techniczny jest dużym zbiorem istotnych uwag i rekomendacji SEO, jednakże bez jego wdrożenia pozostaje bezwartościowy. Realizując audyt SEO należy być pewnym i zdecydowanym na to, że chcemy dokonać zmian na stronie i osiągnąć dzięki temu szereg korzyści:

  • uzyskać stronę pozbawioną problemów i bogatą w wartościowe treści przyjazne dla użytkowników i robotów wyszukiwarek,
  • uzyskać zwiększoną ilość ruchu organicznego w serwisie poprzez poprawienie pozycji popularnych w danej branży słów kluczowych,
  • zwiększyć wskaźnik ROI oraz zyski z ruchu organicznego.

Co dalej po wdrożeniu audytu?

Sugerowane są dalsze działania promocyjne w postaci prowadzenia stałej kampanii SEO – w większości branż samo wdrożenie zmian nie wystarczy, by osiągać wysokie pozycje. Niemniej jednak dzięki zmianom na stronie zarówno dalsza promocja serwisu poprzez pozycjonowanie i reklamę Google Ads będzie skuteczniejsza – użytkownicy finalnie będą trafiać na zoptymalizowaną i przystępniejszą witrynę.

Napisz do nas.