SEO PR

W procesie linkbuildingu bardzo ważnym aspektem jest naturalność pozyskiwanych odnośników, dlatego każdy link pochodzący z serwisów, które samodzielnie nawiązały do pozycjonowanego brandu w publikowanych materiałach, jest na wagę złota. 

Niejednokrotnie linki pozyskane w ten sposób mogą przesądzić o dobrej pozycji w wynikach organicznych Google, ponieważ nie są one częścią ogólnodostępnej bazy miejsc, do której dostęp ma również cała konkurencja, a co obserwowane jest w przypadku większości odnośników pozyskiwanych w ramach działań content marketingowych.

Czym jest SEO PR?

Jak sama nazwa wskazuje, SEO PR jest połączeniem działań z dwóch dziedzin marketingu, które umiejętnie prowadzone pozwalają na obopólne korzyści. Do działań z tego zakresu zaliczyć można zarówno tworzenie, dystrybucję i późniejsze pozycjonowanie zoptymalizowanych pod kątem SEO oraz pozytywnych materiałów prasowych powiązanych z daną marką, ale również monitorowanie i reagowanie na opinie pojawiające się w Internecie, a w przypadku ich negatywnego wydźwięku – przyjęcie i realizację odpowiedniej strategii SEO mającej na celu ich neutralizację.

Dodatkowo, bardzo ważnym elementem działań jest również monitoring brandu, dzięki czemu możliwe jest wyodrębnienie wartościowych źródeł nawiązujących do naszej marki, a w konsekwencji podjęcie działań mających na celu zwiększenie widoczności pozycjonowanego serwisu.

Wykres z narzędzia Brand24

Jakie działania z zakresu SEO PR podejmujemy?

O ile samo pojęcie SEO PR jest dość szerokie, to w podejmowanych przez nas działaniach SEO skupiamy się przede wszystkim na jego praktycznym aspekcie, czyli możliwości pozyskania wartościowych odnośników. W trakcie współpracy do naszych stałych zadań należy:

  • codzienny monitoring fraz brandowych poprzez narzędzie Brand24 w celu odnalezienia źródeł, w których wspomniano o pozycjonowanym serwisie lub brandzie, który reprezentuje,
  • wyodrębnianie tych źródeł, które charakteryzują się dobrymi parametrami SEO, a które nie posiadają fizycznego odnośnika do serwisu, co sprawia, że realnie nie mają wpływu na jego widoczność organiczną,
  • analiza innych serwisów klienta oraz partnerów biznesowych w celu wykorzystania ich potencjału SEO do podnoszenia widoczności pozycjonowanego serwisu.

Efektem powyższych działań jest standardowo comiesięczny raport, w którym przekazywane są nasze rekomendacje oraz lista potencjalnych źródeł nowych linków zewnętrznych.

    Napisz do nas.