Content marketing

Mimo iż SEO i content marketing pozostają różnymi dziedzinami, to świadome i regularne tworzenie zewnętrznych artykułów zawierających link do pozycjonowanego serwisu w odpowiedniej formie ma bezpośrednie przełożenie na zwiększanie widoczności serwisu w wynikach organicznych Google.

Jednym z najważniejszych źródeł, z którego pozyskujemy linki zewnętrzne w trakcie prowadzenia kampanii SEO, są publikacje content marketingowe, będący istotnym wsparciem w procesie linkbuildingu.

Czym jest content marketing?

Skracając nieco definicję, można powiedzieć, że content marketing jest strategią, która polega na tworzeniu i dystrybuowaniu unikalnych oraz spójnych treści w celu pozyskania i utrzymania zdefiniowanej grupy odbiorców. Zazwyczaj przyjmuje on formę tekstów (np. poradników i recenzji), ale nie tylko – popularnymi formami dotarcia do potencjalnych klientów są również podcasty, webinaria, czy też treści video. Istotne w doborze strategii content marketingowej jest odpowiednie poznanie grupy docelowej, do której kierowany będzie przekaz, a także kanałów komunikacji, dzięki którym kontakt będzie najbardziej efektywny.

Dlaczego warto łączyć SEO z content marketingiem?

Artykuły content marketingowe są znakomitym uzupełnieniem standardowych działań SEO i mogą przynieść długofalowo niespodziewanie dobre wyniki. Mają one nie tylko pozytywny wpływ na konwersję i ruch na witrynie, ale również pomagają w budowaniu wizerunku marki. Należy jednak podkreślić, że najważniejszym celem tworzenia tego typu treści w ujęciu SEO jest pozyskanie wartościowego odnośnika kierującego do Twojego serwisu, ponieważ to on ma kluczowe znaczenie w procesie podnoszenia widoczności serwisu w wynikach organicznych.

Link w publikacji content marketingowej

Jakie działania content marketingowe oferujemy?

W trakcie kampanii SEO opracowujemy i piszemy unikalne treści i umieszczamy na zewnętrznych serwisach mających duży potencjał w kontekście działań SEO, na który wpływają przede wszystkim:

  • struktura serwisu i jej powiązanie tematyczne z klientem,
  • obecna widoczność w Google (w szczególności na frazy wchodzące w zakres kampanii),
  • profil linków analizowany poprzez zewnętrzne narzędzie Ahrefs, w którym wyróżnić można Domain Rating, czyli relatywna jakość linków prowadzących do danej domeny oceniana w skali 1-100.

Jeżeli chcesz spróbować content marketingu – jednej z bezpieczniejszych i sprawdzonych metod pozyskiwania linków zewnętrznych – skorzystaj z naszej oferty!

Napisz do nas.