7 powodów, dla których warto reklamować się w Google Ads

Image Description
Kamil Tymoniuk
śr 14.07.2021

Obecnie istnieje wiele możliwości reklamy firmy w Internecie. Jednak to reklama w Google Ads jest dzisiaj jednym z najpopularniejszych sposobów na promocję produktów lub usług w sieci. Dzięki reklamom Google Ads możemy dotrzeć do osób, które teraz lub w przyszłości mogą być zainteresowane skorzystaniem z usług naszej firmy.

Standardowe kanały promocji firmy nie zawsze przynoszą oczekiwane rezultaty. Dodatkowo przez liczne ograniczenia nie każda firma może sobie pozwolić na promocję w mediach tradycyjnych (np. ograniczony budżet). Jednak z pomocą przychodzą kampanie Google Ads. Precyzyjnie przygotowana kampania reklamowa może przynieść bardzo wiele korzyści dla firm, które zdecydowały się skorzystać z tego narzędzia.

Jest wiele powodów, dla których warto zacząć korzystać z Google Ads. W poniższym artykule przedstawię według mnie 7 najważniejszych powodów, dla których warto reklamować się w tym systemie reklamowym.

1. Precyzyjne dotarcie do wąskich grup docelowych dzięki Google Ads

Dzięki Google Ads mamy możliwość określenia konkretnego profilu odbiorców naszych reklam. Zdefiniowanie poszczególnych cech użytkowników pozwala nam docierać do wąskich grup docelowych. 

Tradycyjne kanały reklamy docierają do osób bardzo zróżnicowanych pod względem wieku, płci czy też zainteresowań. Dzięki reklamom Google Ads mamy możliwość wykorzystania konkretnych ustawień, aby zawęzić grono naszych odbiorców do grupy, która z największym prawdopodobieństwem skonwertuje (np. dokona zakupu, umówi się na wizytę, lub skorzysta z oferowanych usług).

Do dyspozycji mamy m.in. takie ustawienia kierowania jak:

  • Lokalizacja użytkowników (dodatkowa możliwość wykluczenia lokalizacji) – kierowanie reklam do osób znajdujących się w konkretnych państwach, regionach, miastach, dzielnicach lub w określonym promieniu wokół sklepu/siedziby firmy.
  • Odbiorcy – możliwość kierowania reklam do określonych grup odbiorców (remarketing, odbiorcy na rynku, listy podobnych odbiorców, listy klientów, osoby o konkretnych zainteresowaniach, zdarzenia z życia).
  • Urządzenia – możliwość wyświetlania reklam użytkownikom korzystającym z różnych urządzeń (telefony komórkowe, komputery, tablety). Dodatkowo możemy wybrać urządzenia, na których nie chcemy być widoczni.
  • Dane demograficzne – kierowanie reklam z uwzględnieniem takich danych jak: wiek, płeć, status rodzicielski, stan cywilny, edukacja, zatrudnienie, posiadanie mieszkania lub domu.
Google Ads - kierowanie na odbiorców
Google Ads – kierowanie na odbiorców

2. Możliwość mierzenia efektów kampanii reklamowych

Panel reklamowy Google Ads daje nam masę możliwości analitycznych. Dzięki nim jesteśmy w stanie stale monitorować najważniejsze parametry naszych kampanii. Mierzenie efektów działań reklamowych pozwala nam podejmować w pełni świadome decyzje, które są poparte rzetelnymi statystykami. Dzięki mierzeniu efektywności kampanii możemy wyłonić użytkowników, którzy nie konwertują, przez co łatwiej nam będzie dotrzeć do właściwych odbiorców. 

Prowadzenie działań reklamowych powinniśmy rozpocząć od zdefiniowania konkretnych celów, które są istotne z punktu widzenia firmy. Następnym krokiem jest konfiguracja odpowiednich tagów konwersji, które pozwolą nam mierzyć te cele. Dzięki takiemu rozwiązaniu jesteśmy w stanie monitorować najważniejsze wskaźniki naszych kampanii oraz dodatkowo możemy optymalizować je pod konkretne cele.

Poniżej umieszczam najważniejsze wskaźniki kampanii, które dotyczą konwersji. Mierzenie tych wskaźników da nam pewność, że prowadzone przez nas działania są efektywne i przynoszą oczekiwane rezultaty:

  • Liczba konwersji 
  • Wartość konwersji
  • Koszt konwersji
  • Współczynnik konwersji
  • ROAS – zwrot z nakładów na reklamę

Idealnym dopełnieniem jest połączenie konta reklamowego Google Ads z usługą Google Analytics. Korzystanie z obu narzędzi może przynieść nam wiele analitycznych korzyści. Dzięki GA mamy możliwość korzystania z dodatkowych wskaźników i raportów oraz możemy sprawdzić m.in. czy inne kanały (media społecznościowe, wejścia bezpośrednie na stronę) również prowadzą do konwersji. Takie rozwiązanie da nam możliwość pełniejszego spojrzenia na ruch na stronie internetowej.

3. Kontrola budżetu w kampaniach Google Ads

Google Ads daje nam możliwość pełnej kontroli nad ponoszonymi kosztami. W każdej chwili możemy sprawdzić bieżące wydatki generowane przez poszczególne kampanie reklamowe. Dodatkowo system reklamowy udostępnia nam wiele narzędzi dzięki, którym możemy w pełni kontrolować nasz miesięczny budżet.

Średni budżet dzienny to średnia kwota przeznaczana każdego dnia na poszczególne kampanie reklamowe. Wskazuje on, ile w przybliżeniu chcemy przeznaczać każdego dnia na reklamy w ciągu danego miesiąca. Jednak należy pamiętać, że średni dzienny budżet nie jest równy maksymalnym wydatkom w danym dniu. Kampanie reklamowe mogą wydawać dziennie więcej, niż jest to określone w średnim dziennym budżecie. Jednakże finalnie cała miesięczna kwota wydana na konkretną kampanię nie może być większa niż budżet dzienny przemnożony przez średnią długość miesiąca (Google przyjmuje stałą wartość 30,4).

Google Ads - ustawienia średniego budżetu dziennego
Google Ads – ustawienia średniego budżetu dziennego

Warto zaznaczyć, iż system reklamowy jest oparty na algorytmach, dzięki którym Google będzie optymalizować wydatki kampanii pod kątem poszczególnych dni. Oznacza to, że nasze kampanie mogą wydać więcej w dni, w których prawdopodobieństwo dokonania konwersji przez użytkowników jest większe oraz wydadzą mniej, kiedy to prawdopodobieństwo jest mniejsze. Tak więc, w niektóre dni nasze kampanie nie wykorzystają całego dziennego budżetu, a w inne dni będą mogły go przekroczyć.

Istotną kwestią jest również możliwość wprowadzania modyfikacji budżetów reklamowych w czasie rzeczywistym. W każdej chwili jesteśmy w stanie dowolnie zmienić budżety kampanii reklamowych. Tak więc, bez problemu możemy przenieść budżet reklamowy z nieefektywnej kampanii na rzecz kampanii, która osiąga satysfakcjonujące wyniki.

Dodatkowo mamy również możliwość skorzystania z budżetu wspólnego kilku kampanii. Więcej o konfiguracji wspólnego budżetu można przeczytać tutaj.

4. Możliwość modyfikacji kampanii w każdym momencie

Google Ads daje nam ogromną przewagę nad tradycyjnymi kanałami reklamowymi w postaci możliwości dokonywania bieżących zmian w aktywnych kampaniach reklamowych. W przypadku tradycyjnych mediów, wprowadzenie zmian jest o wiele bardziej skomplikowane i wymaga zaangażowania większej liczby osób oraz zajmuje nam dużo więcej czasu. W przypadku reklamy internetowej możemy w każdej chwili usprawnić lub edytować ustawienia naszych kampanii. 

Panel reklamowy oferuje nam wiele opcji, które można dowolnie modyfikować. Należy pamiętać, że wszelkie zmiany w kampaniach należy przeprowadzać na podstawie osiągniętych wyników. Wprowadzenie skutecznych zmian w trakcie trwania kampanii, może pomóc w osiągnięciu jeszcze lepszych wyników.

W trakcie emisji kampanii reklamowych możemy modyfikować m.in.:

  • Reklamy – tworzenie nowych wersji reklam, edytowanie oraz wstrzymywanie reklam z niską efektywnością.
  • Słowa kluczowe – dodawanie, edytowanie lub wstrzymywanie słów kluczowych, zmiana dopasowania słów kluczowych, a także wykluczanie słów kluczowych, które nie są związane z prowadzoną działalnością.
  • Ustawienia kierowania reklam – dodawanie lub wykluczanie m.in. lokalizacji, odbiorców reklam, danych demograficznych użytkowników, miejsc wyświetlania reklam, urządzeń.
  • Harmonogram reklam – możliwość wyświetlania reklam jedynie w wybranych dniach lub godzinach, wykluczanie przedziałów czasowych, w których kampanie nie generują przychodów.
Google Ads - konfiguracja ustawień lokalizacji
Google Ads – konfiguracja ustawień lokalizacji

System reklamowy Google Ads daje nam możliwość szybkiej reakcji na konkretne zdarzenia, które dotyczą naszej firmy. W każdej chwili jesteśmy w stanie wstrzymać wyświetlanie wybranych kampanii. Przykładowo, jeżeli okaże się, że w naszym sklepie zabrakło jakiegoś produktu, to w każdej chwili możemy zareagować i wstrzymać jego promocję.

5. Natychmiastowe efekty kampanii Google Ads

Kampanie Google Ads często są porównywane z pozycjonowaniem stron internetowych. Zaletą reklamy jest to, że jest w stanie przynieść natychmiastowe efekty w postaci ruchu w witrynie. Pierwsze wizyty na stronie mogą być widoczne już kilka minut po zaakceptowaniu reklam przez system. Natomiast na efekty pozycjonowania musimy niestety poczekać znacznie dłużej.

Dodatkowo w porównaniu do tradycyjnych kanałów reklamowych, Google Ads nie wymaga od nas wielu formalności. Samo założenie konta reklamowego zajmuje nam kilka minut. Podczas pierwszej konfiguracji uzupełniamy dane firmowe (nazwa i adres firmy, NIP), a następnie dodajemy metodę płatności, która umożliwi nam rozliczanie się za emisję reklam. Warto zaznaczyć, że działania reklamowe możemy rozpocząć już w pierwszym dniu po utworzeniu konta reklamowego.

6. Reklama odpowiada na zapytania użytkowników

Tworząc reklamę w wyszukiwarce Google, mamy możliwość odpowiadania na konkretne zapytania użytkowników. Trafnie przygotowane reklamy Google Ads mogą bardzo precyzyjnie odpowiadać na pytania zadawane w wyszukiwarce. Takie rozwiązanie powoduje, że nie musimy poszukiwać Klientów, tylko oni sami nas znajdują. Dzięki temu nie jesteśmy traktowani jako nachalni sprzedawcy, którzy próbują za wszelką cenę sprzedać swoje produkty.

Wykorzystanie różnych typów kampanii z pewnością pomoże nam w dotarciu do klientów na różnych etapach ścieżki zakupowej. System reklamowy Google Ads oferuje nam wiele typów kampanii, które są w stanie osiągać różne cele marketingowe. Możemy skorzystać m.in. z takich kampanii jak:

Odpowiednio wybrany typ kampanii Google Ads da nam możliwość dotarcia do klienta w momencie, gdy jest on w stanie zrobić krok w kierunku konwersji.

7. Brak bariery wejścia

System reklamowy Google Ads ma bardzo niską barierę wejścia. Oznacza to, że aby uruchomić pierwszą kampanię reklamową wcale nie musimy posiadać dużych budżetów reklamowych. Nasze działania reklamowe możemy rozpocząć z dowolnym budżetem, nie jesteśmy ograniczeni wymogiem posiadania określonego budżetu minimalnego. Dysponowanie niskim budżetem nie wyklucza nas z możliwości promocji naszej firmy w sieci. Dodatkowo w każdej chwili możemy zwiększyć lub zmniejszyć budżet reklamowy.

Zaletą Google Ads jest to, że nie musimy ponosić wydatków przed startem kampanii reklamowych. Korzystając z reklam Google Ads płacimy jedynie za kliknięcia, bądź wyświetlenia naszych reklam. Nie musimy uiszczać dodatkowych opłat związanych z rozpoczęciem działań reklamowych.

Warto również zaznaczyć, iż na samym początku nie trzeba korzystać ze wszystkich dostępnych typów kampanii reklamowych. Możemy dowolnie wybierać kampanie, z których chcemy skorzystać. Wraz z rozwojem firmy i wzrostem budżetu reklamowego możemy zdecydować się na uruchomienie pozostałych formatów reklamowych.

Podsumowanie

Google jest najpopularniejszą internetową wyszukiwarką w Polsce i na świecie. Dziennie przetwarza ponad 3,5 miliarda wyszukiwań. Na znaczną część z tych zapytań firmy mogą wyświetlać swoje reklamy. Google Ads stanowi świetne miejsce do promocji swoich produktów lub usług w internecie. Obecnie coraz większy odsetek firm decyduje się przenieść swoje działania reklamowe do sieci.

Reklamy w internecie są emitowane w dobrze widocznych miejscach. Część z użytkowników ma niekiedy problem z rozróżnieniem reklam od treści znajdujących się na stronie internetowej lub od wyników organicznych w wyszukiwarce. Reklamy Google Ads przez swój nienachalny charakter są odbierane pozytywnie przez odbiorców, którzy coraz chętniej wchodzą w interakcję z takimi treściami. Dobrze przeprowadzona kampania reklamowa pozwala osiągnąć satysfakcjonujący zwrot z inwestycji.

W powyższym artykule zaprezentowałem tylko kilka zalet, które oferuje Google Ads. Jednak aby móc poznać wszystkie korzyści, warto zdecydować się na rozpoczęcie działań reklamowych i przekonać się o skuteczności tego systemu reklamowego.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (1 głosy, średnia ocena: 5,00)
Loading...
Image Description

W agencji AdPeak jest odpowiedzialny za planowanie i realizację kampanii reklamowych Google Ads oraz Facebook Ads. Dobrze czuje się zarówno w pracy z Klientami nastawionymi na sprzedaż, jak i pozyskanie leadów. Jest wielkim entuzjastą wszelkich rozwiązań pozwalających na automatyzację pracy na kontach reklamowych. Po pracy dużą część swojego wolnego czasu poświęca na aktywność sportową.