e-Commerce na Facebooku – jak odnieść sukces?

Image Description
Martyna Drażba
pon 17.09.2018

Facebook e-Commerce

Facebook jest platformą zrzeszającą nie tylko zwykłych użytkowników, którzy korzystają z serwisu do codziennej komunikacji. Znajduje się tam również wielu klientów i firm działających w różnych dziedzinach. Branża e-commerce z powodzeniem rozwija się na Facebooku. Firmy testują coraz bardziej innowacyjne pomysły, dzięki którym mogą przebić się przez konkurencję i dotrzeć do potencjalnych klientów. Aby poznać kilka skutecznych pomysłów, które mogą doprowadzić do zwiększenia sprzedaży za pomocą platformy, zachęcam do zapoznania się z artykułem.

 

e-Commerce na Facebooku – reklama

Nie jest tajemnicą, iż jednym ze narzędzi, które pozwala na to, by w dość krótkim czasie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, jest reklama. Slogany i banery atakują nas zewsząd – podczas oglądania ulubionego serialu w TV, porannej jazdy zatłoczonym metrem, surfowania po sieci. W czasach, gdy konkurencji, która nie śpi, jest dużo, wykorzystuje się każdą wolną przestrzeń, by zaistnieć w świadomości odbiorców. Nie inaczej jest w przypadku Facebooka. Tam również toczy się biznes. Firmy prześcigają się w pomysłach, co zrobić, aby wyróżnić się, dotrzeć do jak największej liczby internautów i pozyskać wartościowych klientów.

Facebook przyszedł im z pomocą i udostępnił narzędzie do tworzenia różnorodnych reklam. Dla wielu jest to skuteczne rozwiązanie, ponieważ pozwala na dokładne targetowanie reklam, o czym pisaliśmy tutaj. Wybór reklam zależy przede wszystkim od wyznaczonego celu marketingowego. Jeśli chodzi o branżę e-Commerce na Facebooku, szczególnie dobrze sprawdzają się w jej przypadku następujące kampanie reklamowe – remarketing, sprzedaż z katalogu oraz kierowanie reklam do podobnych odbiorców.

 

Remarketing

Kampanie remarketingowe sprawdzają się nie tylko w Google. Można je uruchomić także na Facebooku, co daje szansę na wyświetlenie reklamy tym użytkownikom, którzy już odwiedzili naszą stronę internetową. Remarketing w przypadku firm e-Commerce na Facebooku nierzadko przynosi ogromne korzyści. Reklamy wyświetlane osobom, które już nas znają, mogą sprawić, że użytkownicy przekonają się do ponownego wejścia na stronę i dokonania zakupu. Aby móc uruchomić taką kampanię, niezbędne jest wgranie piksela Facebooka w swoim serwisie, co pozwoli mu zbierać potrzebne dane. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak prawidłowo zaimplementować piksel Facebooka do swojej strony internetowej, kliknij w ten link.

Piksel zbiera niezbędne dane, dzięki którym możliwe jest utworzenie różnorodnych grup odbiorców. Da się je modyfikować według swoich potrzeb, to znaczy można stworzyć listę osób zebraną ze względu na czas, kiedy użytkownicy byli na naszej stronie. Można również konstruować bardziej zaawansowane grupy, pozwalające dotrzeć do osób, które były na stronie, lecz nie wykonały pożądanego przez nas działania lub nie przeszły na inną podstronę. Konfiguracji ustawień kampanii remarketingowych jest naprawdę wiele. Wszystko zależy od tego, jaki jest nasz cel marketingowy. Kampanie w ramach remarketingu mogą prezentować grupie docelowej produkty, które już wcześniej były przez nich oglądane, zawierać inne formaty reklam, takie jak materiały wideo, czy też, co równie istotne, na podstawie zebranych list odbiorców możliwe jest tworzenie grup podobnych odbiorców.

 

Sprzedaż z katalogu

Stosowanie remarketingu dynamicznego jest jedną z opcji, dzięki której można sprzedawać więcej za pomocą Facebooka. Ten rodzaj remarketingu pozwala kierować reklamy produktów do osób, mogących być nimi zainteresowane. Dodatkowo, reklamy pokazują się użytkownikom, którzy już wcześniej interesowali się ofertą danej firmy zarówno w witrynie, aplikacji, czy też zupełnie innym miejscu w Internecie. Dzięki temu możliwe staje się wyszukanie dotychczasowych odbiorców i proponowanie im artykułów z informacją o aktualnej cenie oraz bieżącym stanie magazynowym. Treści reklam dopasują się do tego, co dany internauta oglądał na Twojej stronie. Reklamy mogą więc przypominać o porzuconym koszyku, wskazać inne produkty, które zaciekawią danego użytkownika. Remarketing dynamiczny umożliwia dotarcie do użytkowników korzystających z dowolnego urządzenia. By dotrzeć do potencjalnych klientów z produktami, które były już przez nich oglądane, ale nie zostały zakupione, należy dodać katalog produktów.

Katalog produktów jest niezwykle korzystny dla branży e-Commerce. Zawiera on listę rzeczy, które można znaleźć w Twoim sklepie. Jego dodawanie jest czasochłonne, lecz przekłada się na późniejsze zwiększenie sprzedaży. Musisz pamiętać, by Twój katalog był zawsze aktualny, a więc zgadzał się z faktycznym stanem zapasów. Dzięki niemu użytkownicy Facebooka będą mogli przypomnieć sobie o Twoim sklepie, sprawdzić ofertę oraz dokonać zakupu. Więcej o utworzeniu i konfiguracji katalogu produktów przeczytasz pod tym linkiem.

 

Grupa podobnych odbiorców

W przypadku firm z branży e-Commerce szczególnie sprawdzają się reklamy typu „lookalike”. Oznacza to, że są one kierowane na grupę podobnych odbiorców, która tworzona jest na podstawie grupy niestandardowych odbiorców. Ważne jest, aby tworząc grupę odbiorców, wybrać, na podstawie której niestandardowej grupy ma być ona stworzona. Następnie określa się wielkość tej grupy (zalecane jest, by wyszukać górne 1% odbiorców, który stanowią osoby najlepiej dopasowane do źródła). Można więc na przykład stworzyć grupę podobnych osób do tych, które wchodzą w interakcję z naszą firmą, dokonują konwersji w sklepie online, co może przełożyć się na korzyści finansowe i pozyskanie nowych klientów.

 

 

e-commerce na facebooku

e-Commerce na Facebooku – bot

Prowadzenie działań marketingowych na Facebooku wiąże się z tym, iż trzeba spędzić na platformie sporo czasu. Systematycznie należy dodawać angażujące wpisy na fanpage, tworzyć reklamy. Co więcej, ważna jest interakcja z fanami, jak również odpisywanie na wszelkie zapytania i wiadomości. Aby ułatwić komunikację z odbiorcami, można korzystać z bota, czyli programu, który w imieniu firmy odpowie na każde zapytanie wysłane do fanpage. Stworzenie go wymaga skorzystania z kilku narzędzi, ale naprawdę warto. Wystarczy nauczyć go mówić, a więc ustawić wiadomość powitalną, a także kilka innych, na przykład odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania. Bot może pomóc uspokoić niecierpliwych klientów, jak również przekonać potencjalnych klientów do dokonania zakupu w sklepie online. Jest to coraz powszechniejsze rozwiązanie, z którego z pewnością korzysta przynajmniej część Twoich konkurentów, więc dlaczego by się nie zainteresować tym narzędziem?

 

e-Commerce na Facebooku – sklep

Jedną z opcji, która przynosi korzyści firmom e-commerce prowadzącym działalność na Facebooku, jest prowadzenie sklepu na Facebooku. Powodów do jego założenia jest mnóstwo. Przede wszystkim, znaczna część Twoich klientów (zarówno obecnych, jak i tych potencjalnych) spędza na Facebooku swój wolny czas. Poszukują tam rozrywki, ale również okazji do zakupu. Czasem zwykłe reklamowanie się i udzielanie na profilu firmowym nie wystarczy, aby przełożyło się to na sprzedaż. Warto więc, byś zrobił w tym kierunku coś jeszcze. Sklep na Facebooku to doskonała szansa, byś zaprezentował swoje oferty i zaczął sprzedawać więcej. Wbrew pozorom jego uruchomienie nie jest takie trudne.

Sklep na Facebooku to zwykła zakładka, którą należy przypiąć do swojego fanpage. Aby ją dodać, wystarczy przejść do ustawień, następnie wejść w sekcję „Edytuj stronę” i w zakładkach kliknąć przycisk „Dodaj kartę”. Spośród wszystkich dostępnych kart należy wybrać opcję „Sklep”.

e-commerce na facebooku

e-commerce na facebooku

Kliknięcie w przycisk „Dodaj kartę”, który znajduje się przy sekcji Sklep, sprawi, że stanie się on widoczny na stronie głównej fanapge i będzie można z niego korzystać. Co ważne, możesz tę zakładkę przenieść na górę lewej strony na swoim firmowym profilu, by była widoczna dla klienta już na pierwszy rzut oka i nie musiał jej długo szukać.

 

Sklep na Facebooku – dodawanie produktów

Gdy sklep zostanie założony i dodany na fanpage, pora umieścić w nim swoje produkty. To zadanie również nie należy do najtrudniejszych, lecz wymaga od Ciebie podjęcia ważnej decyzji. Musisz zastanowić się, czy wolisz, by klient, zaraz po kliknięciu w produkt, mógł wysłać do Ciebie wiadomość w sprawie kupna, czy też dokonał transakcji w innej witrynie. Pamiętaj, że gdy dokonasz wyboru, nie będzie już możliwe dokonanie zmiany lub cofnięcie ustawień.

Następnym krokiem jest wybranie waluty i można przejść do najważniejszej czynności jaką jest dodanie produktów. Jak pewnie się domyślasz – to także nie powinno sprawić Ci najmniejszego problemu. Dodawanie produktów może odbywać się na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest wejście w zakładkę „Sklep” , druga opcja to oznaczanie produktów pod wybranym postem na Facebooku. Tak naprawdę nie ma znaczenia, którą ścieżkę wytypujesz, bo finalnie zostaniesz przekierowany w to samo miejsce.

Przed Tobą najważniejsze zadanie, czyli dodanie produktów. Niestety, wszelkie ustawienia i konfiguracje muszą być wprowadzane ręcznie. Warto, byś pamiętał, iż Twój sklep na Facebooku może posiadać do tysiąca produktów. Oznacza to dużo pracy, ale uwierz, opłaca się poświęcić czas i ukończyć proces zakładania sklepu w całości. Twój wysiłek z pewnością ma szansę przełożyć się na dodatkową sprzedaż. Dodawanie produktu polega na dołączeniu zdjęcia produktu, uzupełnieniu informacji o nim, określeniu ceny, którą klient miałby zapłacić za dany towar. Niezbędne jest również podanie adresu URL, jeśli zamierza się przekierować użytkownika na inną stronę. I to wszystko, Twój sklep powinien działać prawidłowo.

 

Podsumowanie

Nieustannie od kilku lat Facebook pozostaje liderem, jeśli chodzi o miejsce, w którym zarówno młodzi, jak i starsi ludzie szukają przede wszystkim rozrywki oraz możliwości porozmawiania ze znajomymi. Użytkownicy portalu spędzają na platformie mnóstwo wolnego czasu. Nie umknęło to uwadze firm, które wykorzystują Facebooka do realizacji swoich celów biznesowych. Liczba użytkowników serwisu stale wzrasta, a wraz z nią pojawia się dużo pomysłów, jak przełożyć to na swój biznes. Branża e-Commerce na Facebooku, tak jak inne, ma dużo możliwości, aby odnieść sukces i dzięki portalowi zyskać nowych klientów. Oprócz wymienionych w artykule działań i narzędzi, istnieje wiele innych sposobów na zwiększenie sprzedaży. Jeśli przetestujesz któryś z nich – koniecznie daj znać w komentarzu.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (6 głosy, średnia ocena: 5,00)
Loading...
Image Description

Moja przygoda z marketingiem internetowym zaczęła się dosyć niedawno, jednak już zdążyliśmy się zaprzyjaźnić. Może dlatego, że jestem sympatyczna... albo marketing jest taki fajny. W pracy zamieniam się w Performance Specialist, ponieważ zajmuję się prowadzeniem kampanii zarówno w Google Ads, jak i w mediach społecznościowych. Uważam, że wszystkie branże są interesujące i w każdej da się wprowadzić ciekawe rozwiązania. W wolnym czasie lubię zwiedzać świat z porządnym kryminałem w ręku, zajadać się pizzą i otaczać ludźmi z dobrym poczuciem humoru!