Kampanie B2B w Google Ads

Image Description
Aleksandra Leszczyńska
pon 10.08.2020

Dla reklamodawców oferujących swoje produkty i usługi osobom fizycznym kampanie Google Ads są często jednym z głównych generatorów ruchu, leadów czy sprzedaży. Działania za pomocą systemu Google są bardzo skuteczne i często są pierwszym wyborem spośród wielu dostępnym form reklamy. Co jednak w sytuacji gdy nasza oferta skierowana jest do sektora B2B? Czy w takim wypadku warto rozważyć korzystanie z kampanii Google Ads? Kampanie B2B nie są łatwe do zrealizowania, ale przez ostatnie lata Google tak bardzo rozwinął swój system reklamowy, że na pewno znajdziemy tu odpowiednie rozwiązania. Jeśli właściwie zaplanujemy kampanię będzie ona skutecznym rozwiązaniem dla reklamowców świadczących usługi dla biznesu. Na co więc warto zwrócić uwagę i jakie typy kampanii wykorzystać konfigurując kampanie B2B w Google Ads? Poniżej znajdziecie kilka propozycji, które moim zdaniem warto wdrożyć i przetestować.

Kampanie B2B w wyszukiwarce Google

Pierwszym wyborem najczęściej będą reklamy tekstowe w wyszukiwarce. Jak je przygotować i o czym warto pamiętać przy konfigurowaniu kampanii dla B2B?

Słowa kluczowe

Przede wszystkim musimy mocno popracować nad słowami kluczowymi. Zacznijmy od przemyślenia po jakich frazach użytkownicy mogą wyszukiwać nasze usługi. Można skorzystać z Planera słów kluczowych, ale często przy ofercie B2B podpowiedzi w planerze może być niewiele. Musimy tutaj polegać przede wszystkim na własnym doświadczeniu i głębokiej znajomości tematu co do biznesu jakim się zajmujemy. Zastanówmy się nad słownictwem typowym dla naszej branży. Zdarza się, że występują tu słowa czy wyrażenia nie znane innym odbiorcom. Zdecydowanie warto dodać je do kampanii tworząc listę słów kluczowych.

Inną sytuację mamy kiedy oferujemy produkt powszechnie znany, ale nasza oferta jest wyłącznie dla odbiorcy biznesowego. np. kredyty dla firm czy wycieczki autokarowe dla firm. W takiej sytuacji powinniśmy podkreślić, że usługa jest dla firm dodając do słów kluczowych takie elementy jak ‚dla firm’, ‚dla przedsiębiorstw’, ‚firmowe’. W zależności od biznesu mogą to być jeszcze inne słowa np.: ‚do biura’, ‚biurowe’, ‚B2B’, ‚dla pracowników’, ‚dla przedsiębiorców’ itp.

Słowa wykluczające

Ważną kwestią jest też dbanie odpowiednie wykluczenia w kampaniach. Jeśli użyjemy generycznych słów kluczowych to powinniśmy naprawdę często przeglądać listę wyszukiwanych haseł na koncie Google Ads. Kiedy znajdziemy frazy, które ewidentnie nie dotyczą naszego biznesu powinniśmy je wykluczyć. Warto też już na starcie kampanii przygotować listę słów, na które na pewno nie chcemy się wyświetlać np. ‚za darmo’, ‚za free’, ‚oferty pracy’, ‚pdf’, ‚chomikuj’, ‚wideo’ itp. w zależności od tego co znajduje u nas zastosowanie.

Treść reklamy i strona docelowa

Kiedy mamy już przygotowaną strukturę B2B kolejnym krokiem powinno być skupienie się na treści samej reklamy. Zadbajmy o odpowiedni przekaz, w którym podkreślimy, że nasza oferta dotyczy usług dla firm. To kolejny krok, który pozwoli zminimalizować liczbę niewłaściwych, niechcianych kliknięć. Osoba fizyczna, która zobaczy w treści reklamy, że oferta jest dla firm raczej nie kliknie w reklamę a my zaoszczędzimy na nieefektywnym kliknięciu.

Warto też dobrze przemyśleć stronę docelową na jaką kierujemy reklamę i ewentualny formularz, który będzie znajdował się na stronie. W tej sytuacji najlepiej sprawdzi się testowanie. Można np. ustawić eksperyment i rozdzielać ruch na dwa różne LP tak, aby upewnić się, która ze stron docelowych jest najskuteczniejsza.

Kampanie B2B w sieci reklamowej Google

Należy pamiętać, że nie musimy się ograniczać tylko do działań w wyszukiwarce. Od jakiegoś czasu mamy w Google Ads możliwość zastosowania kilku ciekawych rozwiązań dla sektora B2B.

Smart Display Campaign

Zachęcam bardzo do przetestowania tej opcji. Kampanie Smart Display Campaign to jeden ze skuteczniejszych typów kampanii w sieci reklamowej. Jej konfiguracja jest bardzo prosta a działanie opiera się na systemach uczących się. Korzystamy tu z:

  • automatycznego określania stawek (np.docelowe CPA),
  • automatycznego kierowania (z czasem reklamy coraz częściej wyświetlają się tam, gdzie przynoszą najlepsze wyniki) ,
  • z automatycznego tworzenia reklam (dopasowują się do niemal każdego miejsca na reklamę w sieci reklamowej).

Nie można pominąć też faktu, że wielu reklamodawców ma możliwość ustawienia na koncie kampanii Smart Display z płatnością za konwersję. Oznacza to, że zapłacimy dopiero wtedy kiedy użytkownik zrealizuje nasz cel. Więcej o płatności za konwersję można przeczytać tutaj.

Custom Intent

Jeżeli boimy się zaufać pełnej automatyzacji jaką dają nam kampanie Smart Display, możemy przetestować tworzenie własnej grupy niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach, która też powinna nam się nieźle sprawdzić w kampaniach B2B. Możemy ich używać do podziału grup reklam na segmenty według poszczególnych branż lub stron docelowych. Listy utworzymy wpisując słowa kluczowe, adresy URL i aplikacje związane z naszym produktem lub usługą. Nie zapomnijmy tu o dodaniu adresów url naszej konkurencji. Z tych list możemy korzystać zarówno w standardowych kampaniach GDN jak i tworząc mailing w kampanii Gmail Sponsored Promotions.

Display Select Keyword w kampaniach GSP

Skoro jesteśmy już przy kampaniach w poczcie Gmail to warto też wspomnieć o możliwości kierowania tam reklam na słowa kluczowe. Dzięki słowom kluczowym w sieci reklamowej możemy powiązać kampanie z potencjalnymi kupującymi. Na karcie „słowa kluczowe” wpisujemy słowa i wyrażenia związane z naszym produktem lub usługą. Google Ads wyszuka odpowiednie strony internetowe zawierające nasze słowa kluczowe, a także odpowiednich odbiorców zainteresowanych tymi słowami kluczowymi. Aby utworzyć skuteczną listę słów kluczowych, warto zastosować się do poniższych wskazówek:

  • Wybieramy słowa kluczowe związane z naszym produktem lub usługą
  • Tworzymy zestaw 5–20 słów kluczowych, które są powiązane z reklamami w tej grupie reklam. Warto użyć zwrotów składających się z 2–3 słów.
  • Wybieramy słowa kluczowe, które są ze sobą powiązane. Jeśli na przykład sprzedajemy oprogramowanie dla firm, możemy dodać do listy słów kluczowych „oprogramowanie dla firm” i „oprogramowanie dla biznesu”.
  • Wybieramy słowa kluczowe związane z witrynami odwiedzanymi przez naszych klientów.
  • Jeśli nasza marka jest silna i rozpoznawalna możemy dodać też słowa kluczowe z nią związane.

Remarketing

Nie zapominajmy też o skutecznym remarketingu do naszych odbiorców B2B. Możemy tu tworzyć dowolne grupy użytkowników w oparciu o odwiedzone przez nich podstrony czy listy naszych klientów (Customer Match). Warto poeksperymentować z długością list i pamiętać o tym, aby wykluczyć z kampanii użytkowników którzy już skonwertowali. Jeżeli nasz produkt lub usługa może być zakupiona wielokrotnie, stwórzmy listy takiej długości, aby przypomnieć się użytkownikom, którzy już raz dokonali zakupu i w najbliższym czasie powinni go ponowić.

Więcej informacji o możliwościach sieci reklamowej możecie przeczytać tu.

Kampanie B2B w YouTube

Kampanie YouTube dla sektora B2B też mogą okazać się skuteczne. Jeżeli na liście gotowych grup odbiorców nie znajdujemy dokładnie takich jakie odpowiadają naszym potrzebom spróbujmy stworzyć własne. Możemy to zrobić poprzez wykorzystanie listy Custom Intent, ale zachęcam także do przetestowania opcji tworzenia łączonych list odbiorców. Jeżeli np. oferujemy świetne warunki noclegowe i nasza oferta jest skierowana głównie do osób korzystających z hoteli na wyjazdy służbowe to możemy kierować reklamę na połączoną grupę odbiorców: hotele i noclegi oraz biznesmeni (jak na załączonym zdjęciu).

B2B
Źródło: Google Ads

Mam nadzieję, że swoimi pomysłami choć trochę zainspirowałam Was to podjęcia nowych, dodatkowych działań w zakresie promowania kampanii B2B. Wydaje mi się, że w tej chwili istnieje naprawdę dużo możliwości, aby prowadzić skuteczne kampanie Google Ads dla tego sektora.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (1 głosy, średnia ocena: 5,00)
Loading...
Image Description

W AdPeak na stanowisku SEM Expert. Kampaniami Google Ads zajmuje się od 7 lat. Pracowała z największymi klientami na rynku, przez 6 lat z powodzeniem rozwijała klienta z branży FMCG. Prywatnie szuka złotego środka pomiędzy wyzwaniami dnia codziennego a życiem zgodnie z filozofią slow life. Uwielbia książki, kawę i weekendowe wypady na Mazury.