Reklamy graficzne Google Ads – specyfika i wymagania

Image Description
Kamil Tymoniuk
śr 14.04.2021

Reklamy graficzne Google Ads wyświetlają się m.in. w sieci reklamowej Google. Sieć reklamowa to zbiór ponad dwóch milionów witryn, aplikacji i kanałów wideo. Dzięki niej mamy realną szansę dotrzeć do 90% użytkowników internetu na całym świecie. Z pewnością taki zasięg jest wielkim atutem tego typu kampanii reklamowych.

Reklamy graficzne w sieci reklamowej Google Ads zostały zaprojektowane tak, aby ułatwić reklamodawcom sposób dotarcia do właściwych odbiorców. Dzięki wykorzystaniu wielu różnych formatów i rozmiarów reklam graficznych z pewnością mamy możliwość zaprezentowania naszej firmy na wiele interesujących sposobów.

Tego typu reklamy stanowią atrakcyjny komunikat, który pozytywnie wpływa na rozpoznawalność marki, przyciąga nowych odbiorców oraz jest w stanie zaangażować potencjalnych klientów do wykonania określonych czynności na stronie (np. zakup produktu w sklepie internetowym).

W poniższym artykule postaram się przybliżyć podstawowe informacje oraz wymagania dotyczące tworzenia reklam graficznych w wybranych kampaniach Google Ads.

Gdzie wyświetlają się reklamy graficzne Google Ads?

Dokładne miejsce wyświetlania reklam graficznych Google Ads jest mocno uzależnione od typu kampanii, z którego korzystamy. Nasze reklamy graficzne mogą pojawiać się m.in. w takich miejscach jak:

  • Sieć reklamowa Google Ads
  • YouTube
  • Gmail
  • Google Discover
  • Gry i aplikacje mobilne

Zalety reklam graficznych Google Ads

Kampanie reklamowe wykorzystujące reklamy graficzne z pewnością mogą przynieść markom wiele korzyści. Do głównych zalet reklam tego formatu można zaliczyć m.in.

  • Możliwość emisji reklam wśród osób, które obecnie nie poszukują konkretnych produktów, ale mogą być nimi zainteresowane.
  • Stosunkowo niskie koszty dotarcia do dużej grupy potencjalnych klientów.
  • Możemy emitować reklamy w wielu różnorodnych i atrakcyjnych miejscach.
  • Dostęp do wielu różnych metod targetowania reklam, dzięki którym możemy precyzyjnie określić grupę odbiorców (np. grupa niestandardowych odbiorców, wybór strony docelowej).
  • Mamy możliwość zaprezentowania oferty w atrakcyjny sposób, dzięki wykorzystaniu interesujących grafik lub materiałów wideo.

Reklamy graficzne w sieci reklamowej Google Ads

Poniżej przybliżę specyfikę oraz wymagania odnośnie poszczególnych reklam graficznych, które możemy utworzyć wybierając konkretny typ kampanii reklamowej.

Reklama Discovery

Bez wątpienia reklamy Discovery są jeszcze dosyć nowym typem kampanii w systemie reklamowym Google Ads. Ponieważ po raz pierwszy ten typ kampanii został zaprezentowany w maju 2019 roku. Początkowo z reklamy Discovery mogli skorzystać tylko wybrani reklamodawcy, jednak od zeszłego roku ten format jest dostępny na każdym koncie reklamowym. Aby lepiej poznać specyfikę tego formatu, warto przeczytać nasz artykuł, który w całości został poświęcony kampanii Discovery.

W systemie reklamowym Google Ads mamy do wyboru dwa typy reklamy. Pierwszym typem jest reklama Discovery, natomiast drugim jest reklama karuzelowa Discovery.

Zasoby wymagane do skonfigurowania reklamy Discovery:

  • Nagłówki (maks. 5)
  • Tekst reklamy (maks. 5)
  • Nazwa firmy (maks. 25 znaków)
  • Tekst wezwania do działania (do wyboru 10 gotowych CTA)
  • Końcowy adres URL
  • Obrazy (zalecany obraz poziomy 1200 x 628, zalecany obraz kwadratowy 1200 x 1200)
  • Logo (kwadrat w formacie 1:1, zalecane wymiary to 1200 x 1200)
  • Rozmiar pliku (maks. 5120 KB)
Przykład reklamy Discovery
Reklamy graficzne Google Ads - reklama Discovery
Reklama Discovery

Reklama Karuzelowa Discovery

Zasoby wymagane do skonfigurowania reklamy karuzelowej Discovery:

  • Nagłówki (maks. 40 znaków, kreacja może zawierać tylko jeden nagłówek)
  • Tekst reklamy (maks. 90 znaków, możliwość dodania tylko jednego opisu)
  • Nazwa firmy (maks. 25 znaków)
  • Tekst wezwania do działania (do wyboru 10 gotowych CTA)
  • Końcowy adres URL
  • Obrazy kart (min. 2, maks. 10) – wszystkie dodane karty muszą mieć jednakowy współczynnik proporcji, w innym przypadku reklama nie zostanie zatwierdzona. Do każdej karty obrazu można przypisać odmienny nagłówek oraz wezwanie do działania.
  • Logo (kwadrat w formacie 1:1, zalecane wymiary to 1200 x 1200)
  • Rozmiar pliku (maks. 5120 KB)
Przykład reklamy karuzelowej Discovery
Reklamy graficzne Google Ads - reklama karuzelowa Discovery
Reklama karuzelowa Discovery

Elastyczna reklama dispalyowa

Obecnie reklamy elastyczne zostały zastąpione przez elastyczne reklamy displayowe, które są aktualnie domyślnym typem reklamy w sieci reklamowej. Są one dostępne zarówno w kampaniach standardowych, jak i w inteligentnych.

Elastyczne reklamy displayowe potrafią dostosować swój wygląd do niemalże każdego miejsca w sieci reklamowej. Aby utworzyć ten typ reklamy, wystarczy tylko przesłać wymagane zasoby, a reklamy zostaną wygenerowane automatycznie.

Zasoby wymagane do skonfigurowania elastycznej reklamy displayowej :

  • Końcowy adres URL
  • Nagłówki (maks. 5)
  • Długi nagłówek (maks. 90 znaków)
  • Tekst reklamy (maks. 5)
  • Nazwa firmy (maks. 25 znaków)
  • Tekst wezwania do działania (do wyboru 11 gotowych CTA)
  • Obraz
    Format poziomy (1,91:1): 1200 × 628 (rozmiary minimalne: 600 × 314, maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB)
    Kwadrat: 1200 × 1200 (rozmiary minimalne: 300 × 300, maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB)
  • Logo
    Format poziomy (4:1): 1200 × 300 (rozmiary minimalne: 512 × 128, maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB)
    Kwadrat: 1200 × 1200 (rozmiary minimalne: 128 × 128, maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB)
Przykład elastycznej reklamy displayowej
Reklamy graficzne Google Ads - elastyczna reklama displayowa
Elastyczna reklama displayowa

Przesłane reklamy displayowe

Mamy również możliwość utworzenia reklam graficznych poza panelem reklamowym Google Ads. Jeżeli chcemy mieć większą kontrolę nad emitowanymi reklamami, to możemy przesłać reklamy jako obrazy w różnych rozmiarach lub formacie HTML5. Dzięki temu nie będziemy musieli martwić się o odpowiednią emisję przesłanych zasobów.

Aby móc skorzystać z reklam w formacie HTML5 należy spełnić następujące wymagania:

  • Wydatki na reklamę Google Ads muszą przekroczyć łącznie kwotę 9000 USD
  • Konto reklamowe musi istnieć minimum 90 dni
  • Konto reklamowe musi mieć dobrą historię przestrzegania zasad Google

Wymagania dotyczące przesyłanych reklam displayowych

  • Formaty obrazów: JPG, PNG, GIF
  • Formaty HTML5: archiwum ZIP z plikami HTML
  • Maksymalny rozmiar: 150 KB
  • Maksymalna liczba plików w przesłanym folderze ZIP to 40

Warto również pamiętać, że niektóre rozmiary reklam są emitowane tylko w wybranych regionach. Dlatego też warto zapoznać się z tymi informacjami jeszcze przed przygotowaniem kreacji na potrzeby kampanii reklamowej.

Reklamy promujące aplikacje

Dzięki kampaniom promującym aplikacje jesteśmy w stanie reklamować naszą aplikację m.in. w Google Play, wyszukiwarce Google, YouTube, Discover, Gmailu, aplikacjach i grach oraz w sieci reklamowej na urządzeniach mobilnych. Aby w pełni wykorzystać potencjał tego typu kampanii, warto dodać do niej reklamy graficzne, które pozwolą zwiększyć liczbę instalacji aplikacji.

Zasoby wymagane do skonfigurowania reklamy promującej aplikacje:

  • Nagłówki (maks. 5)
  • Teksty reklamy (maks. 5)
  • Obrazy (maks. 20) – przykładowe formaty reklam: 320×50, 320×480, 300×250
  • Wideo (maks. 20) – film musi znajdować się na YouTube, wideo może być w orientacji poziomej, pionowej lub w formacie kwadratowym. Najlepiej dodać filmy w każdym formacie, pozwoli to osiągnąć najlepsze wyniki.
  • HTML5 (maks. 20) – rozmiary reklam HTML5, które są obecnie akceptowalne to: 480×320, 320×480, 300×250, 320×50
  • Format obrazu: JGEG, PNG, GIF
  • Rozmiar pliku: maks. 150 KB dla wszystkich obrazów, maks. 1024 dla obrazów poziomych
Przykłady reklam promujących aplikacje
Reklamy graficzne Google Ads - reklama aplikacji
Reklama w aplikacji1 – Support Google Ads

Reklama Gmail

W ostatnim czasie Google poinformował, iż od 1 lipca 2021 r. kampanie Gmail zmienią swój status na „tylko do odczytu”. Po tej zmianie reklamodawcy stracą możliwość tworzenia oraz edytowania kampanii i reklam Gmail. Jednak nie oznacza to, że całkowicie stracimy możliwość tworzenia tego typu reklam.

Aby wciąż móc korzystać z reklam Gmail musimy utworzyć kampanię Discovery. Ten typ kampanii oferuje wyświetlanie reklam w różnych placementach, w których znajduje się m.in. Gmail. Dodatkowo mamy możliwość przeniesienia reklam Gmail do kampanii Discovery, dzięki czemu będziemy mogli odtworzyć wcześniej utworzone reklamy.

Podczas przenoszenia reklam Gmail należy pamiętać o tym, aby dzienny budżet kampanii Discovery był wyższy niż budżet przeznaczony na kampanię Gmail. Google zaleca, aby nowy budżet był dwukrotnie wyższy niż w przypadku kampanii reklamowej w Gmailu. Jeżeli wciąż chcemy korzystać z kierowania na słowa kluczowe w kampanii Discovery, powinniśmy utworzyć niestandardową listę odbiorców, która zawierałaby słowa kluczowe wykorzystane w kampanii Gmail.

Dobre praktyki

Dobra reklama charakteryzuje się tym, że dzięki niej użytkownicy realizują konwersje na stronie internetowej. Aby przygotowane grafiki osiągnęły jak najlepsze wyniki, należy się stosować do pewnych reguł, które mogą znacząco wpłynąć na efektywność naszych reklam.

Lista dobrych praktyk
  • Tworząc reklamę z pewnością warto pomyśleć o dodaniu kilku różnych grafik. Powinniśmy wgrać minimum 3 odmienne kreacje. Dzięki kilku wersjom jesteśmy w stanie sprawdzić, która z nich osiąga lepsze wyniki i którą warto pozostawić na dłużej. Jeżeli mamy możliwość dodania większej liczby kreacji to powinniśmy to zrobić.
  • Bez wątpienia warto przygotowywać odmienne grafiki z okazji wyjątkowych wydarzeń. Specjalnie przygotowana kreacja z okazji Black Friday z pewnością osiągnie lepsze wyniki niż standardowa grafika, która jest używana na co dzień.
  • Należy zachować umiar pomiędzy grafiką i ilością tekstu, który chcemy na niej umieścić. Dla odbiorców baner powinien być przede wszystkim czytelny i zrozumiały. Kreacja powinna zawierać jedynie najważniejsze informacje dotyczące wyróżnika konkretnej firmy, akcji reklamowej czy reklamowanego produktu (np. wysokość rabatu, ).
  • Przede wszystkim kolorystyka kreacji powinna być ze sobą spójna. Należy unikać sytuacji, w której nasza grafika będzie składać się z wielu różnych kolorów. Połączenie ze sobą kilku „krzykliwych” barw może doprowadzić do tego, że użytkownicy nie będą zainteresowani reklamą.
  • Należy również zwrócić uwagę na grupę docelową, do której kierujemy nasze reklamy. Charakterystyka odbiorców powinna mieć wpływ na ostateczny wygląd kreacji. Dzięki temu możemy uniknąć ewentualnych problemów z negatywnym odbiorem banerów reklamowych oraz zwiększymy efektywność reklamy.
  • Treść strony docelowej powinna być spójna z treścią umieszczoną w reklamie graficznej. Przed uruchomieniem kampanii powinniśmy sprawdzić, czy strona, do której odsyłamy użytkowników zawiera takie same treści, jak reklama.
  • Reklama graficzna powinna zawierać także bezpośredni zwrot do odbiorcy, czyli CTA (Call To Action). Dobrze przygotowane CTA powinno skutecznie zachęcać użytkowników do wykonania określonych czynności na stronie internetowej. Do najpopularniejszych wezwań do działania możemy zaliczyć m.in. „Kup teraz”, „Dowiedz się więcej”, „Zarejestruj się”, „Wyślij formularz”, „Skontaktuj się z nami”.

Podsumowanie

Podsumowując, reklamy graficzne powinny być traktowane jako nieodłączny element prowadzenia działań reklamowych w Google Ads. Przede wszystkim mogą być one idealnym uzupełnieniem dla reklam w sieci wyszukiwania. W rezultacie możemy dotrzeć do odbiorców, którzy nie znają naszej firmy, a mogą być zainteresowani naszą ofertą.

Reklamy graficzne mogą wyświetlać się w ponad 2 milionach witryn. Dodatkowo możemy emitować nasze banery w takich miejscach jak YouTube, Google Maps, Discover oraz aplikacje i gry mobilne. Ze względu na różnorodność placementów, możemy być pewni, że nasze reklamy trafią do właściwych odbiorców.

Przygotowując grafiki należy pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Do najważniejszych rzeczy możemy zaliczyć przede wszystkim opracowanie kilku różnych wariantów kreacji, należy także unikać dużej ilości tekstu umieszczonego na grafice oraz warto dostosować banery do konkretnych grup odbiorców. Przestrzegając tych zasad, możemy być pewni, że nasze kreacje osiągną satysfakcjonujące wyniki.

Źródła
1. Grafika pochodzi z https://support.google.com/google-ads/answer/6247380

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (2 głosy, średnia ocena: 5,00)
Loading...
Image Description

W agencji AdPeak jest odpowiedzialny za planowanie i realizację kampanii reklamowych Google Ads oraz Facebook Ads. Dobrze czuje się zarówno w pracy z Klientami nastawionymi na sprzedaż, jak i pozyskanie leadów. Jest wielkim entuzjastą wszelkich rozwiązań pozwalających na automatyzację pracy na kontach reklamowych. Po pracy dużą część swojego wolnego czasu poświęca na aktywność sportową.