Zapier – narzędzie do integracji danych pomiędzy aplikacjami

Image Description
Aleksandra Leszczyńska
czw. 07.05.2020

Reklamodawcy w działaniach marketingowych często stają przed wyzwaniem jak połączyć swoje dane z CRM z systemami reklamowymi, z których korzystają. Sposobów jest wiele, jednak często wymagają one zaawansowanych działań programistów, a firmy nie zawsze dysponują takimi zasobami, bądź są to działania jedynie półautomatycznie, wymagające ręcznej aktualizacji, co zabiera cenny czas osobie, która musi tę czynność wykonać. Dlatego też dzisiaj pod lupę wzięliśmy Zapier – jedno z narzędzi do integracji danych pomiędzy aplikacjami.

Integracja danych przez Zapier

Zapier to płatne narzędzie dające możliwość integracji wielu, niepowiązanych ze sobą aplikacji w jednym miejscu. Firma deklaruje automatyzację i łatwość przesyłania informacji pomiędzy aplikacjami. Możliwa jest tu integracja danych z wielu popularnych systemów m.in. Facebook Ads, Google Ads, Trello, Slack, Twitter, HubSpot, Dropbox, WordPress, Salesforce, Magento, MySQL, PayPal.

Zapier podpowiada nam wiele powiązań pomiędzy poszczególnymi aplikacjami. Nie sposób wymienić wszystkich, ja skupiłam się przede wszystkim na rozwiązaniach dla narzędzi PPC.  Poniżej prezentuję kilka przykładów jak możemy wykorzystać Zapier w kampaniach Google Ads czy Facebook Ads w połączeniu z innymi aplikacjami:

– import konwersji offline do Google Ads kiedy nowe kontakty zostaną zarejestrowane w HubSpot

– dodanie nowych kontaktów z Saleforce lub HubSpot do listy klientów Google Ads

– dodanie leadów z Facebook Lead Ads do listy klientów Google Ads

– dodanie leadów z Facebook Lead Ads do niestandardowych list odbiorców Google Ads

Są to ciekawe rozwiązania, które wielu reklamodawcom mogą pomóc usprawnić pracę. Warto sprawdzić, czy jakieś przyda się w naszym biznesie.

W związku z tym, że niedawno publikowaliśmy artykuł o imporcie konwersji offline do Google Ads, chcę pokazać jak Zapier może nas wesprzeć w tym zakresie.

Konfiguracja konwersji offline przez Zapier

Import konwersji offline jest szansą dla użytkowników, których proces zakupowy zaczyna się online a kończy się offline (np. telefonicznie). Do niedawna dużym problem dla firm był fakt, że śledzenie i optymalizacja kampanii zwierających dane tylko z konwersji pozyskanych online było niepełne. Nie dawało to 100% informacji o jakości i wartości klientów. Traciła na tym optymalizacja kampanii a w efekcie końcowym firma.

Teraz, dzięki śledzeniu konwersji offline i importowaniu ich do Google Ads bez wątpienia możemy lepiej zrozumieć zwrot z inwestycji w reklamę oraz skuteczniej je optymalizować. Sposoby na import konwersji są różne, można to zrobić np. za pomocą pliku z danymi czy przez Google Ads API. Często przeniesienie danych z CRM do Google Ads bywa trudne jeśli mamy ograniczone zasoby techniczne. Być może więc dla niektórych ratunkiem będzie współpraca nawiązana od stycznia 2020 pomiędzy Google a Zapier w tym zakresie. Ich zautomatyzowane rozwiązania ułatwiają identyfikowanie i wyodrębnianie zdarzeń konwersji zarejestrowanych w CRM, formatowanie danych i przesyłanie ich bezpośrednio do Google Ads.

Dlatego też, jeżeli korzystacie już z aplikacji typu Salesforce, Livespace czy HubSpot możecie użyć Zapier i w szybki sposób ustawić import konwersji offline z tych aplikacji do Google Ads. Poniżej zamieszczam wideo, które pokazuje jak skonfigurować import konwersji offline z Salesforce do Google Ads za pomocą Zapier. Proces nie jest wcale skomplikowany.

Google udostępniło także przewodnik, z którego możecie dowiedzieć się więcej o tej integracji.

Jak widać Google stara się możliwie jak najbardziej ułatwić reklamodawcom proces importu konwersji offline. Sprawdźcie, bo jeśli do tej pory mieliście problem z przesyłaniem informacji o konwersjach na Wasze konto reklamowe, to być może to rozwiązanie jest właśnie dla Was!

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (2 głosy, średnia ocena: 5,00)
Loading...
Image Description

W AdPeak na stanowisku SEM Expert. Kampaniami Google Ads zajmuje się od 7 lat. Pracowała z największymi klientami na rynku, przez 6 lat z powodzeniem rozwijała klienta z branży FMCG. Prywatnie szuka złotego środka pomiędzy wyzwaniami dnia codziennego a życiem zgodnie z filozofią slow life. Uwielbia książki, kawę i weekendowe wypady na Mazury.