Automatyczne Reguły w Google Ads. Jak skutecznie korzystać

Image Description
Khrystyna Mylymuk
czw. 10.03.2022

Automatyczne reguły w Google Ads można dostosować, zapewniając większą kontrolę nad kampanią reklamową. To półautomatyczna metoda zarządzania kontami Google Ads. Kluczem do sukcesu jest stworzenie praktycznego zestawu reguł, które zapewnią Twoim kampaniom reklamowym podstawę niezbędną do odniesienia sukcesu. Brzmi jak marzenie? I może tak być, jeśli będziesz w odpowiedni sposób z nich korzystać.

1. Tworzenie automatycznych reguł w Google Ads.

Zastanów się, jak właściwie prowadzisz swoje konto Google Ads. Jakich danych szukasz w celu podjęcia odpowiednich decyzji? Co jest dla Ciebie istotne, i jakie kroki wykonujesz najczęściej? Możesz ustawić te kryteria, jako warunek wykonania akcji za pomocą automatycznej reguły.

Automatyczne reguły znajdują się w menu nawigacyjnym Narzędzia i ustawienia w sekcji Operacji zbiorczych Twojego konta. To świetny sposób na efektywniejsze wykonywanie rutynowych zadań, i zwiększenie skuteczności kampanii. Konfigurowanie automatycznych reguł w interfejsie Google Ads jest stosunkowo proste, i nie wymaga zbyt dużo czasu czy specjalnych umiejętności technicznych.

Aby rozpocząć konfigurowanie reguł automatycznych, musisz najpierw zdecydować, na jakim poziomie swojego konta reklamowego chcesz wprowadzić automatyzację. Możemy je ustawić na poziomie kampanii, grupy reklam, słowa kluczowego czy też tekstu reklam.

Przejdźmy zatem do konkretów. W systemie Google Ads do dyspozycji mamy 12 różnych reguł automatycznych:

Reguły Automatyczne w Google Ads
Źródło Google Ads

Po wybraniu reguły która nas interesuje, musimy uzupełnić następujące szczegóły: 

Reguły Automatyczne w Google Ads
Źródło Google Ads

Działanie – określa działanie, które zostanie podjęte, takie jak włącz bądź wstrzymaj kampanie lub reklamę, zmień budżety czy dostosowanie stawek, wyślij e-maile itp.

Zastosuj do – określa, których elementów będzie dotyczyć reguła

Warunki – określa warunki dotyczące kryteriów, które muszą zostać spełnione, aby reguła została uruchomiona.

Częstotliwość – określa, czy warunki mają obowiązywać raz, codziennie, co tydzień, co miesiąc, przez cały dzień, czy w określonych odstępach czasu. Sekcja „korzystanie z danych z” określa ramy czasowe do oceny.

Wyślij wyniki pocztą e-mail – ustawienie wiadomości e-mail, które będą powiadamiać Cię za każdym razem, gdy reguła zostanie uruchomiona, w przypadku zmiany bądź wystąpienia błędu. Możesz także całkowicie zrezygnować z otrzymywania e-maili.

2. Jakie są korzyści z używania automatycznych reguł w Google Ads?

Najbardziej oczywistą korzyścią stosowania automatycznych reguł w kampaniach Google Ads jest oszczędność czasu i zasobów. Spędzamy zdecydowanie mniej czasu na ręcznej zmianie swoich preferencji i warunków.

Podobnie jak maszyna jest bardziej wydajna niż człowiek pod względem zadań mechanicznych, automatyzacja Google Ads przewyższa każdego reklamodawcę pod względem codziennych operacji. Dzieje się tak, ponieważ po skonfigurowaniu automatycznej reguły z jej warunkami reguła podejmie działanie (nazywane również uruchomieniem), gdy tylko te warunki zostaną spełnione.

Google Ads zapewnia automatyczne reguły w celu optymalizacji większości aspektów naszych kampanii. Są one w dużej mierze elastycznym narzędziem do personalizacji. Automatyczne reguły umożliwiają stosowanie zaplanowanych, automatycznych zmian w reklamach w oparciu o czynniki sezonowe, porę dnia, określone stawki, słowa kluczowe i inne warunki dynamiczne. Pozwalają na planowanie automatycznych korekt na koncie Google Ads na podstawie określonych przez Ciebie kryteriów. Jest to niezwykle skuteczna funkcja, ponieważ może zautomatyzować optymalizację kampanii i osiągać lepsze wyniki. 

3. Automatyczne reguły w Google Ads – sposób na optymalizację konta reklamowego.

– Identyfikowanie skuteczności słów kluczowych

Nawet przy najbardziej szczegółowej analizie skuteczności słów kluczowych, możesz nie zauważyć słowa kluczowego które nie powoduje konwersji, bądź kieruje niewłaściwy ruch na Twoją witrynę. Zamiast marnować czas na zastanawianie się, możesz skonfigurować automatyczną regułę, która zautomatyzuje ten proces. Ta reguła wstrzymuje słowa kluczowe, które nie osiągają określonego progu skuteczności. Warto jest jednak zaznaczyć, że niektóre słowa kluczowe nawet jeżeli nie powodują bezpośrednio konwersji, nie oznacza że powinieneś je wstrzymać. Najpierw przeanalizuj rolę słowa kluczowego na ścieżce sprzedaży, a następnie podejmij decyzję.

Dzięki regułom automatycznym możesz też blokować wyświetlanie reklam w słowach kluczowych, które nie spełniają Twoich wymagań. Zmniejszy to koszt reklam i zminimalizuje współczynnik odrzuceń.

– Kontrola nad skutecznością grup reklam

Nie zawsze mamy czas żeby na bieżąco śledzić wyniki każdej kampanii, nie mówiąc już o poszczególnych grupach reklam. W tym przypadku znowu ułatwia nam ten proces automatyzacja. Możemy użyć reguły która poinformuje nas o grupach reklam, które w określonym czasie osiągnęły ROAS (zwrot z nakładów na reklamę) niższy od oczekiwanego, bądź ich koszt konwersji przewyższa maksymalną kwotę.

– Kontrola nad skutecznością kampanii

Na poziomie kampanii poza regułami wstrzymującymi wybrane kampanie, które nie osiągają odpowiedniego progu skuteczności, warto sięgnąć po te bardziej rozbudowane. Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie reguł:

– dotyczącej grupy odbiorców

– dla przedziałów wiekowych

– związane z płciami

– dla statusów rodzicielskich

– dla zakresów przychodu

Te reguły mogą być pomocne w zidentyfikowaniu jak wybrane grupy odnoszą się do naszych kampanii. Dzięki temu możemy zmienić dostosowanie stawek, włączyć lub wykluczyć wybrane grupy w zależności od tego, jaki mają wpływ na skuteczność naszych kampanii. Wyżej wymienione reguły automatyczne są tylko przykładowymi regułami, jakie możemy ustawić. Każda z nich powinna być dostosowana do indywidualnych potrzeb i danych.

4. Zarządzanie kontem reklamowym za pomocą automatycznych reguł w Google Ads

  – Kontrola nad budżetem 

Jeśli masz stały budżet dla każdej kampanii, wygodnie jest kontrolować wydawaną kwotę za pomocą automatycznej reguły. Wydatki kampanii będą monitorowane na bieżąco, a jeśli wydana kwota przekroczy budżet, reguła taką kampanie wstrzyma.

    – Kontrola nad stawkami

Ruch rzadko rozkłada się równomiernie w ciągu tygodnia. Skutkuje to często brakiem dziennego budżetu w dni szczytu. Aby tego uniknąć, możemy zwiększyć budżet w dni tygodnia, bądź pory dnia o dużym natężeniu ruchu, i wysokim współczynniku konwersji, jak również obniżyć w momentach kiedy ten współczynnik jest niski.

Dobrym rozwiązaniem jest zmiana stawek w zależności od współczynnika konwersji. Taka automatyczna reguła umożliwia zwiększenie stawek za słowa kluczowe, grupę reklam czy konkretnej reklamy o dobrym współczynniku konwersji w momencie, kiedy przekroczą one wartość określnoną jako warunek. W ten sam sposób możemy obniżyć stawki w momentach kiedy współczynnik konwersji jest niski.

Kontrola nad harmonogramem wyświetleń reklam

Google Ads umożliwia uruchamianie i zatrzymywanie kampanii zgodnie z harmonogramem. To ustawienie jest jednak dostępne tylko na poziomie kampanii. Jeśli chcesz zaplanować konkretne reklamy z kilku kampanii pomocne mogą być reguły automatyczne. Załóżmy, że chcesz zaplanować wyświetlanie reklam skierowane na kontakt telefoniczny w celu uzyskania więcej informacji na temat oferowanej usługi. Takie reklamy powinne być wyświetlane  tylko w godzinach, kiedy dostępna jest infolinia Twojej firmy. Aby zaplanować takie reklamy, musisz utworzyć dwie reguły. Pierwsza z nich uruchomi reklamy o konkretnej godzinie, z kolei druga reguła ich wyłączy.

5. Automatyczne reguły w Google Ads. O czym należy pamiętać pamiętać przy ich stosowaniu

Reguły automatyczne doskonale nadają się do działań zbiorczych. Ale korzystając z nich, nie zapomnij o następujących kwestiach. Przed skonfigurowaniem reguły zastanów się, jak ma działać, i jakie działanie powinna uruchomić. Uwaga: w przypadku każdej reguły zostanie wykonane jedno konkretne działanie. Żeby przywrócić oryginalne ustawienia musisz utworzyć kolejną regułę. To jest szczególnie ważne, na przykład podczas dokonywania korekt harmonogramu, czy podniesieniu budżetów w wybrane dni.  Bądź szczególnie ostrożny z regułami, które wpływają na Twoje stawki lub budżet. Lepiej podejmować mniejsze kroki – na przykład, jeśli chcesz podnieść stawki o 30%, zacznij od 10% i przeanalizuj wyniki. To samo dotyczy budżetu.

Chociaż warunki automatycznych reguł, jakie możemy ustalić dają nam szerokie pole do manewru, to jednak przy ich większej ilości czy nakładających się regułach łatwo stracić orientację. W rezultacie narobić więcej szkody niż pożytku. Z tego powodu zalecane jest skorzystanie z opcji otrzymywanie wiadomości e-mail za każdym razem, gdy uruchomiona zostanie automatyczna reguła. W ten sposób możesz mieć pewność oraz kontrolę że wszystko działa poprawnie, i żadne błędy nie wkroczyły do Twojej kampanii.

Podgląd wyników: zawsze wyświetlaj podgląd wyników swojej reguły. Ten podgląd pokazuje, jakie zmiany zostaną wprowadzone, w momencie kiedy reguła zostanie uruchomiona. Daje to dla nas bardzo dobrą wskazówkę, czy poprawnie skonfigurowałeś regułę, czy spełnia ona Twoje wymogi i czy będzie przydatna na Twoim koncie. Pamiętaj, że wstrzymywanie nieskutecznych reklam to długa ścieżka. O wiele bardziej przydatna jest ich analiza i przetestowanie – wypróbuj różne nagłówki, teksty reklam, i rozszerzenia.

Podsumowanie 

Niezależnie od tego, czy prowadzisz jedno czy 10 kont reklamowych w systemie Google Ads, automatyzacja ułatwi nimi zarządzać. Co oznacza efektywniejsze przydzielanie budżetu, większe przychody dla naszych firm i wyższy zwrot z inwestycji. Należy jednak pamiętać o tym, że reguły automatyczne jedynie zminimalizują czas potrzebny do wykonania codziennych, powtarzalnych działań. Natomiast w żadnym wypadku nie zwolnią Cię z obowiązku samodzielnego zarządzania i kontroli wszystkich aspektów Twojego konta. 

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (2 głosy, średnia ocena: 5,00)
Loading...
Image Description

Marketingiem internetowym zajmuję się od niedawna, ale z dużym zaangażowaniem i w szybkim tempie poszerzam swoją wiedzę w tym temacie. Pierwsze kroki w branży postawiłam właśnie w Ad Peak. Aktualnie rozwijam się w zakresie Google Ads oraz Facebook Ads. Zafascynowana możliwościami jakie daje Internet, chcę mieć wkład własny w jego rozwój. Poza pracą lubię okrywać nowe miejsca oraz próbuję swoich sił w cukiernictwie. Między innymi jestem miłośniczką dobrych filmów i podkastów.