Cele reklamowe na Facebooku – który rodzaj kampanii wybrać?

Image Description
Karolina Rusek
pon. 13.04.2020

Tworzenie kampanii reklamowej na Facebooku i Instagramie zawsze zaczynamy od określenia celu reklamowego danej kampanii. Musimy zastanowić się w jakim celu w zasadzie puszczamy tę kampanię, do jakiego użytkownika ma ona dotrzeć. Czy ma prowadzić użytkownika do strony, gdzie może przeczytać najnowszy artykuł czy może jednak zależy nam na interakcji z postem i jak największej liczbie zaangażowanych użytkowników. Odpowiednio dobrane cele reklamowe sprawią, że wyniki naszych działań reklamowych będą bardziej efektywne.

Dostępne cele reklamowe

Obecnie mamy do wyboru 11 celów reklamowych podzielonych na 3 różne kategorie: Świadomość, Działania i Konwersje. Wybór celu marketingowego determinuje do jakiego użytkownika dotrzemy, jakie będziemy mieć możliwości ustawienia zdarzenia optymalizacji kampanii, za jakie działanie będziemy rozliczani i jaki format reklamy będziemy mogli emitować.

Cele reklamowe na Facebooku

Wybierając dany cel marketingowy dajemy Facebookowi sygnał do jakich użytkowników chcemy dotrzeć. Dzięki zaawansowanym algorytmom Facebook spróbuje dotrzeć z naszym komunikatem do osób najbardziej skłonnych do podjęcia pożądanego przez nas działania.

Rozpoznawalność marki

Cel rozpoznawalność marki jest celem budującym świadomość firmy/produktu wśród użytkowników. Dzięki temu celowi dotrzemy do osób, które z większym prawdopodobieństwem zauważą i zapamiętają nasze produkty.

Miernikiem efektywności kampanii o celu Rozpoznawalność marki jest szacowany wzrost wskaźnika zapamiętania reklamy, który określa ilu użytkowników, którzy widzieli reklamę prawdopodobnie ją zapamiętają. Czasami Facebook przeprowadza też ankietę wśród grupy docelowej, aby lepiej oszacować wskaźnika zapamiętania reklamy.

Ankieta badani świadomości marki

Zasięg

Cel zasięg pozwala dotrzeć do jak największej liczby odbiorców z wybranej grupy docelowej  w wybranym budżecie. Duża zaletą celu Zasięg jest możliwość ustawienia cappingu, czyli ograniczenia liczby wyświetleń reklamy jednemu użytkownikowi w danym okresie czasu.

Cel reklamowy Zasięg

Kampanię z celem Zasięg możemy optymalizować na dwa sposoby: pod zasięg, co oznacza dotarcie do maksymalnej liczby użytkowników w danym budżecie lub pod wyświetlenia, gdzie reklamy będą wyświetlane maksymalną ilość razy.

Ruch

Kampanie z celem Ruch mają na celu skierowanie jak największej liczby użytkowników do wybranego miejsca docelowego. Zainteresowanych użytkowników możemy przekierować do wybranej zakładki strony internetowej, miejsca w aplikacji mobilnej lub konwersacji w Messengerze.

Kampania z Celem Reklamowym Ruch

Kampanię tę można optymalizować pod Wyświetlenia strony docelowej, Kliknięcia linku, Wyświetlenia lub Unikatowy zasięg dzienny.

Aktywność

Powinniśmy wybrać Cel Aktywność jeżeli celem naszej kampanii jest zwiększenie zaangażowania względem wybranego posta, uzyskanie więcej polubień naszego fanpage lub więcej reakcji na wybrane wydarzenie. 

Cele reklamowe: Aktywność

Aktywność dotycząca posta

Cel Aktywność dotycząca posta powinniśmy wybrać gdy chcemy promować dany post na fanpage i zależy nam na większym zaangażowaniu. Należy pamiętać, że jako aktywność zalicza się też na przykład kliknięcie w zdjęcie w poście albo wejście w interakcję z filmikiem. Dlatego może zdarzyć się tak, że mimo wielu aktywności, pod które jest optymalizowana kampania, reakcji pod postem może być niewiele. Nie znaczy to jednak od razu, że promocja posta się nie udała, wszystko zależy od tego co jest naszym celem. Aktywność dotycząca posta jest alternatywą dla guzika Promuj post, który można zauważyć przy postach na fanpage.

Polubienia strony

Wykorzystując cel Aktywność mamy również możliwość stworzenia reklamy, która nastawiona jest na zdobywanie nowych fanów na fanpage. „Podcel” ten dotyczy jednak tylko umiejscowienia na Facebooku i nie może być obecnie wykorzystany do zdobywania nowych obserwujących na Instagramie.

Reakcje na zaproszenie na wydarzenie

Dzięki Reakcji na zaproszenie na wydarzenie możemy dotrzeć do osób chętniej biorących udział w wydarzeniach z promocją wybranego naszego wydarzenia. W ten sposób możemy dotrzeć do większej liczby potencjalnie zainteresowanych naszym eventem.   

Instalacja aplikacji

Wybierając cel instalacja aplikacji dotrzemy do osób, które są najbardziej skłonne do zainstalowania promowanej przez nas aplikacji. Możemy promować nie tylko aplikacje z Google Play czy Apple Store, ale także ze Sklepu Windows czy Amazon Appstore. Więcej o promocji aplikacji mobilnej można przeczytać tutaj.

Cele reklamowe: instalacja aplikacji

Kampania promująca aplikację mobilną może być optymalizowana pod Instalacje aplikacji, Kliknięcia linku, Zdarzenia w aplikacji lub pod Wartość. Zarówno Zdarzenia w aplikacji i Wartość wymagają SDK Facbooka. Optymalizacja pod Wartość dodatkowo wymaga wygenerowania ponad 100 zdarzeń zakupu z optymalizacją i co najmniej 10 różnych wartości w okresie 1- lub 7-dniowym. Rodzaj optymalizacji warto dopasować do rodzaju aplikacji i liczby zdarzeń, które mają miejsce w aplikacji.

Wyświetlenia filmu

Poprzez cel Wyświetlenie Filmu wybrany przez na film będzie wyświetlony jak największej liczbie użytkowników z wybranej grupy docelowej.

Filmy są dobrym formatem do interesującego i dynamicznego przedstawienia produktu lub marki. Warto pamiętać, że nawet jeżeli nie dysponujemy profesjonalnym materiałem wideo Facebook udostępnia kilka narzędzi do stworzenia i edycji prostego materiału. Można na przykład utworzyć pokaz slajdów lub skorzystać z zestawu kreatywnego do tworzenia filmów. Do wyboru jest kilka szablonów, które można dopasować do posiadanych materiałów.

Szablony pokazu slajdów na Facebooku

W zależności od długości naszego filmu kampanię możemy optymalizować pod całkowite odtworzenie, co tak naprawdę oznacza optymalizacje pod odtworzenie 15 sekund filmu, chyba, że film trwa krócej to faktycznie pod całkowite odtworzenie. Drugą możliwością optymalizacji jest  2-sekundowe ciągłe wyświetlenia filmu, czyli nieprzerwane wyświetlenia min. 2 sekund filmu.

Pozyskiwanie kontaktów

Cel pozyskiwanie kontaktów (Lead Ads) to jeden z ciekawszych celów oferowanych przez Facebooka. Dzięki niemu możemy stworzyć reklamy zawierające w sobie formularz kontaktowy, a reklamy wyświetlane będą osobom, które są najbardziej skłonne zostawić kontakt do siebie w takiej formie.

Reklama kontaktowa na pierwszy rzut oka wygląda jak zwykła reklama. Różnicę można zauważyć dopiero po kliknięciu w nią, gdy pojawi się formularz częściowo już wypełniony danymi użytkownika. Formularz uzupełnia się danymi, którymi użytkownik na co dzień dzieli się na swoim profilu np. imię, nazwisko czy adres mailowy. Automatyczne uzupełnianie formularza przez Facebooka sprawia, że rejestracja za pomocą reklamy Lead Ad staje się prosta i szybka.

Formularz kontaktowy na Facebooku

Mimo, że taki format reklamowy jest dostępny już bardzo długo, to nadal nie wszyscy użytkownicy są z nim zaznajomieni. Niezależnie jakie usługi oferujemy, warto w treści reklamy i w formularzu określić w jakim celu zbieramy dane użytkownika i jak będziemy je wykorzystywać.

Wiadomości

Cel Wiadomości można użyć nie tylko do skierowania użytkownika do konwersacji w Messengerze, ale także do wysłania sponsorowanej wiadomości do osób, które już kiedyś rozpoczęły konwersację z firmą na Messengerze.

Cele reklamowe na Facebooku: Wiadomości

Messenger staje się co raz bardziej popularnym środkiem komunikacji konsumenta z marką. Warto więc rozważyć wprowadzenie reklam kierujących do Messengera do swojej strategii marketingowej. Poprzez Messengera można nie tylko odpowiadać na pytania użytkowników, ale także uruchomić automatycznego bota, który będzie mógł prowadzić konwersację w określonym przez nas schemacie np. generując kod rabatowy dla użytkownika. Kampanię w Messengerze możemy wykorzystać też do pozyskiwania kontaktów. Podobnie jak w reklamach kontaktowych można określić jakie dane użytkownika nas interesują i w mniej formalny sposób pozyskiwać leady.

Konwersje

Cel Konwersje służy do kierowania użytkownika w miejsce na stronie internetowej lub w aplikacji, w którym oczekujemy podjęcia określonego działania.

Aby korzystać z celu Konwersje musimy się upewnić, że korzystamy z Piksela i mamy zdefiniowane zdarzenia. W przypadku aplikacji mobilnej czy korzystamy z SDK i czy mamy zdefiniowane zdarzenia w aplikacji.

Cel reklamowy Konwersje

Konwersją może być dowolne zdarzenie zdefiniowane w Menedżerze Zdarzeń, niezależnie czy jest do konwersja standardowa czy niestandardowa. Na kampanię z celem reklamowym Konwersja powinniśmy zdecydować się gdy Piksel ma już odpowiednią liczbę danych, na podstawie których algorytm może optymalizować kampanię. Na przykład jeśli zależy nam na transakcjach w sklepie internetowym, ale mamy tych transakcji niewiele, lepiej cofnąć się o jednej krok na ścieżce zakupowej klienta i ustawić kampanię z Konwersją Dodanie do koszyka. Powinno to przynieść lepsze wyniki niż kampania bezpośrednio ze zdarzeniem Zakup.

Sprzedaż z katalogu

Cel sprzedaż z katalogu to cel głównie dla sklepów internetowych i konieczne do jego wykorzystania jest wgrany katalog produktów. Można do tego celu wykorzystać feed produktowy, który używany jest w kampanii shoppingowej w Google Ads. W katalogu produktów powinno znajdować się zestawienie produktów, które aktualnie są dostępne w sklepie internetowym i być regularnie aktualizowany.

Katalog produktów pozwala na emitowanie reklam zawierających produkty dostępne na stronie internetowej. Dzięki temu możemy docierać z aktualną ofertą do zainteresowanych użytkowników np. powracać do użytkownika w remarketingu dokładnie z tymi produktami, które oglądał na stronie sklepu.

https://www.facebook.com/business/help/397103717129942?id=1913105122334058

Tworząc feed produktowy warto dodać jak najwięcej parametrów i etykiet do każdego produktu, aby mieć możliwość segmentacji produktów w reklamach. Tworzenie zestawów produktów pozwala na przykład na dostosowanie produktów do aktualnej promocji albo do grupy docelowej (np. tylko odzież damska).

Ruch w firmie

Cel Ruch w firmie polecany jest reklamodawcom, którzy posiadają sklepy stacjonarne, najlepiej ponad 30 placówek. Dzięki celowi Ruch w firmie dotrzemy do osób, które będą najbardziej skłonne odwiedzić dane miejsce w swojej okolicy.

Aby korzystać z tego celu należny najpierw wprowadzić wybrane lokalizacje w zakładce Lokalizacje sklepów. Dzięki temu tworząc zestawy reklam będziemy mogli wybrać lokalizację, której dotyczy zestaw, a w reklamie będziemy mogli dodać mapkę, która wskaże drogę dojazdu na podstawie lokalizacji użytkownika.

Cele reklamowe: Ruch w firmie

Cele reklamowe – na który się zdecydować?

Przed ustawieniem kampanii na Facebooku i Instagramie powinniśmy zastanowić się do kogo chcemy dotrzeć i co oczekujemy od tego użytkownika. Wybór celu reklamowego zależy głównie od promowanego biznesu, ale też od miejsca, w którym znajduje się użytkownik na ścieżce zakupowej. Co do zasady, powinniśmy skorzystać z innego celu reklamowego chcąc dotrzeć do nowego użytkownika, który nie miał wcześniej styczności z naszym produktem, a innego do użytkownika, który przeczytał wszystkie artykuły na naszym blogu. Niemniej jednak, zdarzają się sytuacje, w których nieoczywiste rozwiązania działają lepiej niż byśmy się tego spodziewali. Warto więc testować różne cele reklamowe w celu znalezienia optymalnego rozwiązania dla swojego biznesu.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (2 głosy, średnia ocena: 5,00)
Loading...
Image Description

Swoją przygodę z marketingiem zaczynała w marketingu tradycyjnym. Od pewnego czasu zainteresowana branżą marketingu internetowego postanowiła zostać specjalistą performance marketingu. Prowadzi działania zarówno w Google Ads jak i kampanie w mediach społecznościowych. Szczególnie lubi kampanie na Facebooku, gdzie może eksperymentować z niezwykle szczegółowym targetowaniem behawioralnym. Lubi grać w badmintona i podróżować.