Nowy egzamin Google AdWords – Sprzedaż Rozwiązań Cyfrowych
Jakiś czas temu Google dodał do kont Google Partners dwa nowe egzaminy. Sprzedaż Rozwiązań Cyfrowych, o których więcej w poniższym wpisie oraz Strony Mobilne, o których opowiemy w najbliższej przyszłości.
Czego dotyczy egzamin?
Egzamin, jak sama nazwa wskazuje, ma sprzedażowy charakter, dużo bardziej miękki i mniej ekspercki od standardowych testów certyfikujących umiejętności Google AdWords. Tematyka obraca się wokół podstawowych zagadnień z reklamy online, terminologii oraz umiejętności doboru narzędzi i form reklamowych dla poszczególnych klientów. Czytając materiały udostępnione przez Google, można dowiedzieć się więcej o prowadzeniu rozmów z klientami, psychologii sprzedaży, sporządzaniu planów ramowych spotkań i skutecznej sprzedaży.
Uwaga jednak. Egzamin kładzie duży nacisk na etykę sprzedaży i wszystkie odpowiedzi opierają się na dobrych praktykach Cwaniactwo i przebiegła retoryka są zawsze błędną odpowiedzią w egzaminach Google Partners 🙂
Jakich pytań możemy się spodziewać?
- Dlaczego przydatne jest mierzenie konwersji?
- Dla jakiego typu klienta najodpowiedniejsze będzie kierowanie reklam w promieniu od danej lokalizacji?
- Co zrobić gdy klient wyraża obawę X przed reklamą przy pomocy Google AdWords?
- Jaką przewagę ma Google AdWords nad klasycznymi formami reklamy, takimi jak radio czy telewizja?
- Co powinno być głównym celem reklamodawcy, któremu zależy na poprawie świadomości marki?
- W jaki sposób najlepiej przygotować się do spotkania z klientem?
- Dlaczego warto przed spotkaniem sporządzić jego agendę?
- Jaką formę reklamy doradzisz klientowi, który chce wprowadzić na rynek nowy produkt lub usługę?
Dla kogo przydatny będzie ten egzamin?
Dotychczasowe egzaminy z Google AdWords i Google Analytics były idealne stricte dla specjalistów odpowiadających za realizację kampanii reklamowych. Wiele agencji posiada jednak w swoich szeregach osoby, które nie potrzebują wyjątkowej specjalizacji i wiedzy technicznej (np. na temat feedów produktowych, analityki lub pakietów SDK). Ich zadaniem jest albo umiejętne sprzedanie technologii, pozyskanie klienta lub jego prowadzenie. Osoby z działów New Bussiness i Account Managerowie na pewno powinni podejść do tego egzaminu i przejrzeć dostępne materiały, które okażą się dla nich dobrym uzupełnieniem kompetencji.