Elastyczne reklamy Google Ads


Google co raz częściej podkreśla znaczenie uczenia maszynowego i automatyzacji w swoich algorytmach. Cały czas pracuje też nad tym, żeby wyniki były co raz lepsze, a klienci zadowoleni z dobrze wydanego budżetu. Jednym z ciekawszych rozwiązań są elastyczne reklamy, które występują w kampanii w sieci reklamowej i w sieci wyszukiwania.

Elastyczne reklamy są już znane od jakiegoś czasu, szczególnie te w sieci reklamowej, które same dopasowują się do miejsca docelowego. Całkiem niedawno jednak Google wprowadził ulepszenie elastycznych reklam displayowych i zupełnie nowe elastyczne reklamy w wyszukiwarce. Oba rodzaje są łatwe w ustawieniu i mogą skutecznie podnieść efektywność kampanii. Jako główne zalety elastycznych reklam można wymienić:

  • Dostosowywanie się do miejsca docelowego, witryny, urządzenia
  • Wiele możliwych kombinacji reklam i automatyczna optymalizacja
  • Oszczędność czasu reklamodawcy przy tworzeniu reklamy
  • Docieranie do szerszego grona potencjalnych klientów
  • Zwiększenie skuteczności reklam

Elastyczne reklamy displayowe

Elastyczne reklamy displayowe to nowy format reklam, który zastąpił reklamy elastyczne. Aby utworzyć elastyczną reklamę displayową należy przesłać odpowiednie obrazy (min. jeden obraz w orientacji poziomej i jeden obraz kwadratowy), logo, filmy, nagłówki i teksty reklamowe. Największą zaletą elastycznej reklamy displayowej jest możliwość dodania kilku zasobów reklamowych, z których Google określa optymalną kombinację dla każdej wygranej aukcji. Dzięki wielu dostępnym zasobom reklama może dopasowywać się do witryny i przybierać formę np. natywnego banera reklamowego lub dynamicznej reklamy tekstowej.

Tworzenie elastycznej reklamy displayowej jest całkiem łatwe i przyjemne. Należy w wybranej grupie reklam w kampanii w sieci reklamowej kliknąć w przycisk tworzenia nowej reklamy i z dostępnych opcji wybrać elastyczną reklamę displayową.

elastyczna reklama displayowa

Następnie ukażą nam się możliwe ustawienia: dodanie kreacji, nagłówków, tekstów reklamowych. Warto dodać więcej niż jeden zasób z poszczególnych kategorii, aby umożliwić systemowi tworzenie różnych kombinacji. Po prawej stronie też ukaże się podgląd przykładowej reklamy.

elastyczna reklama displayowa

Jeżeli z kontem Google Ads mamy połączony feed produktowy, elastyczne reklamy displayowe możemy wykorzystać w remarketingu dynamicznym.

Elastyczne reklamy w wyszukiwarce

Elastyczne reklamy w wyszukiwarce nie są jeszcze dostępne dla wszystkich reklamodawców, występują na razie w wersji beta na wybranych kontach. Nie mniej jednak jest to bardzo interesujące narzędzie i powinno niedługo być dostępne dla co raz większej liczby kont.

Elastyczna reklama w wyszukiwarce tak samo jak elastyczna reklama displayowa opiera się na uczeniu maszynowym i dzięki wielu dostępnym zasobom dostosowuje swój wygląd i format przy każdej aukcji wybierając optymalną kombinację. Oferuje też większą elastyczność przy tworzeniu reklamy względem rozszerzonej reklamy tekstowej – można dodać nawet 15 nagłówków i 4 teksty reklamowe.

Aby stworzyć elastyczną reklamę w wyszukiwarce należy w panelu grupy reklam w kampanii w sieci wyszukiwania wybrać „elastyczna reklama w wyszukiwarce”.

elastyczna reklama w wyszukiwarce

W tym miejscu możemy dodać wszystkie niezbędne elementy reklamy, czyli do nagłówki, teksty reklam, końcowy adres URL i wyświetlany URL. Można dodać też, tak jak w przypadku rozszerzonych reklam tekstowych, szablony śledzenia i niestandardowe parametry.

elastyczna reklama w wyszukiwarce

Najważniejsze przy tworzeniu elastycznej reklamy w wyszukiwarce to dodanie odpowiednich nagłówków i tekstów reklam, aby umożliwić algorytmowi stworzenie z nich różnych kombinacji. Minimalnie należy podać 3 nagłówki i 2 teksty, ale im więcej tym algorytm ma więcej możliwości.

Wskazówki

Google sugeruje szereg rozwiązań, które mogą zwiększyć skuteczność elastycznych reklam. Bardzo mocno podkreślane jest, że nagłówki i teksty zawierające zbyt dużą ilość informacji, zamiast pomóc, utrudniają algorytmom tworzenie optymalnych kombinacji. Zaleca się więc dywersyfikowanie treści, a nawet dodawanie treści niezwierających słów kluczowych.

Można wyróżnić kilka najlepszych praktyk dotyczących tworzenia elastycznych reklam w wyszukiwarce:

  • Najlepiej stworzyć 8-10 nagłówków. Minimum 5, ale oczywiście im więcej tym lepiej.
  • Należy pamiętać, żeby nagłówki nie były zbyt podobne i nie zawierały takich samych wyrażeń. Może to ograniczyć działanie algorytmu.
  • Słowo kluczowe powinno znajdować się tylko w 2 nagłówkach. Pozostałe powinny zawierać ogólne informacje o produkcie/firmie.
  • Nagłówki powinny być też zróżnicowane pod względem długości, aby pozwolić algorytmowi na stworzenie optymalnych kombinacji dostosowanych do użytkownika i urządzenia, z którego korzysta.
  • Powinno dodać się co najmniej 2 różne teksty reklamowe.

Ważne!

Nagłówki i teksty reklamowe domyślnie wyświetlają się w losowej kolejności dlatego warto skorzystać z opcji przypinania elementów do określonych pozycji. Wystarczy kliknąć pinezkę i wybrać, na której pozycji ma się wyświetlać dany nagłówek czy tekst reklamowy. Dzięki temu mamy kontrolę nad treściami, a jednocześnie pozwalamy systemowi

elastyczna reklama w wyszukiwarce

Skuteczność elastycznych reklam w wyszukiwarce

Sprawdzanie skuteczności elastycznych reklam w wyszukiwarce jest póki co dość ograniczone i nie ma wglądu do szczegółowych statystyk zasobów reklamowych.

Aby sprawdzić wyniki elastycznej reklamy w wyszukiwarce należy wejść w reklamy i znaleźć interesującą nas elastyczną reklamę.  Następnie po kliknięciu w „Wyświetl szczegóły zasobów” ukaże nam się lista wszystkich zasobów reklamowych, czyli nagłówków i tekstów oraz ich statystyki wyświetleń. Niestety póki co nie są dostępne inne statystyki, ale za to można jeszcze podejrzeć najczęściej wyświetlane kombinacje.

elastyczne reklamy displayowe

Jeśli chodzi o elastyczną reklamę displayową to sprawa wygląda trochę inaczej. Klikając „Wyświetl szczegóły zasobów” nie zobaczymy nawet liczby wyświetleń, a tylko skuteczność danego zasobu. W drugiej zakładce, tak samo jak w przypadku elastycznych reklam w wyszukiwarce,  pokazane są najskuteczniejsze kombinacje zasobów.

Podsumowanie

Nie da się ukryć, że zarówno elastyczne reklamy displayowe i elastyczne reklamy w wyszukiwarce są łatwe w ustawieniu i mogą podnieść efektywność kampanii. Stosując podane wyżej wskazówki przy tworzeniu reklam damy szansę algorytmowi na stworzenie wielu kombinacji reklam wybierając optymalne rozwiązanie przy każdej wygranej aukcji.

Elastyczne reklamy displayowe i elastyczne reklamy w wyszukiwarce to obecnie must have na każdym koncie reklamowym. Jeżeli ktoś jeszcze z nich nie korzysta to warto je dodać i przetestować ich skuteczność u siebie.

OCEŃ TEN POST Twoja ocena: 1/5Twoja ocena: 2/5Twoja ocena: 3/5Twoja ocena: 4/5Twoja ocena: 5/5 liczba głosów: 3, ocena: 5,00/5
Tagi: , ,

Karolina Rusek
Swoją przygodę z marketingiem zaczynała w marketingu tradycyjnym. Od pewnego czasu zainteresowana branżą marketingu internetowego postanowiła zostać specjalistą performance marketingu. Prowadzi działania zarówno w Google Ads jak i kampanie w mediach społecznościowych. Szczególnie lubi kampanie na Facebooku, gdzie może eksperymentować z niezwykle szczegółowym targetowaniem behawioralnym. Lubi grać w badmintona i podróżować.