Formaty reklamowe na Facebooku – wymiary i specyfikacje


Formaty reklamowe na Facebooku

Chcesz stworzyć reklamę na Facebooku, ale gubisz się wśród dużej liczby wytycznych dotyczących materiałów reklamowych? Postaramy się uporządkować wszystkie najważniejsze dane. Poznaj dostępne formaty reklamowe na Facebooku oraz szczegółowe informacje dotyczące ich specyfikacji, a następnie wykorzystaj je w swoich kampaniach.

Od czego zacząć?

Przed rozpoczęciem tworzenia kampanii, musisz wybrać swój cel marketingowy. Cele te różnią się od siebie, w zależności od tego, czy chodzi Ci o zwiększenie świadomości wśród potencjalnych klientów, o konkretne działanie z ich strony, czy też konwersje. Od wyboru konkretnego celu uzależnione są formaty reklamowe, które możesz wykorzystać w późniejszym etapie tworzenia kampanii.

 

Formaty reklamowe

Dostępne formaty reklamowe w poszczególnych celach marketingowych:

Rozpoznawalność marki – karuzela, pojedynczy obraz, pojedynczy film, pokaz slajdów

Zasięg – karuzela, pojedynczy obraz, pojedynczy film, pokaz slajdów

Ruch – karuzela, pojedynczy obraz, pojedynczy film, pokaz slajdów, kolekcja

Aktywność – tu istnieją dwie opcje: albo promowanie istniejące postu, albo użycie jednego z trzech formatów reklamowych – pojedynczy obraz, pojedynczy film, pokaz slajdów

Instalacje aplikacji – karuzela, pojedynczy obraz, pojedynczy film, pokaz slajdów

Wyświetlanie filmu – pojedynczy film, pokaz slajdów

Pozyskiwanie kontaktów – karuzela, pojedynczy obraz, pojedynczy film, pokaz slajdów

Wiadomości – karuzela, pojedynczy obraz, pojedynczy film, pokaz slajdów

Konwersje – karuzela, pojedynczy obraz, pojedynczy film, pokaz slajdów, kolekcja

Sprzedaż z katalogu – karuzela, pojedynczy obraz, kolekcja

Wizyty w firmie – karuzela, pojedynczy obraz, pojedynczy film, pokaz slajdów

 

Przejdźmy do szczegółowego omówienia każdego formatu reklamowego.

 

Typy i wymiary grafik reklamowych na Facebooku:

– Karuzela

Jest to format reklamowy, który udostępnia Ci więcej miejsca, abyś mógł zachęcić swoich odbiorców do podjęcia działania. Karuzela pozwala umieścić nawet do 10 obrazów lub filmów w jednej reklamie (każdy z oddzielnym linkiem). Do czego służy ten format? Dzięki niemu można przedstawić wiele produktów, promocji, czy też usług, a nawet opowiedzieć klientom o swojej firmie. Więcej na temat sposobów wykorzystania formatu karuzelowego przeczytasz tutaj

Specyfikacja:

Obraz 1080 x 1080 pikseli

Film – szczegółowe informacje tutaj

 

– Pojedynczy obraz

Dzięki reklamie w postaci pojedynczego obrazu również można odnosić korzyści. Taka reklama stanowi łatwy sposób, by zwiększyć rozpoznawalność firmy oraz przybliżyć jej działalność. To prosty i czytelny format reklamowy, który może zaintrygować odbiorców. By zasięg reklamy był jak najwyższy, nie umieszczaj na obrazie zbyt dużo tekstu (najlepiej nie umieszczaj go wcale).

Specyfikacje:

Rozmiar: 1200 x 628 pikseli

Polubienie strony

Warto tu zaznaczyć, iż jeśli celem Twojej kampanii jest polubienie strony (cel Aktywność), format reklamowy będzie nieco inny. Wybierając reklamę w postaci pojedynczego obrazu, możesz utworzyć maksymalnie 6 reklam (każda z jednym obrazem), a rekomendowany rozmiar takiej grafiki wynosi 1200 x 444 piksele.

– Pojedynczy film

Czy reklama wideo to skuteczny format reklamowy? Oczywiście! Możesz ją tworzyć na mnóstwo sposobów – od krótkich filmów po te nieco dłuższe. To od Ciebie zależy, którą opcję wybierzesz. Pamiętaj, najważniejsze jest to, żeby Twój film był ciekawy i intrygujący. Im bardziej kreatywny przekaz, tym więcej odbiorców zyskasz. Jakie wymagania musisz spełnić, aby dodać swój film jako reklamę? Sprawdź tutaj. Z najważniejszych informacji – pamiętaj, by Twój film nie przekraczał 15 sekund!

 

formaty reklamowe

– Pokaz slajdów

To format reklamowy, dzięki któremu możesz wykorzystać zarówno ruch, dźwięk, jak i tekst, aby prowadzić narrację. Odbiorcy mogą zobaczyć tę reklamę na dowolnym urządzeniu. Co ważne, nie musisz tworzyć nowego materiału na potrzeby tej reklamy – możesz wykorzystać już istniejący film lub użyć bezpłatne obrazki, które daje Ci do wyboru Facebook. Jeśli chodzi o specyfikację, jest ona identyczna jak w przypadku reklam wideo. Gdy zamiast filmu, postanowisz wykorzystać obraz, zaleca się, by jego proporcje wynosiły 16:9.

Musisz pamiętać, że pokaz slajdów składa się od 3 do 10 obrazów w filmie o długości do 15 sekund.

 

– Kolekcja

Jeśli tworzysz reklamę na Facebooku po to, by zwiększyć zaangażowanie oraz podtrzymać zainteresowania i zamiary potencjalnego klienta, kolekcja to format reklamowy, który powinieneś użyć. Kolekcja znacznie ułatwia przeglądanie treści i dokonywanie zakupu na urządzeniu mobilnym. Może zawierać obraz lub film w tle, który składa się z kilku zdjęć produktów. Jeśli użytkownik zainteresuje się reklamą w formie kolekcji i postanowi w nią kliknąć, przejdzie do kanwy, a więc do  szybko ładowanego, pełnoekranowego środowiska. Treść wczytuje się bardzo sprawnie, a cała reklama optymalizowana jest pod kątem urządzeń mobilnych, by w jak największym stopniu zaangażować odbiorców. Przygotowanie tego typu reklamy jest proste. Możesz użyć gotowych szablonów lub skorzystać z zaawansowanego Kreatora kanw i utworzyć własny projekt.

Wymagania przy tworzeniu tej reklamy dotyczą filmu, obrazu, pokazu slajdów oraz tekstu reklamy. Najważniejsze informacje: film powinien zostać stworzony w proporcji 16:9 lub 1:1, rozmiar obrazu powinien wynosić 1200 x 628 pikseli, a współczynnik proporcji pokazu slajdów może wynosić 16:9; 1:1 lub 2:3. Przy tekście reklamy zaleca się użycie 90 znaków, w nagłówku natomiast 25 znaków.

 

formaty reklamowe

Podsumowanie

Znasz już formaty reklamowe dostępne na Facebooku oraz najważniejsze wymagania, które musisz spełnić, by stworzyć dany rodzaj reklamy. Wybierz swój cel marketingowy, dostępny format reklamowy i śmiało ruszaj z promocją. Jeśli nie jesteś pewny w jaki sposób dotrzeć do wybranej grupy docelowej, przeczytaj nasz artykuł na temat sposobów targetowania reklam, który z pewnością rozwieje Twoje wątpliwości. Powodzenia!

OCEŃ TEN POST Twoja ocena: 1/5Twoja ocena: 2/5Twoja ocena: 3/5Twoja ocena: 4/5Twoja ocena: 5/5 liczba głosów: 5, ocena: 5,00/5
Tagi: ,

Martyna Drażba
Moja przygoda z marketingiem internetowym zaczęła się dosyć niedawno, jednak już zdążyliśmy się zaprzyjaźnić. Może dlatego, że jestem sympatyczna... albo marketing jest taki fajny. W pracy zamieniam się w Performance Specialist, ponieważ zajmuję się prowadzeniem kampanii zarówno w Google Ads, jak i w mediach społecznościowych. Uważam, że wszystkie branże są interesujące i w każdej da się wprowadzić ciekawe rozwiązania. W wolnym czasie lubię zwiedzać świat z porządnym kryminałem w ręku, zajadać się pizzą i otaczać ludźmi z dobrym poczuciem humoru!