Kampania sekwencyjna Facebook Ads na wyświetlenia

Image Description
Łukasz Paterek
pon. 12.12.2022

Menedżer reklam Facebook Ads daje wiele możliwości reklamowych, które nie są powszechnie używane. Zagłębienie się w narzędzie reklamowe Meta pozwala odkryć przed nami nowe sposoby dotarcia do użytkowników i prowokować do rozwijania tworzonych dotychczas media planów. Jedną z takich możliwości jest kampania sekwencyjna Facebook Ads.

Typy zakupów reklam Facebook Ads

Meta udostępnia w panelu dwa typy zakupu reklam:

  • Aukcja,
  • Zasięg i częstotliwość.
typy zakupu Meta

Najczęściej wykorzystywaną przez reklamodawców opcją zakupu reklam jest aukcja. Oznacza to, że reklamy, które chcemy wyświetlić w ekosystemie Meta biorą udziała w aukcjach z innymi reklamami targetowanymi do tych samych grup odbiorców. Reklama, która wygra wyświetla się w wybranych umiejscowionych. Na wynik aukcji składają się: kwota jaką reklamodawca jest gotowy zapłacić za wyświetlenie reklamy, estymowany współczynnik podjęcia akcji przez użytkownika oraz wartość i znaczenie reklamy dla użytkownika.

aukcja meta ads
Źródło: https://www.facebookblueprint.com

Drugą opcją zakupu reklam jest Zasięg i częstotliwość. Opcja ta świetnie sprawdza się w przypadku realizacji takich celów jak: Zasięg, Rozpoznawalność marki, Wyświetlenia filmu. Ten typ zakupu reklam jest dostępny na kwalifikujących się do tego kontach. W tym wypadku płacisz za przewidywany zasięg kampanii. Wybierając ten typ zakupu reklam możemy liczyć na to, że koszt CPM (Cost per mille – koszt 1000 wyświetleń) będzie niższy niż w przypadku zakupu reklam w formie aukcji.

Czym jest kampania sekwencyjna Facebook Ads?

Kampania sekwencyjna Facebook Ads to narzędzie do ustawiania sekwencyjnego wyświetlania reklam w ekosystemie Meta. Pozwala ono zaprogramować wyświetlenia do 50 reklam w określonej kolejności.

Kampania sekwencyjna Facebook Ads nie jest dostępna na wszystkich kontach, a na tych, które kwalifikują się do tego. Sprawdź na swoim koncie, czy masz taką możliwość.

Ten typ kampanii nie powinien być używany jeśli Twoim celem jest: ruch, sprzedaż czy aktywność pod postami. Używaj tego typu kampanii w początkowym etapie swojego lejka sprzedażowego.

Kampania sekwencyjna Facebook Ads – jak ustawić?

Zacznijmy od tego, że są pewne warunki, które musisz spełnić, aby uruchomić ten typ kampanii:

  • Twoje konto musi się kwalifikować do zakupu reklam w tej formie,
  • Minimalna liczba użytkowników w grupie docelowej to 200 000,
  • Kampania powinna być targetowana na jeden kontynent. Jeśli chcesz prowadzić kampanię na Europę i Azję, musisz utworzyć dwie oddzielne kampanie,
  • Nie ma możliwości targetowania reklam na niestandardowe grupy odbiorców (Custom Audience),
  • Nie możesz używać opcji wykluczeń niektórych grup docelowych, jak, np. niestandardowych odbiorców lub osób, które lubią Twój fanpage,
  • Zakup kampanii w formie Zasięg i częstotliwość może uniemożliwić dodanie zbyt wielu lokalizacji (kodów pocztowych, wyznaczonych obszarów targetowania).

Kampania sekwencyjna Facebook Ads powstaje podobnie jak pozostałe kampanie, które tworzysz w ekosystemie Meta. Tworząc kampanię wybierz typ zakupu “Zasięg i częstotliwość”.

typy zakupu

A następnie cel kampanii “Rozpoznawalność”.

Kampania sekwencyjna Facebook Ads

To na co warto zwrócić uwagę to dostępne formaty.

Kampania sekwencyjna Facebook Ads

Oraz filtr zasobów.

Kampania sekwencyjna Facebook Ads

Kampania sekwencyjna Facebook Ads musi być zarezerwowana z góry, a dotarcie do określonej liczby użytkowników jest z góry określane, dlatego wydziel odpowiedni budżet na tę kampanię.

budżet minimalny kampania sekwencyjna Facebook Ads

Narzędziem, które może być pomocne tworząc plan kampanii będzie Konfigurator kampanii, który znajdziesz w panelu narzędzi.

konfigurator kampanii meta

Pozwoli on stworzyć plany zakupów kampanii, które możesz zapisać, porównywać i udostępniać.

konfigurator kampanii meta

Harmonogram reklam Facebook Ads?

Harmonogram emisji reklam Facebook Ads pozwala zaprogramować wyświetlanie reklam w określonych godzinach dnia. Opcja ta jest dostępna w Menedżerze reklam. 

Jak wykorzystać tę opcję?

Jeśli promujesz gotowe dania idealne na kolację, możesz budować świadomość wśród użytkowników w godzinach późno popołudniowych i wieczornych.

harmonogram kampania sekwencyjna Facebook Ads

UWAGA

Harmonogram emisji reklam dla typu zakupu Zasięg i częstotliwość i pozwala na ustawianie harmonogramu godzinowego emisji reklam. Nie mamy możliwości wybrania dni tygodnia, reklamy wyświetlają się od poniedziałku do niedzieli.

Harmonogram emisji reklam można również ustawić w przypadku typu zakupu Aukcja. Wybierając ten typ zakupu możemy ustawić godzinowy harmonogram emisji oraz wybrać dni tygodnia kiedy reklamy mają się wyświetlać. Opcja ta świetnie sprawdza się w przypadku promocji rozpoczęcia konwersacji za pomocą Messangera. Możemy ustawić dni tygodnia oraz godziny, gdy pracownicy są dostępni do rozpoczęcia czatu. O czym należy pamiętać to to, że harmonogram reklam jest dostępny tylko w przypadku budżetu całkowitego dla kampanii, nie jest on dostępny dla budżetu dziennego.

Ustawienie harmonogramu reklam dla typu zakupu Aukcja wymaga wykonania dwóch kroków:

  1. Na poziomie kampanii wybieramy budżet całkowity, klikamy “Wyświetl więcej opcji” i odznaczamy pole “Wyświetlaj reklamy według harmonogramu”
harmonogram reklam meta aukcja

2. Wyznaczamy harmonogram godzinowy i dni tygodnia wyświetlania reklam na poziomie zestawu reklam.

harmonogram reklam meta aukcja

Jakie korzyści daje kampania sekwencyjna Facebook Ads?

Kampania sekwencyjna Facebook Ads daje możliwość zaplanowania emisji wielu reklam w określonej kolejności w określonym przedziale czasu. Pamiętać należy, że opcja ta sprawdza się w przypadku budowania świadomości. Ważną kwestią w przypadku tego typu zakupu są więc kreacje, które powinny być przemyślane oraz wysokiej jakości. Kampania tego typu świetnie sprawdzi się w przypadku, np.

  • promocji eventu,
  • wprowadzaniu nowego produktu na rynek,
  • promocji premiery serialów, filmów,
  • promocji nowej kolekcji ubrań.

Kampania sekwencyjna Facebook Ads pozwala więc:

  • dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, dając pewność, że użytkownik zobaczy wiele różnych kreacji,
  • pozwala zaangażować użytkowników i przedstawić wiele cech produktów lub usług,
  • pozwala opowiedzieć historię marki, produktu czy usługi.

Zastanów się w jaki sposób możesz wykorzystać ten typ zakupu dla swoich produktów i usług.

Podsumowanie

Kampania sekwencyjna Facebook Ads jest narzędziem, które pozwoli Ci przedstawić markę, produkt czy usługę w ciekawy dla użytkownika sposób. Świetnie sprawdzi się w budowaniu świadomości wśród użytkowników. Możliwość emisji do 50 reklam w określonej kolejności oraz opcja godzinowego harmonogramu emisji reklam pozwoli dokładnie dostosować Twój przekaz do użytkownika.

Poznaj też inne możliwości automatyzacji działań reklamowych Meta Ads z naszego poprzedniego wpisu o regułach automatycznych.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (1 głosy, średnia ocena: 5,00)
Loading...
Image Description

Swoją przygodę zaczynał w marketingu tradycyjnym, w którym ma ponad 4 letnie doświadczenie. Po zdobyciu pierwszych doświadczeń w marketingu internetowym postanowił w pełni postawić na rozwój w tym kierunku. W agencji AdPeak zajmuje się prowadzeniem kampanii efektywnościowych w Google Ads oraz w mediach społecznościowych. Absolwent kierunku Komunikacja zintegrowana - reklama, PR, branding. Prywatnie fan czytania reportaży oraz weekendowych wypadów do Kampinoskiego Parku Narodowego.