Reguły automatyczne Facebook Ads

Image Description
Łukasz Paterek
pt. 07.10.2022

Prowadzenie kampanii reklamowych w ekosystemie Meta to ciągła optymalizacja. Kampanie zostawione same sobie, czasem zaskakują gorszymi wynikami. Dlatego warto trzymać rękę na pulsie i na bieżąco wiedzieć co dzieje się na koncie reklamowym. Oprócz codziennego sprawdzania wyników, na pomoc przychodzi automatyzacja, a dokładnie – reguły automatyczne Facebook Ads.

Czym są reguły automatyczne Facebook Ads?

Reguły automatyczne Facebook Ads to darmowe narzędzie pozwalające wprowadzać zmiany na koncie reklamowym w sytuacji zaistnienia zdefiniowanych warunków. Mają one zastosowanie na dowolnym poziomie konta reklamowego – kampanii, zestawu reklam czy reklamy. 

Narzędzie to pozwala na zdefiniowanie dwóch typów działań:

  • dokonywanie zmian na wskazanym przez nas poziomie konta reklamowego według określonych warunków,
  • wysyłać powiadomienia na wskazany adres mail o zmianach przekraczających określone warunki.

Zastosowanie reguł automatycznych Facebook Ads może znacznie ułatwić pracę oraz poprawić optymalizację kampanii, bez konieczności nieustannego sprawdzania wyników w Menedżerze reklam, dlatego warto przyjrzeć się im bliżej.

Jak stworzyć reguły automatyczne Facebook Ads?

Tworzenie reguł automatycznych jest łatwo dostępne w dwóch miejscach:

1. w Menedżerze reklam zaznaczając kampanie, zestawy reklam lub reklamy,

Reguły automatyczne Facebook Ads

2. z rozwijanego menu po lewej stronie.

reguły automatyczne Facebook Ads

Po rozpoczęciu tworzenia nowej reguły pojawi się okno dające do wyboru stworzenie reguł:

  • reguły niestandardowej,
  • redukcji nakładania się na aukcji,
  • redukcji fragmentacji grupy odbiorców.
rodzaje reguł automatycznych facebook ads

Opcje Redukcji nakładania się na aukcji i Redukcji fragmentacji grupy odbiorców są możliwe do wprowadzenia na poziomie kampanii lub zestawu reklam, nie są dostępne na poziomie reklam.

Reguły niestandardowe Facebook Ads

Reguły niestandardowe dają najbardziej rozbudowane możliwości tworzenia reguł. Ustawienie ich jest proste:

  1. Wybieramy do czego zastosowanie będzie miała reguła (kampania, zestaw reklam, reklama), 
  2. Działanie,
  3. Warunki,
  4. Zakres czasu,
  5. Terminarz,
  6. Powiadomienia,
  7. Subskrybentów.
reguły niestandardowe facebook ads

Warunkami mogą być odniesienia do jakichkolwiek danych zbieranych wewnątrz systemu Meta (np. 3-sekundowe wyświetlenia filmu) lub przez piksel Meta (np. Koszt dodania informacji o płatności).

reguły niestandardowe facebook ads

Tworząc regułę musisz rozumieć jakie statystyki są ważne dla Twojego biznesu, jakie warunki muszą zaistnieć do wykonania określonych działań oraz jakie działania optymalizacyjne muszą zostać podjęte po spełnieniu określonych warunków. Wprowadzenie reguł na koncie reklamowym wymaga więc dobrej znajomości biznesu oraz zasad marketingu internetowego.

reguły niestandardowe facebook ads

Uwaga – ustawiając warunki możesz zauważyć, że system automatycznie dodaje warunek “Łączne wyświetlenia > 8000”. Meta uznaje, że jest to minimalna ilość wyświetleń jaka pozwala określić wartość wskaźników.

Redukcja nakładania się na aukcji

Reguła ta ma przeciwdziałać kanibalizacji zestawów reklam. Do wyboru mamy trzy działania jakie możemy zaprogramować.

Redukcja nakładania się na aukcji

Redukcja fragmentacji grupy odbiorców

Za pomocą tej reguły zestawy reklam zostaną połączone jeśli system uzna, że są do siebie podobne, a ich połączenie poprawi wyniki. Możemy wybrać jedno z dwóch działań do zaprogramowania.

Redukcja fragmentacji grupy odbiorców

Jakie korzyści niesie stosowanie reguł automatycznych Facebook Ads?

Wiesz już jakie techniczne możliwości dają reguły automatyczne Facebook Ads. Jakie dokładnie korzyści pojawiają się po ich zastosowaniu?

Kontrola – możesz otrzymywać powiadomienia o zmianach określonych wskaźników. Dzięki temu jesteś na bieżąco, a nie musisz ciągle sprawdzać menedżera reklam. Przy dużej ilości kampanii jest to bardzo przydatna opcja – trzymasz rękę na pulsie i jesteś pewny, że nic Ci nie umknie.

Szybkość działania – jak tylko zaistnieją określone przez Ciebie warunki, od razu następują działania optymalizacyjne.

Oszczędność czasu i wygoda – zaprogramowanie reguł pozwala Ci mieć spokojną głowę, że konto reklamowe jest pod kontrolą, a Ty możesz skupić się na innych zadaniach.

Mając na głowie rozbudowane konta reklamowe lub wiele kont reklamowych, zastosowanie reguł automatycznych zdecydowanie upraszcza pracę i sprawia, że staje się ona bardziej efektywna.

Reguły automatyczne Facebook Ads – trzy przykłady zastosowania

Poniżej przedstawię trzy przykłady zastosowania reguł automatycznych. Tworząc reguły pamiętaj, że muszą one pasować do Twojego biznesu i pomagać osiągać ważne dla Ciebie cele.

1. Kontrola kosztu za wynik

Jeśli wiesz jaki jest maksymalny koszt za wynik w Twoich kampaniach możesz wykorzystać tę regułę. Dla zestawów nie przynoszących satysfakcjonujących wyników możesz zaprogramować wyłączenie lub obniżenie budżetu kampanii, zestawu reklam lub reklamy, natomiast dla dobrze konwertującej kampanii lub zestawu reklam podniesienie budżetu.

Kontrola kosztu za wynik reguły automatyczne facebook ads

2. Kontrola częstotliwości

Częstotliwość to ważny wskaźnik pozwalający ocenić skuteczność reklam. Zbyt duża liczba wyświetleń dla jednego użytkownika może oznaczać zmęczenie materiału reklamowego, co finalnie prowadzi do rosnących kosztów za wyświetlanie reklam czy akcję związaną z reklamą, dlatego warto mieć ten parametr pod kontrolą.

Kontrola częstotliwości reguły automatyczne facebook ads

3. Zachowaj najlepsze kreacje

CTR i CPC to ważne wskaźniki jeśli chodzi o ocenę skuteczności kreacji reklamowej. Ustawienie reguł zwróconych na te, lub jeden z tych, wskaźników pozwala zachować najlepsze reklamy, dzięki czemu optymalnie spożytkujesz swój budżet.

zachowaj najlepsze kreacje reguły automatyczne facebook ads

Podsumowanie

Prowadzenie kampanii reklamowych w ekosystemie Meta to czasochłonna praca – wymaga ciągłej analizy danych i przywiązania do szczegółów. Dochodzi do tego ryzyko, że jakieś istotne zmiany w kampaniach umknął Twojej uwadze. Wykorzystanie reguł automatycznych Facebook Ads pozwala zaoszczędzić czas i mieć większą kontrolę nad tym co dzieje się na koncie reklamowym. Przed rozpoczęciem programowania warto również znać kilka ograniczeń dotyczących reguł automatycznych.

Jeśli prowadzisz działania reklamowe również za pomocą Google Ads polecam wpis Khrysi, gdzie możesz przeczytać o Automatycznych regułach dla tamtego systemu reklamowego.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (1 głosy, średnia ocena: 5,00)
Loading...
Image Description

Swoją przygodę zaczynał w marketingu tradycyjnym, w którym ma ponad 4 letnie doświadczenie. Po zdobyciu pierwszych doświadczeń w marketingu internetowym postanowił w pełni postawić na rozwój w tym kierunku. W agencji AdPeak zajmuje się prowadzeniem kampanii efektywnościowych w Google Ads oraz w mediach społecznościowych. Absolwent kierunku Komunikacja zintegrowana - reklama, PR, branding. Prywatnie fan czytania reportaży oraz weekendowych wypadów do Kampinoskiego Parku Narodowego.