Reddit Ads, czyli reklama na Reddicie

Image Description
Karen Herlinger
pon. 18.09.2023

Reddit Ads jest jednym z dostępnych rozwiązań reklamowych paid social, jednak mniej popularnym niż Facebook Ads czy Instagram Ads. Platforma jest znana ze zrzeszania niszowych grup użytkowników, ponieważ Reddiciarze biorą udział w dyskusjach oraz udostępniają treści w bardzo sprecyzowanych wątkach. Reddit jest ustrukturyzowany w taki sposób, aby użytkownicy angażowali się w społecznościach opartych na zainteresowaniach, zwanych subredditami. Taka formuła przekłada się na to, z czego Reddit jest znany, czyli wysokie zaangażowanie użytkowników.

Co więcej, z badań wynika, że redditorzy to klienci o wysokiej wartości. 📈
Redditorzy dokonują 2 razy więcej zakupów w poszczególnych kategoriach i wydają 2,5 razy więcej na zakup. Dodatkowo, są o +56% bardziej skłonni do pozytywnego wyrażania się o marce w Internecie i o 46% bardziej skłonni ufać marce reklamującej się na Reddicie (źródło: Reddit).

Biorąc powyższe pod uwagę, bez wątpienia warto rozważyć wykorzystanie Reddit Ads w momencie, w którym chcemy poszerzyć portfolio działań reklamowych. Dlatego poniżej opisuję możliwości, jakie płyną z korzystania z Reddit Ads oraz przedstawiam panel reklamowy. Czego w istocie dowiesz się z tego wpisu?

Reddit Ads – dlaczego warto korzystać z reklamy na Reddit?

Specyfika platformy Reddit

Reddit działa na zasadzie treści tworzonych przez użytkowników, a także dyskusji kreowanych przez społeczność. Użytkownicy mogą przesyłać posty, linki, obrazy, filmy w odpowiednich subredditach.

Subreddity służą jako centra dyskusji, miejsca wymiany informacji i selekcji treści, dzięki czemu Reddit ma silny aspekt społecznościowy. Użytkownicy mogą subskrybować subreddity, które uznają za interesujące, dostosowując swoje doświadczenia z Reddit w oparciu o ich specyficzne zainteresowania.

Reddit – struktura

Z punktu widzenia działań reklamowych w Reddit Ads, struktura platformy jest istotna, ponieważ możemy promować treści zarówno w głównym feedzie, jak i w konwersacjach.

Reklama w feedzie będzie wyświetlała się na stronie głównej oraz w subredditach, w formacie posta. Natomiast reklama w konwersacjach będzie wyświetlała się w komentarzach pod postami, w formacie komentarza. Poniżej zamieszczam bardziej szczegółowy opis każdego poziomu platformy.

  • Strona główna Reddit
    Wyświetla wyselekcjonowany zbiór postów z różnych popularnych subredditów. Treść wyświetlana na stronie głównej jest oparta na kombinacji czynników, w tym pozytywnych ocen treści i popularnych tematów.
    • Subreddity
      Są to indywidualne społeczności w Reddit poświęcone określonym tematom lub zainteresowaniom. Każdy subreddit ma swój własny zestaw zasad, moderatorów i bazę użytkowników. Użytkownicy mogą subskrybować subreddity, aby zobaczyć ich zawartość na swojej stronie głównej Reddit. Subreddity są zarządzane przez moderatorów, którzy egzekwują zasady i wytyczne subreddita. Mają uprawnienia do usuwania postów lub blokowania użytkowników, którzy naruszają te zasady. Moderatorzy odgrywają istotną rolę w utrzymaniu jakości i integralności każdego subreddita.
      • Posty
        Użytkownicy mogą tworzyć posty w subredditach, aby udostępniać linki, tekst, obrazy, czy filmy. Posty mogą być oceniane pozytywnie lub negatywnie przez innych użytkowników, a najpopularniejsze posty trafiają na górę subreddita lub strony głównej Reddita.
        • Komentarze
          Użytkownicy mogą komentować posty, inicjować dyskusje lub odpowiadać na istniejące komentarze. Komentarze mogą być również oceniane pozytywnie lub negatywnie przez innych użytkowników, przy czym najpopularniejsze komentarze pojawiają się u góry.
Ocena treści

Reddit oferuje system głosowania w górę (czyli upvote) i w dół (downvote), który umożliwia użytkownikom wyrażanie opinii na temat postów i komentarzy. Upvoting zwiększa widoczność treści, a downvoting zmniejsza jej widoczność. Podsumowując, całkowita liczba głosów „za” i „przeciw” określa ogólną ocenę posta lub komentarza.

Reddit Ads – „Dive Into Anything”

Oprócz dyskusji, Reddit jest znany z różnorodnych treści, od aktualnych wiadomości i rozrywki po zasoby edukacyjne i niszowe hobby. Platforma obejmuje szeroki zakres tematów, zapewniając użytkownikom możliwość nawiązania kontaktu z podobnie myślącymi osobami i odkrywania nowych informacji. Co więcej, claim Reddita stanowi – „dive into antyhing” – co wydaje się, że adekwatnie oddaje misję platformy. 😉

Źródło: https://www.redditinc.com/

3 główne korzyści płynące z używania Reddit Ads

Po pierwsze, zaangażowanie. Reddit wyróżnia szeroka społeczność mocno zaangażowanych w dyskusje i tworzenie treści użytkowników, do których możemy dotrzeć z reklamą.

Po drugie, użytkownicy Reddita skupiają się wokół niszowych lub szczegółowych tematów i wątków.
Na przykład: subreddit r/StarWars skupia fanów sagi Star Wars, którzy mogą zagłębiać się w przeróżne dyskusje, związane bliżej i dalej z samą tematyką. Z pewnością reklama, która trafi do użytkowników zaangażowanych we współtworzenie przeglądanych treści, będzie miała większą siłę oddziaływania, niż w grupie odbiorców zobojętniałych wobec tematu.

Reddit Ads subreddit

Po trzecie, opcje targetowania reklam. Dokładnie opisuję ten wątek w dalszej części wpisu, jednak warto w tym miejscu wskazać na możliwość targowania na wybrane modele urządzeń mobilnych.

Załóżmy, że klient, np. producent lub reseller smartfonów chciałby poszerzyć portfolio działań reklamowych o mniej popularne platformy niż Google Ads, czy Meta Ads. Świetnie! Reddit Ads są dla niego idealnym rozwiązaniem. Dlaczego? Dzięki współgraniu zaangażowania użytkowników w postowanie oraz prowadzenie dyskusji w specyficznych subredditach oraz targetowaniu na wybrane urządzenia, np. modele telefonów marki X. Oznacza to że wchodząc z reklamą na Reddit docieramy do wąskiego grona wartościowych użytkowników.

Reddit Ads – jak zacząć?

Aby zacząć promować swoje treści w Reddit Ads potrzebne jest utworzenie konta reklamowego z danymi rejestrowymi firmy, oraz podpięcie metody płatności. Kiedy konto jest skonfigurowane, możemy rozpocząć prowadzenie kampanii reklamowych. 😊

Reddit Ads – panel

Z punktu widzenia reklamodawcy, panel Reddit Ads obejmuje narzędzia potrzebne do tworzenia kampanii, włącznie z panelem do sprawdzania ich wyników, zarządzania mierzonymi zdarzeniami, grupami odbiorców, postami i katalogiem produktów.

Dashboard

W przeglądzie wyników dostępne są między innymi następujące dane/ wymiary:

  • status kampanii,
  • impresje,
  • eCPM,
  • kliki,
  • CPC,
  • CTR,
  • wydana kwota.

Wyświetlane dane można posortować według:

  • daty,
  • rejonów poszczególnych rynków w USA (US DMA),
  • kraju,
  • regionu lub stanu,
  • społeczności,
  • zainteresowań,
  • umiejscowienia,
  • karty z karuzeli.

Więcej informacji o panelu wyników Reddit znajdziecie tutaj.

Events Manager

Menedżer zdarzeń służy do obsługi zdarzeń konwersji, testowania zdarzeń, diagnostyki konta pod kątem problemów z konwersjami na koncie oraz ustawień atrybucji.

Audience Manager

Menedżer odbiorców to narzędzie służące do zarządzania grupami odbiorców na Raddit. Obejmuje grupy odbiorców Reddit, uwzględniające lokalizację, zainteresowania, społeczności i typ urządzenia. Uwzględnia także grupy odbiorców z Piksela Reddit, obejmujące dane pozyskane poprzez pixel.

Katalog produktowy

Katalog produktowy służy do promowania produktów. Reklamy produktowe zawierają informacje, takie jak opis produktu i ceny, a także przycisk wezwania do działania, który kieruje użytkowników bezpośrednio do strony produktu marki. Reklamy produktowe umożliwiają tworzenie reklam bezpośrednio z istniejących katalogów, bez potrzeby stosowania dodatkowych zasobów kreatywnych. Jeżeli marka korzysta już z kampanii zakupowych na innych platformach, może zaimportować feed produktowy do Menedżera reklam Reddit.

Reklama produktowa w feedzie – wizualizacja. 👇

Źródło: Reddit

Reddit Ads – zakup przestrzeni reklamowej

Przestrzeń reklamowa na Reddit może być kupowana w systemie aukcyjnym lub rezerwacyjnym.

W systemie aukcyjnym kupimy reklamy w feedzie, konwersacji, ale także tzw. Megathread – czyli post promowany zbudowany jak wątek.

W systemie rezerwacyjnym kupimy tak zwaną „dniówkę”. Oznacza to wyświetlanie reklamy przez 24h w całym Redditcie, na Stronie Głównej Reddit lub na stronach kategorii. Taki sposób promowania marki wymaga jednak znacznie wyższego budżetu mediowego.

W dalszej części wpisu zajmuję się reklamą dostępną w modelu RTB. Więcej informacji o modelu rezerwacyjnym zamieszczam tutaj. 😊

Tworzenie kampanii i cele w Reddit Ads

Po kliknięciu w „+Create Campaign” Reddit Ads oferuje 6 różnych celów kampanii. Te cele odpowiadają różnym poziomom lejka marketingowego. Więcej o jego specyfice pisałam w tym wpisie. Przechodząc do rzeczy, oto dostępne cele kampanii:

  1. zasięg (model rozliczenia: CPM),
  2. ruch w witrynie (model rozliczenia: CPC),
  3. konwersje (model rozliczenia: CPC),
  4. wyświetlenia reklamy wideo (model rozliczenia: CPV),
  5. instalacje aplikacji (model rozliczenia: CPC),
  6. reklamy produktowe (model rozliczenia: CPC)
Reddit Ads

Przed rozpoczęciem tworzenia kampanii warto zapoznać się z najlepszymi praktykami zebranymi przez Reddit.

Odbiorcy

Na początek, określmy, do kogo i w jaki sposób chcemy docierać. Obecnie, w Reddit Ads dostępne są Reddit Audiences oraz Custom Audiences.

Reddit Audiences

Wybierając Reddit Audiences możemy kierować reklamy do użytkowników Reddita w zależności od ich zainteresowań (Interest groups), lub kierować reklamy do wyświetlania w określonych subredditach (Community audience). Możemy także kierować reklamy kontekstowo, uwzględniając słowa kluczowe.

Zainteresowania

Oto lista dostępnych zainteresowań w targetowaniu Reddit Ads:

  • Zwierzęta i zwierzęta domowe
    • Zwierzęta
    • Pupile
  • Sztuki projektowania
    • Sztuka i Rzemiosło
    • Design
    • Fotografia artystyczna
    • Wnętrze i krajobraz
    • Wizualizacje
  • Motoryzacja
    • Kultura samochodowa
    • Typ samochodu
    • Naprawa samochodów
  • Biznes i finanse
    • Biznes
    • Finanse osobiste
    • Planowanie kariery
    • Kryptowaluty
  • Rozrywka
    • Komiksy i powieści graficzne
    • Przerażenie
    • Kino
    • Muzyka i dźwięk
    • Rozrywka ogólna
    • Historie i literatura
    • Podcasty
    • Humor
    • Reddit Meta
  • Relacje rodzinne
    • Rodzicielstwo
    • Randki
    • Małżeństwa i związki cywilne
    • Porady życiowe
  • Jedzenie picie
    • Napoje alkoholowe
    • Gotowanie
    • Fast food
  • Gaming
    • Gry wideo
    • e-sport
    • Gry PC
    • Planszówki
  • Zdrowe życie
    • Fitness i ćwiczenia
    • Dobra kondycja
    • Poza domem
  • Wiadomości i edukacja
    • Studia
    • Wiadomości krajowe
    • Nauka
  • Sporty
    • Baseball
    • Koszykówka
    • Sport uniwersytecki
    • Kolarstwo
    • Lekkoatletyka
    • Piłka nożna
    • Zapasy
    • Piłka nożna
    • Hokej
  • Moda i lifestyle
    • Trendy w modzie
    • Uroda
    • Moda męska
    • Kobieca moda
    • Wesela
  • Technologia i informatyka
    • Elektronika użytkowa
    • Przetwarzanie danych
    • Wirtualna rzeczywistość
    • Programowanie
  • Telewizja
  • Animacja
  • Komedia
    • Dramat
    • Rzeczywistość
    • Fantastyka naukowa
    • Cordcutters
  • Podróż
    • Destynacje podróży
    • Styl życia
Społeczności

Jak wspomniałam wcześniej, społęczności skupiają się w subredditach i możemy ustawić kierowanie reklam do użytkowników subskrybujących konkretny subreddit. Oto kilka subredditów skupiających największą liczbę użytkowników Reddita. 👇

Jak widać, zakres tematów jest szeroki. Między innymi dzięki temu Reddit jest atrakcyjną przestrzenią reklamową dla marek z różnych branż.

Custom Audiences

Wybierając Custom Audiences, mamy możliwość utworzenia nowej grupy odbiorców.

Po wybraniu opcji utworzenia (+Create) zostajemy przekierowani do Audience Managera, w którym możemy:

  • utworzyć lub wgrać listę klientów
  • wybrać retargetowanie do użytkowników, którzy odwiedzili witrynę
  • wybrać retargetowanie do użytkowników, którzy wykonali interakcję z reklamami na koncie
Reddit Ads Audience Manager

Lokalizacje

Reddit, jako amerykańska platforma, największą szczegółowość geotargetowania oferuje dla USA (targetowanie na stany, miasta). W Europie, dostępne jest geotargetowanie na cały kraj, np. Niemcy, Francja.

Biorąc pod uwagę powyższe, w Polsce geotargetowanie Reddit Ads jest możliwie jedynie na cały kraj. W związku z tym możliwość wykluczania lokalizacji nie będzie tak przydatna jak w kampaniach kierowanych na USA.

Urządzenia

Jedną z konkurencyjnych cech Reddit Ads jest możliwość targetowania reklam na typ urządzeń. Spośród urządzeń mobile, można wybrać targetowanie na system operacyjny (Android lub iOS) lub bardziej szczegółowe targetowanie na określony model urządzenia. Dostępna jest także możliwość kierowania reklam na desktop, jednak bez możliwości wyboru konkretnych modeli komputerów.

Reddit Ads device types
Reddit Ads device models

Operatorzy – niedostępne w Polsce

Reklamodawcom prowadzącym działania reklamowe na terenie USA, UK i Kanady Reddit udostępnia targetowanie po operatorze sieci komórkowej. Niestety, na ten moment nie jest to opcja dostępna na terenie Polski.

Umiejscowienie reklam

Podczas tworzenia kampanii możemy wybrać miejsce wyświetlania się reklamy. W zależności od komunikatu reklamowego możemy dostosować umiejscowienie w taki sposób, by reklama prezentowała się natywnie. Wybór dostępnego umiejscowienia jest uzależniony od wybranego wcześniej celu reklamy.

Reddit Ads ad placements

Oto jak prezentują się reklamy:

Reklama w feedzie – wizualizacja. 👇

Reddit Ads feed placements
Źródło: prezentacja Reddit 2022

Reklama w konwersacji – wizualizacja. 👇

Reddit Ads conversation placements
Źródło: prezentacja Reddit 2022

Formaty reklamowe dostępne w systemie aukcyjnym

Reklama podlegająca aukcji w Reddit Ads może mieć format promowanego posta:

Tak jak umiejscowienie, format reklamy jest uzależniony od celu kampanii. Obok obrazu, o ile z niego korzystamy, należy uzupełnić także treść nagłówka oraz url. Dodatkowo można wybrać tekst przycisku call-to-action.

Przed opublikowaniem reklamy wyświetli się szczegółowe podsumowanie ustawień kampanii, grupy reklam oraz reklamy.

Mierzenie konwersji z Reddit Ads

Pomiar konwersji jest niezbędny, ponieważ umożliwia śledzenie efektywności ich działań marketingowych i podejmowanie decyzji w oparciu o dane. Aby korzystać z danych o konwersjach, trzeba odpowiednio skonfigurować pixel.

Konfiguracja pixela Reddit

Aby mierzyć konwersje z działań w Reddit Ads oraz optymalizować kampanie Reddit Ads, należy skonfigurować w witrynie pixel Reddit. Można to zrobić na 3 sposoby.

Pierwszy, to ręczne” wklejenie pixela w kod witryny.

Drugi, to wykorzystanie Google Tag Managera do skonfigurowania pixela w witrynie (i taki sposób rekomendujemy).

Trzeci, to wygenerowanie i wysłanie do wklejenia pixela deweloperowi.

Zdarzenia konwersji Reddit Ads i kierowanie na listę klientów

Reddit Ads – kierowanie reklam na listę klientów

Listę klientów w Reddit Ads możemy wgrać z pliku .csv lub skopiować kontakty i wkleić bezpośrednio w dedykowanym oknie. Przy korzystaniu z własnej listy klientów nie jest wymagane skonfigurowanie pixela Reddit.

Retargetowanie do użytkowników, którzy podjęli interakcję z reklamą Reddit Ads

Promując produkty i usługi z Reddit Ads możemy kierować reklamy do tych użytkowników, którzy dokonali interakcji z naszą reklamą w Reddit.

Dla przykładu, chcąc ponownie dotrzeć do użytkowników, którzy kliknęli w reklamę AdPeak na Reddit, wykorzystalibyśmy następujące ustawienia. 👇

Przy korzystaniu z retargetowania użytkowników według zaangażowania również nie jest wymagane skonfigurowanie pixela Reddit.

Reddit Ads – wykorzystanie pixela Reddit do retargetowania reklam do użytkowników, którzy odwiedzili witrynę

Aby dotrzeć ponownie do użytkowników, który odwiedzili witrynę czy wykonali na niej szereg akcji konieczne będzie zaimplementowanie piksela Reddit stronie. Dzięki temu możemy dotrzeć do użytkowników, którzy np. dodali produkt do koszyka, zostawili leada, kupili produkt lub po prostu wyświetlili zawartość.

Dostępne konwersje pixela Reddit, to np.:

  • Zakup
  • Dodanie do koszyka
  • Dodanie do listy
  • Lead
  • Rejestracja
  • Wizyta na stronie
  • Wyświetlenie zawartości
  • Wyszukanie
Reddit Ads pixel events

Wybieramy także zakres lookback window, czyli okresu w którym użytkownik będzie znajdował się na naszej liście retargetingowej. Dostępny przedział to 1-90 dni od konwersji.

Ustawienia atrybucji

Tym, którzy nie wiedzą czym dokładnie jest atrybucja i jakie są modele atrybucji, polecam wpis Grześka. Wybór ustawień atrybucji wpływa bezpośrednio na pomiar i interpretowanie wyników działań marketingowych.

Konwersja może zliczyć się jedynie w ściśle określonym czasie, np. po wyświetleniu lub kliknięciu w reklamę.

Co ważne, dla modelu atrybucji po kliknięciu, okno konwersji wynosi 28 dni, a dla modelu atrybucji po wyświetleniu reklamy wynosi 1 dzień.

Podsumowanie

Na zakończenie małe podsumowanie. Korzystanie z reklam Reddit może być strategicznym wyborem dla firm, które chcą wykorzystać wysoce zaangażowaną i zróżnicowaną społeczność internetową.

Przede wszystkim, Reddit oferuje precyzyjne opcje targetowania, umożliwiając reklamodawcom dotarcie do określonych grup zainteresowań. Co ważne, reklama na Reddicie sprzyja przede wszystkim branży technologicznej. Z ankiety przeprowadzonej przez Reddit wynika bowiem, że:

  • 78% osób korzystających z Reddita twierdzi, że raczej chętniej kupuje nowe produkty lub urządzenia technologiczne, które mają swój launch na Reddit
  • 3 z 4 użytkowników Reddita twierdzi, że reklamy nowych produktów lub urządzeń technologicznych są dla nich bardziej istotne na Reddicie niż gdziekolwiek indziej.
  • 86% użytkowników Reddita twierdzi, że chętniej zaufa marce technologicznej, gdy może nawiązać z nią interakcję na Reddicie.
    (źródło: Reddit Custom Survey, USA, Attest, n=1000, redditors, Mar 2023, Reddit vs Instagram, Facebook, Twitter, TikTok, Snapchat, Pinterest, and LinkedIn)

Co więcej, natywny format reklamy płynnie łączy się z treścią organiczną, tworząc mniej inwazyjną i bardziej przyjazną dla użytkownika reklamę.

Istotne jest także, że reklamy na Reddit obsługują różne formaty reklam, w tym tekst, obrazy i filmy. Umożliwia to reklamodawcom wybór formuły, która na dłuższą metę najlepiej odpowiada celom ich kampanii.

Ważne jest również że, wyniki kampanii można analizować w panelu Reddit lub wykorzystać w tym celu Google Analytics 4. Żeby skorzystać z GA4 należy najpierw skonfigurować konto oraz wdrożyć kod Google Analytics w kod strony. To właściwie jest podstawą uzyskiwania rzetelnych pomiarów ruchu i konwersji w witrynie.

Biorąc pod uwagę powyższe, warto mieć w pamięci Reddit jako dodatkowy kanał dotarcia do wartościowych użytkowników.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (5 głosy, średnia ocena: 5,00)
Loading...
Image Description

Z performance marketingiem jestem związana od 2018 r. Dane, tabelki, wykresy i analizy to mój świat. W pracy z Klientem ważne jest dla mnie, żeby dokładnie zrozumieć jego perspektywę, potrzeby i oczekiwania. Z wykształcenia jestem psycholożką i prawniczką. Psychoanaliza jako metoda leczenia, bohaterka kina i literatury to mój konik. Należę do grona osób, które uważają, że fajnie jest nazywać zwierzaki ludzkimi imionami i sama mam dwa psiaki - Danusię i Krysię.