Reddit Ads

Czym jest platforma Reddit?

Reddit to platforma oparta na treściach tworzonych przez użytkowników oraz dyskusjach prowadzonych w ramach społeczności. Uczestnicy mogą publikować posty, linki, obrazy i filmy w wyspecjalizowanych grupach tematycznych, zwanych subredditami. Dzięki takiej strukturze serwis skupia niszowe społeczności, w których członkowie aktywnie dzielą się treściami i wymieniają opiniami. To właśnie ten model sprawia, że Reddit wyróżnia się wysokim poziomem zaangażowania użytkowników.

Reklama na Reddit

Reklamy na Reddit Ads pozwalają markom docierać do użytkowników jednej z największych platform społecznościowych na świecie. Działają w formie sponsorowanych postów, wyświetlanych wśród organicznych treści w subredditch o określonej tematyce, co daje możliwość bardzo precyzyjnego targetowania. Reklamodawcy mogą korzystać z różnych formatów reklam, a najpowszechniejsze z nich to proste posty tekstowe, materiały wideo oraz grafiki. Dzięki temu Reddit Ads łączy potencjał reklamowy z aktywnymi społecznościami, w których liczy się autentyczność i dopasowanie przekazu.

Charakterystyka użytkowników Reddit

Tygodniowo z platformy Reddit korzysta 365 miliony aktywnych użytkowników na całym świecie. Z badań wynika, że redditorzy to klienci o wysokiej wartości. Użytkownicy platformy dokonują 2 razy więcej zakupów w poszczególnych kategoriach i wydają 2,5 razy więcej na zakup. Dodatkowo, są o +56% bardziej skłonni do pozytywnego wyrażania się o marce w Internecie i o 46% bardziej skłonni ufać marce reklamującej się na Reddicie (źródło: https://www.redditinc.com/blog/investing-in-what-makes-reddit-unique-introducing-contextual-keyword-targeting-and-product-ads).

Dostępne cele reklamowe

Reddit Ads ma w swojej ofercie aż 6 różnych celów kampanii. Ich charakterystyka odpowiada różnym poziomom lejka marketingowego.

  • Świadomość marki i zasięg
  • Ruch w witrynie
  • Konwersje w witrynie
  • Obejrzenia materiałów wideo
  • Instalacja aplikacji mobilnej
  • Sprzedaż z katalogu

W zależności od profilu działalności firmy, każdy reklamodawca znajdzie cel, który mógłby spełnić jego oczekiwania.

Formaty reklamowe Reddit Ads

Podczas korzystania z tego kanału możemy skorzystać z kilku różnych reklam Reddit Ads:

  • Graficzne
  • Wideo
  • Karuzelowe
  • Tekstowe
  • Produktowe
  • AMA („zapytaj mnie o cokolwiek”)

Wizualizacja reklam Reddit Ads w feedzie

Typy odbiorców w Reddit Ads

Obecnie, w Reddit Ads dostępne są Reddit Audiences oraz Custom Audiences.

Odbiorcy w kampaniach Reddit Ads

Wybierając Reddit Audiences możemy kierować reklamy Reddit Ads do użytkowników platformy w zależności od ich zainteresowań, lub kontekstowo z uwzględnieniem słów kluczowych. Ponadto nasze reklamy możemy targetować do określonych subredditów. Oznacza to, że reklamy mogą być emitowane użytkownikom subskrybującym konkretny temat (subredit). Poniżej przykładowe subreddity oraz wielkość tej społeczności.

Przykładowe subreddity

W przypadku opcji Custom Audiences mamy do wyboru:

  • – utworzenie lub wgranie listy klientów
  • – retargetowanie do użytkowników, którzy odwiedzili witrynę
  • – retargetowanie do użytkowników, którzy weszli w interakcję z reklamami na koncie

Kierowanie reklam na urządzenia

Jedną z ciekawszych cech reklam Reddit Ads jest możliwość targetowania kampanii reklamowych na typ urządzenia. Spośród urządzeń mobilnych, można wybrać kierowanie na system operacyjny (Android lub iOS) lub bardziej szczegółowe targetowanie na określony model urządzenia. Dostępna jest także możliwość kierowania reklam na desktop, jednak bez możliwości wyboru konkretnych modeli komputerów.

Mierzenie konwersji z Reddit Ads

Platforma oferuje skuteczne mierzenie konwersji z działań reklamowych Reddit Ads dzięki narzędziu Pixel Reddit. W witrynie można go wdrożyć m.in. poprzez ręczne wklejenie pixela w kod witryny lub skorzystanie z Google Tag Managera. To rozwiązanie pozwala nam mierzyć konwersje w witrynie, dzięki czemu jesteśmy w stanie skutecznie optymalizować nasze działania reklamowe. Ponadto Pixel umożliwia tworzenie list odbiorców, które mogą zostać wykorzystane w działaniach remarketingowych.

Dlaczego warto skorzystać z reklamy Reddit Ads?

Reklama Reddit Ads pozwala dotrzeć do aktywnych społeczności opartych na zainteresowaniach, co zwiększa jakość interakcji i skuteczność kampanii. Zaawansowane opcje targetowania, w tym według subreddita, zainteresowań czy własnych list klientów, umożliwiają precyzyjne dopasowanie odbiorców. Platforma oferuje różnorodne formaty reklamowe, takie jak grafiki, wideo, karuzele czy AMA, przyciągające uwagę użytkowników. Dodatkowo narzędzia analityczne, w tym Pixel Reddit i funkcje AI, pozwalają mierzyć konwersje, optymalizować kampanie i analizować trendy w czasie rzeczywistym.

    Napisz do nas.