Google Shopping – kampanie produktowe


Product Listing Ads

Reklama produktowa – Google Shopping – w Google AdWords jest doskonałym rozwiązaniem dla osób posiadających sklep internetowy. Ten typ kampanii sprzedaje, generuje zyski, a Ty w prosty sposób możesz mierzyć swoje efekty w najbardziej wymierny sposób dzięki Google Shopping. Kampanie tego typu umożliwiają wyświetlanie produktów w formie graficznej nad standardowymi linkami sponsorowanymi oraz nad wynikami organicznymi. Widoczność, informacja o cenie i zdjęcie produktu to jej główne atrybuty. Patrząc na panel, gdzie wyświetlają się reklamy produktowe możemy odnieść wrażenie, że patrzymy na prostą porównywarkę cenową.

Jej zaletą jest fakt, że skupia na sobie uwagę użytkowników. Jest również sporą wartością dodaną dla potencjalnego klienta, ponieważ ten – dzięki swojej formie – sam może sobie wybrać, który produkt interesuje go w sposób szczególny.

Google Shoppng - Reklama produktowa w środowisku mobile Źródło:https://adwords.googleblog.com/2013/10/mobile-product-listing-ads-improvements_17.html [dostęp: 15.03.2018]

Google Shoppng – Reklama produktowa w środowisku mobile

Źródło: https://adwords.googleblog.com/2013/10/mobile-product-listing-ads-improvements_17.html [dostęp: 15.03.2018]

Feed Produktowy

Chociaż reklamy w Google Shopping wyświetlają się w sieci wyszukiwania to nie bazują one na słowach kluczowych. Opierają się one na tak zwanym feedzie produktowym. Jest to specjalnie skonfigurowany tekstowy plik danych lub plik danych XML albo API. Umieszczamy w nim podstawowe informacje na temat produktów takie jak przykładowo tytuł, cenę, opis, dostępność, czy unikatowy numer ID. Właśnie na podstawie tych informacji algorytmy Google AdWords wybierają produkty, które w najdokładniejszy sposób odpowiadają zapytaniu użytkownika i wyświetlają go w sieci wyszukiwania.

Sam feed dzielimy na kategorię produktów, marki oraz atrybuty niestandardowe. Te ostatnie pozwalają zaetykietować artykuły szczególnie się wyróżniające bądź takie które odznaczają się niestandardowymi cechami. Etykiety niestandardowe umożliwiają dokładniejszą segmentację towarów. Dzięki temu możemy wyszczególnić najlepiej działające produkty i je wzmacniać oraz polepszać te odznaczające się niższą efektywnością.

Google Merchant Center

Merchant Center jest to platforma, która umożliwia nam przechowywanie i zarządzanie feedem produktowym. Rozpoczynając z nami współpracę do naszych obowiązków będzie należało założenie i konfiguracja konta. Wchodząc w panel Merchant Center jesteśmy w stanie określić, jak należy zmodyfikować nasz feed produktowy, by działał jak najlepiej oraz weryfikować błędy o indeksowaniu. Przed rozpoczęciem kampanii typu Google Shopping w AdWords należy zintegrować te dwa narzędzia.

Skontaktuj się z nami!