Sieć Reklamowa GDN


GDN – Google Display Network

Sieć reklamowa GDN należy do Google. Jest zbiorem partnerskich stron i portali internetowych, które zrzeszają około 95% polskiego Internetu. Dysponujemy tym samym potężnym narzędziem do budowania zasięgu i wizerunku.

Dzięki powyższemu rozwiązaniu Google na wielu witrynach internetowych ma zarezerwowane placementy, dzięki którym reklamy graficzne (bannery) mogą ukazywać się użytkownikom.  Sieć reklamowa Google jest narzędzie, które pozwala nam kreować potrzebę kupna naszego produktu bądź usługi. Umożliwia dotarcie do użytkowników, którzy poszukują produktów lub usług, takich jak wytwarzane przez nas. Reklamy mogą wyświetlać się zarówno na stronach desktopowych, jak i na witrynach mobilnych oraz w aplikacjach.

Głównymi zaletami sieci reklamowej GDN są bardzo precyzyjne możliwości targetowania. Dzięki aktywności użytkowników w Internecie i plikom cookie, które są kolekcjonowane w przeglądarkach, Google jest w stanie dotrzeć do mocno sprofilowanej grupy docelowej, która z największym prawdopodobieństwem będzie zainteresowana wyrabianym przez nas produktem. Innymi słowy Google analizuje zachowania i historię swoich użytkowników tworząc ich profile behawioralne. Daje nam to wiele możliwości kierowania.

Sieć reklamowa GDN - wybór celów

Sieć reklamowa GDN – wybór celów

Kierowanie po zainteresowaniach

Google jest w stanie określić, czym interesują się użytkownicy, dzięki odwiedzanym przez nich witrynom oraz aplikacjom. Możemy skorzystać z szerokiej listy typów zainteresowań dostępnym w panelu AdWords. Mogą to być przykładowo

  • Miłośnicy wystroju wnętrz
  • Inwestorzy
  • Zainteresowani usługami finansowymi dla firm

To pokazuje jak szczegółowo możemy określić naszego użytkownika w sieci reklamowej Google. Istnieje również możliwość sprofilowania naszej kampanii pod efekt jaki chcemy osiągnąć. Chodzi tutaj o kampanie brandingowe, nastawione na budowanie wizerunku oraz działania efektywnościowe, których celem może być przykładowo pozyskanie jak największej liczby formularzy. Z tego też powodu w panelu AdWords mamy dostępne dwie kategorie zainteresowań, które mogą być zastosowane w sieci reklamowej Google. Chodzi tutaj o:

 

  • Odbiorców o podobnych zainteresowaniach,

    którym Google przypisuje zainteresowania na podstawie długotrwałych aktywności w sieci. Oznacza to, że są one szersze, dzięki czemu wybranie tej kategorii pozwala na zwiększenie zasięgu, co jest niezwykle istotne w przypadku kampanii wizerunkowych.

 

  • Odbiorców na rynku

    w tym przypadku są oni sklasyfikowani, jako użytkownicy, którzy obecnie oraz w niedalekiej przeszłości aktywnie poszukiwali konkretnych rodzajów usług lub produktów. Tutaj kierowanie jest węższe, ale pozwala na bardziej precyzyjne dotarcie do użytkowników konkretnie zainteresowanych naszymi usługami.

 

Kierowanie po tematach

Istnieje również możliwość kierowania naszych reklam po tematach. Oznacza to, że decydując się na ten rodzaj promocji w sieci reklamowej Google będziemy wyświetlać przygotowane przez nas treści na stronach związanych z konkretnymi zagadnieniami. Może to być przykładowo:

  • Bankowość inwestycyjna
  • Kapitał wysokiego ryzyka
  • Pożyczki komercyjne
  • Marketing
  • Sprzedaż
  • Telemarketing

Dzięki kierowaniu po tematach nasze reklamy będą widoczne na witrynach stricte związanych z tym co oferujemy naszym potencjalnym klientom.

 

Kierowanie po słowach kluczowych (kierowanie kontekstowe)

Sieć reklamowa GDN ma również możliwość kierowania reklam po słowach kluczowych. Inicjując kampanię w Google Display Network – podobnie jak w sieci wyszukiwania – warto zdefiniować frazy, które są fundamentalne dla naszego biznesu. Na ich podstawie użytkownikom odwiedzającym strony w Internecie, które zawierają wcześniej wybrane słowa kluczowe, będą się ukazywały reklamy graficzne związane z naszą działalnością.

 

Rodzaje i typy reklam stosowane w sieci reklamowej Google

  • Reklamy Elastyczne

Jeśli chcesz ruszyć z kampanią w sieci reklamowej Google nie musisz mieć grafika, który będzie odpowiedzialny za przygotowanie bannerów. Dzięki możliwościom skanowania jakie oferuje Google AdWords jesteśmy w stanie przygotować dla Ciebie reklamy, które będą bazowały na grafikach dostępnych na Twojej stronie.

  • Standardowe Reklamy Graficzne

Jeśli jednak chcesz mieć reklamy przygotowane z jeszcze większą starannością, które są przygotowane przez specjalistę również możemy je zaimplementować i skierować do jasno sprecyzowanej grupy docelowej.

Skontaktuj się z nami!