Kampania sekwencyjna YouTube to typ kampanii reklamowej wideo w Google Ads. YouTube to platforma do publikowania treści wideo, ale jednocześnie druga najpopularniejsza wyszukiwarka w Internecie po Google. Znajdziemy tu materiały wideo, które są bardziej angażującą formą odpowiedzi na zapytania niż tekst, a użytkownicy poszukują recenzji i testów poszukiwanych produktów. Reklama wideo na YouTube oferuje wiele formatów, które można dostosować do typu i celu kampanii czy grupy docelowej.
Czym jest reklama sekwencyjna?
Sekwencjonowanie reklam to najprościej mówiąc wyświetlanie odbiorcom reklam w formie wideo w określonej z góry kolejności. Kampania sekwencyjna YouTube to świetne narzędzie do budowania narracji marki, dlatego że mamy kontrolę na kolejnymi komunikatami, które mogą łączyć się w większą całość. Można na przykład zbudować dłuższą historię przy pomocy kilku 6-sekundowych reklam lub zainteresować ofertą w 6-sekundowym filmie, żeby potem przekazać więcej informacji w 30-sekundowej odsłonie.
Założeniem tych kampanii jest różnicowanie komunikatów i długości przekazów dla wzmocnienia ich siły oddziaływania na odbiorcę. Zgodnie z badaniem IPSOS „How Sequencing Ads Drive Impact” reklama sekwencyjna osiąga pod wieloma względami lepsze wyniki niż wielokrotne wyświetlanie jednej reklamy. Wyniki badania pokazują wyższe wartości we wskaźniku świadomości marki Top of Mind, Ad Recall czy Purchase Intent w przypadku zastosowania sekwencji.
Zastosowanie
Kampanie sekwencyjne na YouTube najlepiej sprawdzą się w początkowym etapie lejka sprzedażowego.
Dlaczego warto stosować reklamy sekwencyjne?
Reklamy sekwencyjne to sposób na budowanie wideo storytellingu. Pole do kreatywnych działań jest w przypadku tej kampanii bardzo duże. W zależności od tego czy użytkownik pominie pierwszą reklamę z sekwencji czy nie, można odesłać go do innej sekwencji. Przykładowo, jeśli użytkownik obejrzy całą pierwszą reklamę, jako kolejną możemy wyświetlić 6-sekundowy bumper. Z kolei w przypadku użytkownika, który pominie pierwszą reklamę, nie musi to oznaczać końca kontaktu – możemy wtedy pokazać mu reklamę in-stream, której nie da się pominąć.
Poza budowaniem świadomości reklamy tego typu mogą mieć wpływ na zachęcenie odbiorców do działania. Kampanie sekwencyjne pomagają dotrzeć ponownie do zainteresowanych użytkowników, którzy nie wykonali konwersji, a obejrzeli w całości jeden z elementów sekwencji.

Źródło: Opracowanie własne
Kampania sekwencyjna YouTube a inne kampanie wideo
Podstawowe różnice techniczne:
- Prognozy ruchu są niedostępne
- Reklam sekwencyjnych nie można kierować na słowa kluczowe, tematy ani miejsca docelowe, ale można je wykluczać na poziomie kampanii
- Domyślnie występuje ograniczenie jednej sekwencji na osobę w ciągu 30 dni
- Po obejrzeniu filmu będącego częścią kampanii sekwencyjnej w innej kampanii (np. remarketingowej), zostanie on pominięty w sekwencji
Zachęcam także do zapoznania się z wpisem Kampania sekwencyjna Facebook Ads na wyświetlenia.
Dostępne formaty reklam do kampanii sekwencyjnej YouTube:
- In-Stream możliwe do pominięcia
- In-Stream niemożliwe do pominięcia
- Bumpery reklamowe
- Kombinacja wymienionych powyżej
Kampania sekwencyjna YouTube – kluczowe wskaźniki:
- VTR (View Through Rate)
- CTR (Click Through Rate)
- CPV (Cost Per View)
- CPC (Cost per Click)
Jak stworzyć kampanię sekwencyjną w Google Ads
Reklama sekwencyjna YouTube wymaga połączenia usługi YouTube z kontem Google Ads. Na początku oprócz ustawień budżetu i strategii ustalania stawek można wybrać także limit wyświetleń na użytkownika: raz na 7 dni lub raz na 30 dni.
Następnie po wybraniu sekwencji reklam należy wybrać jej kształt. Tworząc kampanię sekwencyjną możemy skorzystać z 4 podstawowych szablonów:
- Przedstawienie oferty i wzmocnienie przesłania
- Przypomnienie oferty i inspiracje zakupowe
- Przyciągnięcie klientów i ich przekierowanie
- Zaangażowanie użytkowników i wyróżnienie oferty

Źródło: Panel Google Ads
Oprócz szablonów można wybrać automatyczną sekwencję – wtedy Google sam zoptymalizuje dostarczone reklamy w najlepszą kombinację. Maksymalną kontrolę i pole do działań kreatywnych zapewnia jednak sekwencja niestandardowa.
Sekwencja niestandardowa
Reklama sekwencyjna YouTube w ustawieniu niestandardowym dają możliwość dowolnego ustawienia kolejności, a także przygotowania odpowiedzi na jedną z trzech możliwych odpowiedzi użytkownika: wyświetlenie, obejrzenie (przez co najmniej 30 sekund lub interakcja z reklamą) lub pominięcie.
Ciekawym rozwiązaniem jest zaplanowanie kolejnych kroków sekwencji reklamowej jako różne elementy narracji lub przedstawienie historii z perspektywy różnych bohaterów kampanii. Przykładowo, użytkownicy mogą zobaczyć trzy różne perspektywy przed głównym spotem reklamowym, który podsumowuje przekaz kampanii. Za to kiedy pominą pierwszy film to podsumowanie może zostać wyświetlone już jako kolejny materiał.

Źródło: Opracowanie własne
Sekwencje można edytować do momentu rozpoczęcia wyświetlania, dlatego późniejsze wprowadzanie w niej zmian może mieć wpływ na skuteczność i dane raportowania.
Podsumowanie
Kampania sekwencyjna YouTube w Google Ads to doskonałe narzędzie dla marketerów do budowania wideo storytellingu. Założeniem tych kampanii jest różnicowanie komunikatów i długości przekazów dla wzmocnienia ich siły oddziaływania na odbiorcę, a także pozwalają dokładnie dostosować przekaz do użytkownika. Pole do kreatywności i eksperymentowania w kampanii sekwencyjnej jest duże, dlatego warto je wypróbować.
Źródła:
- https://support.google.com/displayvideo/answer/9322949?hl=pl
- https://support.google.com/google-ads/answer/9161595?hl=pl
- https://support.google.com/google-ads/answer/9161595?hl=en
- https://support.google.com/displayvideo/answer/9322949?hl=en
- https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-emea/marketing-strategies/video/video-ad-sequencing-to-lift-ad-recall/