Jak przygotować się na Black Friday w Google Ads?

Image Description
Martyna Drażba
śr. 06.11.2019

Wyprzedażowe szaleństwo zbliża się wielkimi krokami. W tym roku Black Friday obchodzić będziemy 29 listopada, a to oznacza, że mamy coraz mniej czasu, by przygotować się na napływ klientów spragnionych zakupów. W Polsce ten dzień nie jest jeszcze tak popularny, lecz z roku na rok przybywa osób poszukujących zniżek z okazji Czarnego Piątku. Sprzedawcy natomiast chętniej biorą udział w akcjach promocyjnych. Jak osoby, które swoje działania e-commerce opierają na Google Ads, mogą przygotować się na Black Friday? Mamy dla Was kilka wskazówek!

Black Friday – kampanie Google Ads

Wystarczy kilka drobnych błędów, by zmarnować rosnący potencjał sprzedażowy, który można odczuć wraz z nadejściem Black Friday. Niedopasowany budżet, złe ustawienia kampanii, nieodpowiednie kreacje i niepoprawnie zoptymalizowana witryna. To tylko podstawowe niedociągnięcia ze strony reklamodawców. Wszystkie działania muszą być zatem dokładnie przemyślane i spójne. Czas na trochę przykładów.

Kampanie w sieci wyszukiwania na Black Friday

Reklama w sieci wyszukiwania jest typem reklamy natywnej. Dzięki słowom kluczowym zawartym w kampaniach, reklamy pojawiają się razem z wynikami organicznymi w Google. Tego typu promocja sprawia, iż możemy wyświetlić się dokładnie tym użytkownikom, którzy szukają w internecie naszych usług.

W okresie Black Friday chętnych do reklamowania się sprzedawców jest znacznie więcej niż zazwyczaj. Istotne jest więc, byś swoją strategię zaczął od przygotowania atrakcyjnej dla klientów oferty. Prawda jest taka, że nawet najlepsze działania reklamowe nie sprawdzą się, jeżeli zaoferujesz coś, co nie zaciekawi odbiorców. Co oprócz przyciągającej oferty możesz zrobić, żeby przebić się przez konkurencję?

Reklamy

  • Stwórz dodatkowe reklamy tekstowe do każdej grupy reklam, które będą informowały o promocji. Liczby dobrze działają na klientów, zwłaszcza kiedy informują ich, że mogą coś kupić taniej. Wzmiankę o rabacie zawrzyj już w nagłówkach. Warto, by nowe reklamy mówiły o tym, od kiedy do kiedy i na co obowiązuje zniżka. Możesz dodać reguły, które uruchomią i wstrzymają nowe reklamy zgodnie z ustalonym przez Ciebie harmonogramem.
black friday
black friday
  • W tekstach reklamowych możesz użyć funkcji odliczania, która będzie informować klientów o tym, ile czasu zostało do końca promocji. Pozwoli to zwiększyć motywację konsumentów i zapobiec odkładaniu zakupów na później.
black friday
black friday
  • Do każdej kampanii dodaj odpowiednie rozszerzenia reklam, które wyświetlą się pod reklamą tekstową. Szczególnie ważne jest, byś ustawił rozszerzenie promocji oraz rozszerzenie linków do podstron. Sprawi to, że reklama stanie się atrakcyjna, użytkownicy bez problemu dowiedzą się o obowiązującej promocji i szybko będą mogli przejść do odpowiedniej podstrony. Więcej o rozszerzeniach reklam możesz przeczytać tutaj.
black friday

Ustawienia

  • Przede wszystkim zadbaj o to, by Twoje bestsellerowe produkty lub artykuły, które będą objęte dużym rabatem, były dostępne. Nie ma sensu reklamować się na Black Friday w momencie, gdy Twój magazyn będzie pusty.
  • Bardzo dobrym posunięciem byłoby przygotowanie odpowiedniej podstrony dedykowanej danej promocji. Po kliknięciu w reklamę klient od razu znalazłby się w miejscu, w którym chce być i nie traciłby czasu na szukanie pożądanych treści po całej stronie.
  • Stwórz oddzielną kampanię, w której zawrzesz odpowiednie słowa dotyczące Black Friday. W tym okresie użytkownicy często wpisują w wyszukiwarkę poszukiwany przez nich przedmiot + „black friday”. Łatwiej i szybciej jest im wtedy znaleźć informację o obowiązujących tego dnia zniżkach. Tobie taki zabieg może przynieść zdecydowanie większą sprzedaż. Co więcej, będziesz miał szansę wyróżnić się na tle konkurencji. Poniższa grafika przedstawia dane z listopada zeszłego roku.
black friday
  • W sezonie wyprzedażowym stawki CPC rosną. Dzieje się tak dlatego, iż do aukcji stara się wejść zdecydowanie więcej graczy. Pamiętaj zatem, by odpowiednio zwiększyć budżet kampanii i sprawdzać, czy kliknięcia przekładają się na sprzedaż. Spróbuj uniknąć takiej sytuacji, że Twój budżet skończy się szybko. Tego dnia warto w pełni wykorzystać swój potencjał i wydać więcej.
  • Nie ustawiaj w tym czasie harmonogramu reklam. Polowanie na wyprzedaże zaczyna się już od północy, więc szkoda byłoby tracić cennych klientów.
  • Spraw, by Twoje produkty były widoczne w okresie przewidywanego przez Ciebie największego natężenia ruchu. Ostatnimi czasy Google wypuściło betę, która pozwala Ci zaingerować w strategię Smart Bidding, gdy przewidujesz skok sprzedaży. Wystarczy, że wpiszesz datę rozpoczęcia i zakończenia skoku oraz poprosisz system o odpowiednie zwiększenie/zmniejszenie conversion rate w tym czasie. Te ustawienie pozwoli systemowi odpowiednio optymalizować Twoje stawki.

Kampanie produktowe na Black Friday

Działania w wyszukiwarce dobrze byłoby dodatkowo wesprzeć, np. w postaci kampanii produktowych. Jeżeli prowadzisz Inteligentną kampanię produktową, możesz skorzystać z następującej rady. W sytuacji, gdy zależy Ci na sprzedaży konkretnych produktów, wydziel je do odrębnej kampanii. Ustaw przy niej niski ROAS (np. 50%). To pozwoli zwiększyć widoczność danych artykułów. Ważne jest jednak, byś zrobił to odpowiednio wcześnie, żeby algorytm miał szansę na naukę. Tu możesz przeczytać więcej na temat Smart Shopping Campaigns.

Dzięki Inteligentnej kampanii produktowej Twoje artykuły będą miały szansę wyświetlać się użytkownikom w ramach remarketingu dynamicznego. Oznacza to, iż klientom ukażą się produkty, które już oglądali. Taki zabieg może zachęcić ich do kupienia danej rzeczy, zwłaszcza, jeśli będą widzieli, że teraz mogą zapłacić za nią dużo mniej.

Kampanie w sieci reklamowej na Black Friday

Jeżeli planujesz utworzyć kampanię w sieci reklamowej z grafikami nawiązującymi do Black Friday, pamiętaj, by dodać ją na kilka dni przed promocją. Obecnie kreacje są akceptowane dość długo, a w okresie wyprzedażowym czas ten może się jeszcze przeciągnąć. Twoje grafiki powinny wyróżniać się na tle pozostałych reklamodawców. Umieść na nich informację o promocji, swoje najlepsze produkty lub inne treści, które uważasz, że zaciekawią potencjalnych klientów.

Dodatkowe działania

Aby jeszcze mocniej wzmocnić swój komunikat, możesz wykorzystać kampanię wideo na YouTube. Ma ona za zadanie raczej zwiększyć świadomość marki i wzbudzić zainteresowanie odbiorców niż napędzać sprzedaż. Tego typu kampanię możesz skierować w ramach remarketingu do osób, które jeszcze wahają się nad zakupem.

Doskonałą formą promocji jest także reklama wyświetlana w serwisie Gmail. Dzięki niej możesz przedstawić swoją ofertę osobom, które sprawdzają pocztę. Opcji targetowania jest kilka, ale tego dnia najlepiej może sprawdzić się remarketing.

black friday

Jeżeli W Twoim sklepie znajduje się wiele produktów, a ich dostępność często się zmienia, warto, byś zastosował kampanię Inventory, czyli kampanię asortymentową w Search Ads 360. To kampania, która umożliwia kreowanie kompletnej struktury naszego inventory w wysziwarce. Dodatkowo, pozwala nam ona wyświetlać tylko aktywne produkty, grupować je w oparciu o dowolne kryteria, a także automatycznie personalizować treści reklamowe. O tego typu kampaniach wspominaliśmy w tym wpisie. Warto, byś się jemu przyjrzał, gdyż na Black Friday kampania Inventory może okazać się strzałem w dziesiątkę!

Podsumowanie

Choć gorący okres jest jeszcze przed nami, warto już zastanowić się nad strategią na Black Friday. Swoją ofertę promocyjną można promować nieco dłużej, gdyż zaraz po Czarnym Piątku nadchodzi Cyber Monday, a wtedy klienci również oczekują zniżek. Wszystkie podane przez nas propozycje z pewnością wpłyną na poprawę widoczności Twojej oferty. Warto będzie dostosować kampanie do kilku rad jednocześnie, by maksymalnie zwiększyć szansę na sprzedaż.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (5 głosy, średnia ocena: 5,00)
Loading...
Image Description

Moja przygoda z marketingiem internetowym zaczęła się dosyć niedawno, jednak już zdążyliśmy się zaprzyjaźnić. Może dlatego, że jestem sympatyczna... albo marketing jest taki fajny. W pracy zamieniam się w Performance Specialist, ponieważ zajmuję się prowadzeniem kampanii zarówno w Google Ads, jak i w mediach społecznościowych. Uważam, że wszystkie branże są interesujące i w każdej da się wprowadzić ciekawe rozwiązania. W wolnym czasie lubię zwiedzać świat z porządnym kryminałem w ręku, zajadać się pizzą i otaczać ludźmi z dobrym poczuciem humoru!