Facebook Reels są dostępne również w Polsce

Image Description
Khrystyna Mylymuk
czw. 24.03.2022

Facebook Reels pojawia się niedawno na całym świecie. Publiczna premiera nowej funkcjonalności miała miejsce w wrześniu ubiegłego roku w Stanach Zjednoczonych. Teraz Facebook udostępnia tę funkcję za pośrednictwem iOS i Android w ponad 150 krajach. 

1. Czym są Facebook Reels

Facebook Reels
Źródło: Facebook

Nowa funkcja umożliwia twórcom udostępnianie krótkich 60 sekundowych treści wideo bezpośrednio na platformie Facebooka. Można też publikować Reels na Instagramie, w celu dotarcia do szerszej publiczności. Oprócz tego Facebook dodaje wersje robocze rolek i nową opcję przycinania wideo, która ułatwi twórcom – publikującym nagrywanie na żywo lub w dłuższej formie – testowanie różnych rozwiązań. Podobnie jak na Instagramie, czy Tik Toku materiały mogą zawierać w sobie muzykę, audio, efekty, naklejki oraz różnego rodzaju nakładki. Dostępna będzie również funkcja remiksów. 

Wielu z nas zadaje sobie dzisiaj pytanie: Czy to jest taki TikTok na Facebooku? Czy Meta po raz kolejny rzuca wyzwanie azjatyckiemu gigantowi mediów społecznościowych? Czy firma Marka Zuckerberga chce zarobić na kreatywnych pomysłach konkurencji? Statystyki wykazują, że oglądanie wideo to połowa czasu spędzanego na Facebooku i Instagramie, a Reels to zdecydowanie najszybciej rozwijający się format treści. Być może udostępnianie nowej funkcji to tylko odpowiedź na potrzeby użytkowników i bycie trendy? Popularny sposób dla twórców na odkrywanie oraz łączenie się z odbiorcami. Jest to również możliwość na znajdowanie i udostępnianie interesujących i zabawnych treści dla wszystkich użytkowników.

Nie ulega jednak wątpliwości, że ekspansja Facebook Reels zdecydowanie może się przyczynić do przyciągnięcia nowych użytkowników. 

2. Dlaczego warto używać Facebook Reels

Pamiętasz może te czasy, kiedy startował Facebook lub moment gdy Instagram zdobywał popularność? Czy zdarzyło Ci się zastanowić nad tym, jak dużo łatwiej było wtedy zacząć i jak ogromne zasięgi były osiągane? Teraz nie jest to takie proste. Można postawić hipotezę, że jesteśmy w tym samym momencie. Jeżeli prowadzisz firmę, fanpage, bądź po prostu chcesz reklamować swoje usługi to stoisz przed potężną szansą, która pojawiła się pierwszy raz od wielu wielu lat. 

Tik Tok, który jest słynny z krótkich formatów wideo, zwanych właśnie reels, zrewolucjonizował cały rynek social media. Jeszcze jakiś czas temu niedoceniany przez marketerów i uważany za format treści dla nastolatków. Teraz jest szansą z której warto skorzystać. Facebook Reels może okazać się bardzo skutecznym rozwiązaniem w budowie brandu Twojej marki. Dzięki Facebook Reels możesz zaprezentować swoje produkty, czy też usługi. Dotrzeć z odpowiednim komunikatem do szerszej publiczności. Fakt, że jest to nowość, a Facebook mocno promuje i zachęca do korzystania ze swoich nowinek, daje nam szansę na poprawę zasięgów. W momencie kiedy większość osób jeszcze się zastanawia i obserwuje nową funkcję zaufajmy Facebook Reels i wykorzystajmy tę możliwość.

3. Jak skutecznie przekazywać komunikat za pomocą rolek

Facebook Reels to krótkie filmy z efektami dźwiękowymi i wizualnymi, które można dodać przy pomocy aplikacji mobilnych Facebooka i Instagrama. Należy pamiętać, że wszystkie treści, które zamieszczamy w Facebook Reels, muszą być zgodne z kryteriami zakwalifikowania i standardami społeczności. 

Tworzenie krótkich 60 sekundowych komunikatów możemy wykorzystać na wiele sposobów. Zaprezentować swój produkt, usługę lub markę w nowym, ciekawym formacie. Wykorzystać nagranie, aby pokazać unikatowe cechy lub opowiedzieć historię naszej marki. Szybko przyciągnąć uwagę i zainteresować widzów prezentując ścisły i zrozumiały przekaz. Pamiętaj że Twój komunikat powinien zachęcić do podjęcia konkretnego działania, np. zakupu konkretnego produktu lub odwiedzenia Twojej witryny internetowej. 

4. Reklama w Facebook Reels

Ogłaszając wyniki kwartalne Meta zadeklarowała że Facebook Reels jest obecnie najszybciej rozwijającym się formatem. Czyli rolki w dużym stopniu przyczyniły się do wzrostu użytkowników na Instagramie oraz bardzo szybko rozwijają się na Facebooku. Oprócz dostępu do Reels, gigant z Doliny Krzemowej dodaje nowe funkcje edycji i rozszerza opcje reklamowe. Póki co większość z tych funkcji jest już dostępna na Facebook Reels w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku. 

Z najnowszych informacji wynika że już w marcu możemy spodziewać się, że testy zostaną przeprowadzone w ponad 50 krajach, w których reklamy In-Stream w Rolkach będą dostępne. Aktualnie reklamy typu In-Stream są wyświetlane tylko w filmach na Facebooku, ale nie w reels. Oznacza to, że rozszerzenie reklamowe będzie pierwszą próbą wygenerowania zysków bezpośrednio w placemencie typu Facebook Reels. 

Twórcy biorący udział w testach reklam będą mogli wypróbować dwa różne formaty. Pojawią się banery reklamowe (półprzezroczyste nakładki na dole rolki Facebooka) oraz naklejki jako statyczne reklamy, które twórca będzie mógł umieścić w dowolnym miejscu rolki. Poza tym będzie mógł liczyć na część z generowanych przychodów. Wraz z tą nowością rusza wirtualny system napiwków dla twórców działających w Facebook Reels. Pozwoli to twórcom zarabiać bezpośrednio na swoich rolkach za pomocą Gwiazdek. (Sposób, w jaki fani będą mogli bezpośrednio wesprzeć ulubionych twórców).

Źródło: Facebook

Podsumowanie

Facebook Reels to nowa funkcja nagrywania krótkich 60 sekundowych wideo. Pojawienie się tej funkcji, to efekt działań rozwojowych Meta oraz odpowiedź na potrzeby użytkowników. Mimo wielu kontrowersji, które wzbudza wokół siebie, wierzymy że doskonale się sprawdzi. Nie zapominaj, że jest to dodatkowa opcja. Dzięki niej możesz budować świadomość istnienia swojej firmy w nowym i atrakcyjnym miejscu.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (2 głosy, średnia ocena: 5,00)
Loading...
Image Description

Moja przygoda z marketingiem internetowym rozpoczęła się już jakiś czas temu i od tamtej pory stała się dla mnie czymś więcej niż tylko pracą - stała się moją pasją. Obecnie rozwijam swoje umiejętności głównie z zakresu Google Ads, Microsoft Ads oraz Facebook Ads. W mojej pracy skupiam się na najnowszych trendach i technologiach, dzięki którym tworzę efektywne kampanie reklamowe oraz zawsze stawiam na rozwiązania oparte na danych, które pozwalają na skuteczne osiąganie celów biznesowych klienta. Poza pracą lubię okrywać nowe miejsca oraz staram się również rozwijać swoje umiejętności kulinarne. Między innymi jestem miłośniczką dobrych filmów i podcastów.