Jak nadać dostępy reklamowe dla agencji w Facebook Ads

Image Description
Łukasz Paterek
pon. 10.01.2022

Współpraca z agencją, która ma prowadzić działania reklamowe Facebook Ads muszą rozpocząć się od nadania dostępów, które na to pozwolą. Ekosystem reklamowy Facebook Ads jest rozbudowany, dlatego swobodne prowadzenie działań pozwalające na wykorzystanie pełnego potencjału jakie daje Facebook Ads musi być poprzedzone udostępnieniem komponentów. Z tego wpisu dowiesz się jak szybko i poprawnie nadać dostępy reklamowe dla agencji w Facebook Ads.

Jakie dostępy reklamowe możesz nadać w ekosystemie Facebook Ads?

Jak wspominałem wcześniej – system reklamowy Facebooka jest złożony, a możliwość wykorzystania w pełni jego potencjału wymaga nadania odpowiednich dostępów, więc przyjrzyjmy się temu jakie komponenty możesz udostępnić agencji.

Dostępy jakie możesz nadać dla agencji to dostępy do:

  1. Konta reklamowego,
  2. Pixela,
  3. Katalogu produktów,
  4. Domeny,
  5. Strony Facebooka.

W zależności od prowadzonych działań i potrzeb wskażemy jakich dostępów wymagamy.

Pierwszym krokiem do zarządzania dostępami dla agencji jest utworzenie przez właściciela konta Menedżera firmy. Jeśli jeszcze nie posiadasz Menedżera firmy pod linkiem instrukcja jak to zrobić, co pozwoli na szybkie i łatwe zarządzanie środowiskiem biznesowym w Facebooku.

Dostępy może nadać osoba posiadająca dostępy administracyjne do poszczególnych komponentów, o czym należy pamiętać.

Wszystkie dostępy nadaje się w Business Manager Facebook, więc w każdym przypadku jest to pierwszy krok.

Każdy z dostępów może mieć określony poziom kontroli. Poziomy kontroli różnią się w zależności od tego dla jakiego komponentu są przyznawane i zostaną wskazane w dalszej części wpisu.

Poniżej przedstawię instrukcję jak nadać dostępy do poszczególnych komponentów.

1. Dostęp do Konta reklamowego Facebook Ads

Wejdź w „Ustawienia firmowe” (koło zębate w lewym dolnym rogu w Business Managerze).

Wybierz „Konta”, następnie „Konta reklamowe”.

Wybierz odpowiednie konto reklamowe i kliknij „Przypisz partnerów”.

Kliknij „Identyfikator firmy”

Wskaż odpowiedni dostęp i wpisz numer ID agencji. Kliknij „Dalej”.

2. Dostęp do Pixela Facebooka

Wejdź w „Ustawienia firmowe” (koło zębate w lewym dolnym rogu w Business Managerze).

Wybierz „Źródła danych”, następnie „Piksele”.

Zaznacz odpowiedni Pixel i kliknij „Przypisz partnerów”.

Kliknij „Identyfikator firmy”

Wybierz odpowiedni dostęp i wpisz numer ID agencji. Kliknij „Dalej”.

3. Dostęp do Katalogu produktów

Wejdź w „Ustawienia firmowe” (koło zębate w lewym dolnym rogu w Business Managerze).

Wybierz „Źródła danych”, następnie „Katalogi”.

Wybierz odpowiedni katalog i kliknij „Przypisz partnerów”.

Kliknij „Identyfikator firmy”

Zaznacz odpowiedni dostęp i wpisz numer ID agencji. Kliknij „Dalej”.

4. Dostęp do Domeny

Wejdź w „Ustawienia firmowe” (koło zębate w lewym dolnym rogu w Business Managerze).

Wybierz „Bezpieczeństwo marki”, następnie „Domeny”.

Wskaż odpowiednią stronę i kliknij „Przypisz partnerów”.

Wybierz odpowiedni dostęp i wpisz numer ID agencji, następnie „Dalej”.

5. Dostęp do Strony Facebooka

Wejdź w „Ustawienia firmowe” (koło zębate w lewym dolnym rogu w Business Managerze).

Wybierz „Konta”, następnie „Strony”.

Wybierz odpowiednią stronę i kliknij „Przypisz partnerów”.

Kliknij „Identyfikator firmy”

Wybierz odpowiedni dostęp i wpisz numer ID agencji. Kliknij „Dalej”.

Zatwierdzenie współpracy w Menedżerze firmy

Dodatkowym dostępem o jaki może prosić agencja jest dostęp dotyczący współpracy w Menedżerze firmy, dlatego przyjrzyjmy się również nadaniu dostępu w tym przypadku.

Prośbę o taki dostęp wysyła agencja, a administrator Menedżera firmy może ją zatwierdzić lub odrzucić w panelu Menedżera firmy. Pod linkiem instrukcja, która wyjaśni jak to zrobić.

Podsumowanie

Odnalezienie się w gąszczu systemu reklamowego Facebook Ads na pierwszy rzut oka może wydawać się trudne, jednak powyższe instrukcje powinny rozwiać wątpliwości. Dostępy reklamowe Facebook Ads mogą być nadane w kilka minut przez osobę z dostępami administracyjnymi, więc nie trzeba rezerwować na to działanie dużo czasu. Dodatkowym działaniem, które powinno poprzedzić prowadzenie działań reklamowych w Facebook Ads jest weryfikacja domeny i konfiguracja zdarzeń Facebook Ads, o której przeczytasz w naszym poprzednim wpisie.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (2 głosy, średnia ocena: 5,00)
Loading...
Image Description

Swoją przygodę zaczynał w marketingu tradycyjnym, w którym ma ponad 4 letnie doświadczenie. Po zdobyciu pierwszych doświadczeń w marketingu internetowym postanowił w pełni postawić na rozwój w tym kierunku. W agencji AdPeak zajmuje się prowadzeniem kampanii efektywnościowych w Google Ads oraz w mediach społecznościowych. Absolwent kierunku Komunikacja zintegrowana - reklama, PR, branding. Prywatnie fan czytania reportaży oraz weekendowych wypadów do Kampinoskiego Parku Narodowego.