Reklama na YouTube – nowe możliwości


Rosnąca rola YouTube

Reklama na YouTube to jeden z wielu formatów reklamowych, który może być użyty w kampaniach tworzonych w Google Ads. Zauważa się, że serwis YouTube sprzyja realizacji celów sprzedażowych, a także zasięgowych. Z tego powodu treści wideo cieszą się coraz większym powodzeniem. Rosnąca rola tej formy promocji sprawia, iż firmy mogą pozyskać nowych, wartościowych klientów, co przekłada się na wzrost liczby konwersji. Jakie nowe możliwości możemy wykorzystać, aby nasza reklama na YouTube odniosła sukces? Omówimy je w tym artykule.

Reklama na YouTube – TrueView for Action

Reklama na YouTube może być wyświetlana nie tylko w serwisie YouTube. Witryny partnerów wideo i aplikacje, które należą do sieci reklamowej Google także emitują reklamy w formacie wideo. TrueView for Action to jedna z nowości reklamowych na YouTube, która ma na celu zmaksymalizować liczbę realizacji wyznaczonego celu. Różni się ona od dotychczas znanej reklamy TrueView tym, że można umieścić na niej planszę z nagłówkiem oraz wezwaniem do działania. Kliknięcie w przycisk pozwala przekierować odbiorcę na wybrany adres docelowy. Ma więc na celu zachęcić użytkowników do wykonania pożądanego działania. Taką akcją może być zapoznanie się z ofertą, wysłanie formularza, zakup, czy jakakolwiek inna czynność, na której nam zależy.

TrueView for Action to reklama na YouTube, która dzięki nagłówkowi i przyciskowi CTA zachęca odbiorcę do wykonania określonej czynności. Można ją stworzyć wybierając cel kampanii „Potencjalni klienci” lub „Ruch w witrynie”. Co ważne, kampanie TrueView charakteryzują się tym, iż mogą zawierać wyłącznie reklamy stworzone w formacie In-Stream. Rozumie się przez to, że reklamy wyświetlają się zarówno przed, po lub w trakcie trwania innych filmów. Materiał wideo może zostać pominięty przez użytkownika, lecz dopiero po 5 sekundach jego trwania.

Reklamy TrueView for Action mają na celu także zwiększyć zaangażowanie oglądających. Pomocny w tym przypadku staje się nagłówek oraz tekst wzywający do działania. Nagłówek wyświetlany jest odbiorcy jako kluczowy tekst w reklamie wideo i może składać się z 15 znaków. Służy on do krótkiego przedstawienia reklamowanego produktu, czy też usługi. Call to action towarzyszy nagłówkom i zawiera nieco mniej, bo 10 znaków. Kieruje on użytkowników na adres URL, który podasz. Plansza tekstowa wyświetla się przez 5 sekund na desktopie oraz przez 7 sekund na urządzeniach moblinych, oczywiście pod warunkiem, ze reklama nie zostanie wcześniej pominięta. Więcej o tworzeniu reklam TrueView przeczytasz tutaj.

 

reklama na youtube

Reklama na YouTube – TrueView for Reach

Kolejną możliwością reklamowania się w serwisie YouTube, są kampanie TrueView for Reach. Mają one za zadanie zmaksymalizować zasięg reklamowy. Ta reklama na YouTube sprawdza się zwłaszcza w przypadku marek, które pragną zwiększyć swoją rozpoznawalność. Długość trwania tego typu reklam powinna wynosić od 6 do 30 sekund. Po 5 sekundach możemy je jednak pominąć. Reklamy są rozliczane w modelu CPM (koszt tysiąca wyświetleń). Reklamodawca płaci za tę reklamę w momencie, gdy odbiorca obejrzy 30 sekund materiału, reklama się skończy lub użytkownik wejdzie w interakcję z daną treścią reklamową. Materiały reklamowe w formacie TrueView for Reach mogą wyświetlać się zarówno przed, jak i w trakcie trwania filmu.

 

Reklama na YouTube – Custom Intent

Custom Intent for YouTube to typ kierowania reklam wideo, który łączy ze sobą korzyści płynące z wyszukiwarki Google wraz z dobrodziejstwem YouTube. Zgodnie z panującymi trendami, użytkownicy cechujący się intencjami zakupowymi, sięgają najpierw do wyników wyszukiwarki. YouTube zaś może pochwalić się olbrzymim zasięgiem i mnóstwem zalogowanych użytkowników. Opcją, która zadowoli niejednego reklamodawcę, jest sprawienie, by osoby, którzy szukają naszego asortymentu w wyszukiwarce, zostały dodatkowo zachęcone do zakupu dzięki reklamie na YouTube.

Kierowanie reklam poprzez Custom intent pozwala dotrzeć do faktycznie zainteresowanych użytkowników, którzy szukali wcześniej fraz związanych z naszym produktem lub usługą. Czasem standardowa reklama w sieci wyszukiwania nie wystarcza, by przekonać potencjalnego klienta do zakupu. Google wychodzi więc naprzeciw temu wyzwaniu. Daje więc nam szansę, abyśmy mogli skłonić rozdarte osoby do podjęcia pożądanej przez nas akcji. Na ich decyzję zakupową może bowiem dodatkowo wpłynąć angażująca historia opowiedziana na YouTube.

Custom intent to kierowanie reklam, które sprawdza się zarówno w przypadku reklam TrueView for Action, jak również TrueView for Shopping. YouTube może dotrzeć do wybranych odbiorców na podstawie ich 7-dniowej historii wyszukiwanych haseł. Wyodrębnieni użytkownicy są więc szczegółowo sprecyzowani, a co ważniejsze, zaciekawieni tym, co możemy im zaoferować. Należy przy tym pamiętać, iż nowy typ kierowania reklam zawiera słowa kluczowe w dopasowaniu przybliżonym. Dobrą praktyką jest więc, by dodać te wyrazy, które mają największy potencjał jeśli chodzi o zasięg i liczbę konwersji (pamiętaj, że wyświetlenie reklamy na YouTube jest znacznie tańsze, niż kliknięcie w treść sponsorowaną w wyszukiwarce).

Tworzenie kierowania Custom intent

By kierować reklamy na YouTube poprzez Custom intent, wystarczy w ustawieniach kampanii wybrać odbiorców, a następnie w miejscu „Czego szukają lub co planują” dodać nową niestandardową grupę odbiorców o podobnych zamiarach. Gdy klikniemy w te miejsce, otworzy nam się nowy widok, w którym możemy wpisać interesujące nas hasła (zalecana liczba takich fraz to 50). Jeśli nie wiesz, które frazy mogą być dla Ciebie wartościowe, skorzystaj z planera słów kluczowych, o którym pisaliśmy tutaj.

 

reklama na youtube

 

Podsumowanie

Możliwości reklamowych na YouTube jest w ostatnim czasie znacznie więcej. Serwis umożliwia, aby nasze reklamy były coraz precyzyjniej kierowane do ściśle określonej grupy odbiorców. Co więcej, kampanie wideo uwzględniają nasze cele reklamowe i pozwalają na użycie takich ustawień, które pomogą przyczynić się do sukcesu. Treści wideo są bardzo angażujące, a użytkowników platformy YouTube stale przybywa. Nie zapomnij więc przetestować nowości, które udostępniło Google. A nuż zobaczysz ciekawe efekty. 🙂

OCEŃ TEN POST Twoja ocena: 1/5Twoja ocena: 2/5Twoja ocena: 3/5Twoja ocena: 4/5Twoja ocena: 5/5 liczba głosów: 6, ocena: 4,33/5
Tagi: , , ,

Martyna Drażba
Moja przygoda z marketingiem internetowym zaczęła się dosyć niedawno, jednak już zdążyliśmy się zaprzyjaźnić. Może dlatego, że jestem sympatyczna... albo marketing jest taki fajny. W pracy zamieniam się w Performance Specialist, ponieważ zajmuję się prowadzeniem kampanii zarówno w Google Ads, jak i w mediach społecznościowych. Uważam, że wszystkie branże są interesujące i w każdej da się wprowadzić ciekawe rozwiązania. W wolnym czasie lubię zwiedzać świat z porządnym kryminałem w ręku, zajadać się pizzą i otaczać ludźmi z dobrym poczuciem humoru!