Ustawienia kampanii Google Ads, o których musisz pamiętać

Image Description
Kamil Tymoniuk
śr. 10.08.2022

System reklamowy Google Ads oferuje nam szereg różnorodnych kampanii reklamowych, które mają za zadanie osiągać odmienne cele. Jednak część procesu konfiguracji kampanii przebiega w taki sam sposób bez względu na wybrany format reklamowy. Dlatego też podczas prowadzenia działań reklamowych warto zadbać o odpowiednie ustawienia kampanii Google Ads, ponieważ to w dużej mierze od tych podstawowych konfiguracji zależy to, jakie wyniki osiągniemy.

Z tego artykułu dowiesz się, jakie są najważniejsze ustawienia kampanii Google Ads, o których musisz pamiętać podczas tworzenia nowych kampanii reklamowych.

Najważniejsze ustawienia kampanii Google Ads

1. Utworzenie i wybór odpowiednich konwersji

Mierzenie konwersji jest jednym z kluczowych i podstawowych elementów prowadzenia kampanii Google Ads. Z wielu względów nie powinniśmy decydować się na rozpoczęcie działań reklamowych bez wcześniejszego utworzenia odpowiednich konwersji. Jednym z takich powodów jest brak mierzenia efektywności poszczególnych kampanii, a więc brak możliwości podejmowania kluczowych decyzji popartych rzetelnymi danymi.

Google Ads - panel tworzenia nowej konwersji
Google Ads – panel tworzenia konwersji

Niekiedy różne kampanie mogą skupiać się na osiągnięciu odrębnych celów. Dlatego też podczas tworzenia kampanii możemy wybrać jedną spośród dwóch dostępnych opcji zliczania celów:

  • Ustawienia celów na poziomie konta – kampania jest optymalizowana pod wszystkie konwersje dodane na koncie.
  • Ustawienia celów na poziomie kampanii – możemy wybrać zestaw konwersji, pod które będzie optymalizowana nasza kampania.

W przypadku kampanii Google Ads mamy możliwość utworzenia 4 rodzajów konwersji:

  • Konwersje w witrynie
  • Konwersje w aplikacji
  • Konwersja z połączeń telefonicznych
  • Pozostałe konwersje, które możemy zaimportować z Google Analytics

W zależności od naszych potrzeb możemy zdecydować się na skorzystanie z dowolnej liczby konwersji na koncie reklamowym.

2. Wybór odpowiedniej lokalizacji

Wybór odpowiednich lokalizacji, w których chcemy emitować nasze reklamy jest jednym z kluczowych ustawień kampanii Google Ads. Brak lub niewłaściwy wybór lokalizacji może doprowadzić do „przepalenia” budżetów. System reklamowy daje nam możliwość wyboru jednej z 3 dostępnych opcji określenia lokalizacji użytkowników:

  • Obecność lub zainteresowanie – wybór tej opcji oznacza, że reklamy będą wyświetlane osobom, które znajdują się w wybranych lokalizacjach, regularnie je odwiedzają oraz są nimi zainteresowane.
  • Obecność – kierowanie reklam wyłącznie do osób, które znajdują się w wybranych przez nas lokalizacjach.
  • Zainteresowanie – wybór tej opcji wiąże się z tym, że nasze reklamy są wyświetlane wszystkim użytkownikom, którzy poszukują w Google wybranej przez nas lokalizacji.

Domyślne kierowanie w Google Ads obejmuje użytkowników, którzy zarówno znajdują się jak i są zainteresowani wybranymi lokalizacjami. Dlatego też podczas konfigurowania kampanii powinniśmy pamiętać o tych ustawieniach i wybrać najodpowiedniejszą opcję z punktu widzenia naszego biznesu.

Dodatkowo w panelu reklamowym Google Ads mamy również możliwość wykluczania konkretnych lokalizacji. Celem takiego działania jest zapobieganie wyświetlania reklam w określonych lokalizacjach, w których nie prowadzimy działalności.

3. Połączenie konta Google Ads z pozostałymi usługami

Przed startem działań powinniśmy także zadbać o połączenie naszego konta reklamowego z usługami Google, które są pomocne w prowadzeniu kampanii. W pierwszej kolejności każdy reklamodawca powinien zadbać o połączenie konta z Google Analytics. Dzięki tej integracji będziemy mieć dostęp do wielu informacji o skuteczności naszych kampanii w GA.

W przypadku reklamy sklepów internetowych w pierwszej kolejności warto zadbać o połączenie konta reklamowego z Google Merchant Center. Dzięki temu otrzymamy możliwość tworzenia kampanii Performance Max, a także będziemy mogli skorzystać z remarketingu dynamicznego, który jest wbudowany w tę kampanię.

Dodatkowo z kontem reklamowym możemy połączyć m.in. YouTube, Search Console, Zapier czy też Google Play.

Usługi Google, z którymi możemy połączyć nasze konto reklamowe.

4. Dodanie rozszerzeń reklam

Podczas tworzenia kampanii reklamowej mamy możliwość utworzenia nowych lub dodania istniejących rozszerzeń do nowych reklam. Warto rozważyć skorzystanie ze wszystkich rozszerzeń, które są dostępne na naszym koncie. Oczywiście część z nich będzie mogła być niedostępna ze względu na charakter prowadzonej działalności.

Dzięki rozszerzeniom reklam możemy uzupełnić nasze reklamy o dodatkowe treści o firmie lub produktach i usługach, których nie udało nam się umieścić już w nagłówkach lub opisach. Część z rozszerzeń jest świetnym dodatkiem, który może odpowiadać za generowanie konwersji bezpośrednio z reklamy – rozszerzenie formularzy kontaktowych oraz rozszerzenie połączeń.

Warto również pamiętać, że rozszerzenia możemy umieszczać nie tylko w reklamach w sieci wyszukiwania, możemy również dodać je do reklam display w sieci reklamowej, a także w kampanii Performance Max. W przypadku reklam display możemy utworzyć m.in. rozszerzenie połączeń oraz lokalizacji.

5. Wykluczenie słów kluczowych

Przed uruchomieniem kampanii reklamowej w sieci wyszukiwania jednym z kluczowych ustawień jest przygotowanie listy wykluczających słów kluczowych. Są to frazy, które zapobiegają wyświetlaniu reklam osobom, które wyszukują hasła zawierające te słowa. Odpowiednio przygotowane wykluczenia sprawią, że nasze reklamy będą wyświetlały się właściwym osobom, czyli takim, które będą w największym stopniu zainteresowane naszą ofertą.

Ta funkcjonalność pozwoli nam z pewnością zaoszczędzić znaczną część budżetu, która mogłaby być w najgorszym wypadku „przepalona” na nieodpowiednie wyszukiwania. Dodatkowo wykluczające słowa kluczowe pozytywnie wpływają na wysokość wskaźnika klikalności reklam (CTR). Dzięki podwyższeniu wskaźnika wzrośnie również wynik jakości naszych reklam.

6. Wykluczanie miejsc docelowych w sieci reklamowej

Kolejną funkcjonalnością kampanii reklamowych Google, o której powinniśmy pamiętać jest możliwość wykluczania miejsc docelowych. Oznacza to, że mamy możliwość wybrania konkretnych witryn, kanałów na YouTube, a także aplikacji lub gier, w których nie chcemy emitować swoich reklam.

Możliwość wykluczania miejsc docelowych w kampaniach w sieci reklamowej daje nam większą kontrolę nad tym, gdzie wyświetlają się nasze reklamy. W każdej chwili możemy wybrać i wykluczyć strony internetowe, które nie odpowiadają reklamowanym przez nas produktom lub usługom. Dodatkowo możemy sprawdzić statystyki dotyczące poszczególnych adresów URL i na tej podstawie podjąć decyzję o ewentualnym wykluczeniu (np. ruch z danej strony nie prowadzi do generowania konwersji).

Ta funkcjonalność pozwala nam również wykluczać gry i aplikacje mobilne, w których mogą być emitowane reklamy Google Ads. Warto pamiętać o tej możliwości, ponieważ dzięki niej będziemy mogli zaoszczędzić znaczną część budżetu, która mogłaby zostać „przepalona” w tych umiejscowieniach reklam.

7. Ustawienia kampanii Google Ads – strategia określania stawek

W podstawowych ustawieniach kampanii Google Ads znajdziemy również zakładkę, w której musimy wybrać odpowiednią strategię określania stawek. Obecnie system reklamowy oferuje nam kilka różnych strategii w zależności od typu kampanii, który wybraliśmy.

Ustawienia kampanii Google Ads - określanie stawek w kampaniach Google Ads.
Przykładowe ustawienia określania stawek w kampaniach Google Ads.

Na chwilę obecną możemy jeszcze skorzystać z dwóch typów strategii ustalania stawek – automatycznej oraz ręcznej. Wybór ostatecznej strategii zależy w dużej mierze od celu, który chcemy finalnie osiągnąć. Podczas podejmowania decyzji o wyborze powinniśmy się sugerować tym, co chcemy uzyskać – kliknięcia, wyświetlenia, konwersje, czy też obejrzenia.

Więcej informacji o strategiach określania stawek w kampaniach Google Ads można przeczytać w artykule Michała, który znajduje się na naszym blogu.

8. Ustawienia kampanii Google Ads – budżet reklamowy

Odpowiedni wybór budżetu reklamowego powinniśmy poprzeć wcześniejszą analizą potencjału konkretnych kampanii reklamowych. Wybór zbyt niskiego budżetu może spowodować, że nie osiągniemy pełnego potencjału naszej kampanii. W rezultacie stracimy przez to część odbiorców, do których moglibyśmy dotrzeć z naszą ofertą.

Najlepszym sposobem określenia budżetu miesięcznego kampanii reklamowej jest pomnożenie budżetu dziennego przez 30,4. Ta wartość określa średnią liczbę dni w miesiącu. Wynik końcowy będzie oznaczał maksymalną kwotę, jaką zapłacimy za tę konkretną kampanię w danym miesiącu. Więcej o sposobie obliczania budżetu dziennego można przeczytać w artykule znajdującym się na Supporcie Google Ads.

9. Harmonogram wyświetlania reklam

Warto pamiętać, że nie zawsze opłaca się nam wyświetlać reklamy 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę. Domyślne ustawienia kampanii Google Ads zakładają, że nasze reklamy będą wyświetlać się właśnie w takim modelu. W zależności od specyfiki prowadzonej działalności niekiedy warto rozważyć ustalenie harmonogramu, który określałby wybrane przedziały czasowe, w których reklamy byłyby emitowane.

Z reguły takie przedziały zostałyby ustawione na podstawie godzin otwarcia firmy. Tak więc harmonogram reklam jest idealnym rozwiązaniem m.in. dla kont reklamowych, które korzystają z reklam generujących połączenia. Dzięki takiemu prostemu rozwiązaniu reklamy są emitowane w czasie, gdy pracownik firmy jest w stanie odebrać połączenie telefoniczne (np. restauracja z jedzeniem na dowóz).

Ustawienie harmonogramu reklam z pewnością w wielu przypadkach pozwoli zaoszczędzić budżet, który mógłby zostać wykorzystany w sposób efektywniejszy. Dodatkowo decyzję o ustaleniu harmonogramu należy poprzeć również szczegółową analizą przedziałów czasowych, w których nasze reklamy generują konwersje.

10. Ustawienia kampanii Google Ads – połączenie sieci wyszukiwania z siecią reklamową

Za każdym razem gdy tworzymy nową kampanię w sieci wyszukiwania, system Google Ads automatycznie proponuje nam, abyśmy wyświetlali reklamy także w sieci reklamowej. Zaznaczenie dodatkowej opcji spowoduje, że część budżetu kampanii zostanie przeznaczona na reklamy displayowe. W takiej sytuacji nie będziemy mieć kontroli nad wydatkami kampanii w poszczególnych sieciach. W najgorszym wypadku pozostawienie takiej opcji włączonej doprowadzi do „przepalenia” większości budżetu na reklamy w sieci wyszukiwania.

Wybór sieci, w których chcemy wyświetlać reklamy Google Ads.

Podczas tworzenia kampanii w wyszukiwarce nie powinniśmy rozszerzać jej o dodatkowy placement w postaci sieci reklamowej. Takie rozwiązanie jest błędne i może spowodować zdecydowany wzrost wydatków kampanii i kosztu konwersji przy równoczesnym spadku liczby generowanych konwersji.

Ich specyfika jest zdecydowanie różna, dlatego też jeżeli chcemy uzyskać najlepszy efekt, powinniśmy się zdecydować na osobne uruchomienie tych kampanii.

Podsumowanie

Podsumowując, odpowiednio skonfigurowane ustawienia kampanii Google Ads są podstawowym elementem w realizacji założonych przez nas celów. Dlatego już od samego początku warto zadbać o każdy detal naszej kampanii, ponieważ dzięki temu będziemy mogli zaoszczędzić budżet, który mógłby być niewłaściwie wykorzystany.

Przedstawione w tym artykule ustawienia kampanii tylko w pewnym stopniu odpowiadają za ostateczną realizację naszych celów. Po odpowiednim skonfigurowaniu kampanii Google Ads powinniśmy w dalszej kolejności zająć się ich nieustanną optymalizacją. W rezultacie dopiero w taki sposób możemy mieć pewność, że prowadzone przez nas działania reklamowe przyniosą oczekiwane rezultaty.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (1 głosy, średnia ocena: 5,00)
Loading...
Image Description

W agencji AdPeak jest odpowiedzialny za planowanie i realizację kampanii reklamowych Google Ads oraz Facebook Ads. Dobrze czuje się zarówno w pracy z Klientami nastawionymi na sprzedaż, jak i pozyskanie leadów. Jest wielkim entuzjastą wszelkich rozwiązań pozwalających na automatyzację pracy na kontach reklamowych. Po pracy dużą część swojego wolnego czasu poświęca na aktywność sportową.